Danmarks fødselrate er på 1,8 børn, så ja vores befolkninggstæthed er bremsede.. der bor 900mio i afrika.. og det stiger hver år... Vil det ikke bare føre til krig, over landbrugs jord osv.. ? Eller er verden så forening med FN osv. Så der aldrig kunne ske en "ny verdens krig" i fremtiden...? |
Nesuz:min webshop:Karsten Madsen:Med de ressourcer og den viden vi besidder i dag, vil vi ikke kunne klare de udfordringer, som kommer om 10-20 år. Mangel på føde er slemt nok, men mangel på drikkevand bliver et langt større problem. Godt at vi i DK har gode vandreserver ;)
Kan godt være det er tabu, men jeg synes ikke det er acceptabelt, hvis vi skal tænke os ind i en global verden, at kina, indien og afrika har så stor en befolkning. Det ødelægger jorden, og hvis de vil være en del af en global verden må de også bremse deres befolkningsvækst, ligesom man gør i Kina.
Ingen tvivl om at vi konstant kommer tættere på at skulle stå til ansigt med de problemer som vi har sat i værk igennem de sidste 100 år, jeg tror vi klarer os igennem, men om det bliver løst uden konflikter bliver spændende at se. ;)
Vil du have at Afrika skal bremse deres befolkningstal?
Befolknings tætheden er noget lavere i afrika end den er i eks Danmark, så hvis nogen skal bremse noget må vi lige starte på at kigge på os selv..
Og til trådstarter så tror jeg ikke at afrika har særlig gode vilkår for fremskridt de næste mange generationer, det kræver at vi i vesten hjælper dem,..
Danmarks fødselrate er på 1,8 børn, så ja vores befolkninggstæthed er bremsede..
der bor 900mio i afrika.. og det stiger hver år...
Vil det ikke bare føre til krig, over landbrugs jord osv.. ?
Eller er verden så forening med FN osv. Så der aldrig kunne ske en "ny verdens krig" i fremtiden...?
Danmarks statistik er uenig at vækst er faldende for vi lever længere end f.eks. dem i afrika her viser de sidste 20 år og de sideste 10 år er der en stigende vækst konstant
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1024 på 20 år er vi vokset ca 500.000 mennesker eller ca 10 %
Bliv gratis medlem