Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har verden råd til at Afrika bliver rigere ?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :

min webshop:

Tror du er gal på den her, brug google og du vil se en udvikling de sidste mange år med en forøgelse af ørken og tørke..

Yes Google har svaret på alt, ligesom Greenpeace åbenbart ved alt...

Youtube har svaret på, hvorfor du tager fejl ;D

">

Man kan læse data, som man vil, og man kan lave grafer og skemaer, så de viser et problem! Spørgsmålet er altid, hvad er udgangspunktet... Så når folk påstår der er mere tørke end tidligere, så er spørgsmålet, hvordan diffinere man tidligere. Er det 5-10-100-500-1000-10000-100000000 år?

Så hvad TROR du på?
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:52

Fashion-Seller:

min webshop:

Tror du er gal på den her, brug google og du vil se en udvikling de sidste mange år med en forøgelse af ørken og tørke..

Yes Google har svaret på alt, ligesom Greenpeace åbenbart ved alt...

Youtube har svaret på, hvorfor du tager fejl ;D

" target="_blank">
" target="_blank">

Man kan læse data, som man vil, og man kan lave grafer og skemaer, så de viser et problem! Spørgsmålet er altid, hvad er udgangspunktet... Så når folk påstår der er mere tørke end tidligere, så er spørgsmålet, hvordan diffinere man tidligere. Er det 5-10-100-500-1000-10000-100000000 år?

Så hvad TROR du på?

Jeg tror på at der er plads til os alle vi skal være lære at tage cyklen i stedet for at tage bilen

tage toget i stedet for bilen , kræver selvfølgelige toget køre til tiden.

Spise økologiske mad og tænk på hvad du køber

husk brug vores ting og smid ikke bare ud i stedet brug din indkøbs pose igen smid ikke ud hver gang

spare og tænke er det vigtigste , det kan dog også hjælpe lidt at der kommer vindmøller mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 10:52

min webshop:

Karsten Madsen:

Med de ressourcer og den viden vi besidder i dag, vil vi ikke kunne klare de udfordringer, som kommer om 10-20 år. Mangel på føde er slemt nok, men mangel på drikkevand bliver et langt større problem. Godt at vi i DK har gode vandreserver ;)

Kan godt være det er tabu, men jeg synes ikke det er acceptabelt, hvis vi skal tænke os ind i en global verden, at kina, indien og afrika har så stor en befolkning. Det ødelægger jorden, og hvis de vil være en del af en global verden må de også bremse deres befolkningsvækst, ligesom man gør i Kina.

Ingen tvivl om at vi konstant kommer tættere på at skulle stå til ansigt med de problemer som vi har sat i værk igennem de sidste 100 år, jeg tror vi klarer os igennem, men om det bliver løst uden konflikter bliver spændende at se. ;)

Vil du have at Afrika skal bremse deres befolkningstal?

Befolknings tætheden er noget lavere i afrika end den er i eks Danmark, så hvis nogen skal bremse noget må vi lige starte på at kigge på os selv..

Og til trådstarter så tror jeg ikke at afrika har særlig gode vilkår for fremskridt de næste mange generationer, det kræver at vi i vesten hjælper dem,..

Danmarks fødselrate er på 1,8 børn, så ja vores befolkninggstæthed er bremsede..

der bor 900mio i afrika.. og det stiger hver år...

Vil det ikke bare føre til krig, over landbrugs jord osv.. ?

Eller er verden så forening med FN osv. Så der aldrig kunne ske en "ny verdens krig" i fremtiden...?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:09

Nesuz:

min webshop:

Karsten Madsen:

Med de ressourcer og den viden vi besidder i dag, vil vi ikke kunne klare de udfordringer, som kommer om 10-20 år. Mangel på føde er slemt nok, men mangel på drikkevand bliver et langt større problem. Godt at vi i DK har gode vandreserver ;)

Kan godt være det er tabu, men jeg synes ikke det er acceptabelt, hvis vi skal tænke os ind i en global verden, at kina, indien og afrika har så stor en befolkning. Det ødelægger jorden, og hvis de vil være en del af en global verden må de også bremse deres befolkningsvækst, ligesom man gør i Kina.

Ingen tvivl om at vi konstant kommer tættere på at skulle stå til ansigt med de problemer som vi har sat i værk igennem de sidste 100 år, jeg tror vi klarer os igennem, men om det bliver løst uden konflikter bliver spændende at se. ;)

Vil du have at Afrika skal bremse deres befolkningstal?

Befolknings tætheden er noget lavere i afrika end den er i eks Danmark, så hvis nogen skal bremse noget må vi lige starte på at kigge på os selv..

Og til trådstarter så tror jeg ikke at afrika har særlig gode vilkår for fremskridt de næste mange generationer, det kræver at vi i vesten hjælper dem,..

Danmarks fødselrate er på 1,8 børn, så ja vores befolkninggstæthed er bremsede..

der bor 900mio i afrika.. og det stiger hver år...

Vil det ikke bare føre til krig, over landbrugs jord osv.. ?

Eller er verden så forening med FN osv. Så der aldrig kunne ske en "ny verdens krig" i fremtiden...?

Danmarks statistik er uenig at vækst er faldende for vi lever længere end f.eks. dem i afrika her viser de sidste 20  år og de sideste 10 år er der en stigende vækst konstant

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1024 på 20 år er vi vokset ca 500.000 mennesker eller ca 10 %

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 129
Fra  Morning Train Skrevet kl. 18:26

Det er vel på grund af indvandring? (har ringe viden på det område)

Når verden oplever større velstand i en helhed vil befolkningsvæksten forhåbentlig også stagnere.

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:21

Karsten Madsen:

Det er vel på grund af indvandring? (har ringe viden på det område)

Når verden oplever større velstand i en helhed vil befolkningsvæksten forhåbentlig også stagnere.

Prøv og tjek http://www.statistikbanken.dk/BEV21 Fødselsoverskud er svinger omkring ca 3000 til ca 15.000 de sidste par år grunden ligger i kvinder føder børn flere end der dør derfor fødselsover skud positive der.

Netto indvandring ligger lidt højere omkring ca 10.000 til ca 30.000 personer

Altså begge ting er positive lige nu derfor selv om vi stoppet med indvandring ville Danmark vis kvinder forsætter som de gør føder børn, vil vi være over 10 millioner i Danmark om under 100 år og vis indvandring forsætter puha så er vi rigtigt mange mennesker i lille Danmark.

Husk når man klikker linket på er det kvartal det står i man skal plus alle 4 tal samme for et år.

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:12

Er meget enig med Humanmind (Side 3)

Antallet af rige og fattige i verden er ikke fixed, men et resultat af internationalt samarbejde. Fx så stiger den indiske og Kinesiske middelklasse fordi at der er større import/export i de lande, end der var for 10 år siden. Så længe at hvert land/verdensdel har sit "speciale", så vil der være noget at handle med, og så vil der være plads til at alle kan være "rige".

Hvis hele verdenen derimod bestemte sig for at lave havestole, og kun havestole, så ville det kun være dem der lavede de bedste havestole der ville være rige, og resten af verdenen ville være fattige. Men så længe at vi er gode til noget forskelligt, vil der være et grundlag for handel, og så vil vi der være plads til alle.

Hvad angår førevare, så er det også bare et spørgsmål om at deles om hvad der er, og finde nye innovative måder at skaffe mad på. Det er ofte blevet beskrevet under klimadiskussioner, at hvis alle blev vegetare ville der være mad nok idag, til ca. det dobbelte af verdensbefolkningen, så det kan være at kødpriserne stiger, men så må man jo bare finde på flere retter uden kød.

En anden løsning ville være teknologien. Som fx i Japan hvor man har fundet en ny måde at lave bøffer på: http://ing.dk/artikel/120138-japaner-laver-spiseligt-koed-ud-af-affoering Velbekomme!

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)