Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt website uden weberfaring og uden fuldtids/deltids IT-ansvarlig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i den heldige situation at jeg har en piv god idé til en hjemmeside (eventuel brand) Den skal selvfølgelig udføres i løbet af det næste år sammen med andre projekter (jeg har taget et sabbatår i Bangkok med min kæreste)

Jeg har mulighed for følgende gennem en ven samt Elance:

Person der skal designe hjemmesiden 

Person der skal programmere et script der udføres på siden (grundidéen)

Person der skal lave en app der er interaktiv/forbinder mellem script og hjemmeside

Alt dette tror jeg kan lade sig gøre for 30.000-40.000.

Mit problem opstår bagefter med selve udførelse af dette projekt. Design kan sagtens lade sig gøre så indhold kan blive opdateret af mig selv samt køre de diverse analytics programmer osv.

Men for at spare penge da denne side skal køres alene så vil jeg høre hvad jeres forslag er til fejl/nye løsninger/implementerer og alle de små tweaks osv der skal gøres i fremtiden?

Kan man eje en international hjemmeside med f.eks. en million besøgende om måneden uden nogen IT person?

Hvis ikke hvad er jeres forslag til aflønning af freelancere, Elance og andre former for kvalificeret hjælp?

Med venlig hilsen

Philip

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:25

Måske kan nogle IT/datalogi studerende vedligeholde det som et studiejob. Billig arbejdskraft! :)

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47

Crunchii:

Alt dette tror jeg kan lade sig gøre for 30.000-40.000.

Hvis det er dit første projekt med udenlandske freelancere, er der en væsentlig risiko ved at kaste sig ud i et projekt af den størrelse. Til ~65kr/timen svarer budgettet til +4 måneders arbejde - det er ikke let at holde en udenlandsk udvikler på sporet så længe uden selv at have it-erfaring.

Crunchii:

Kan man eje en international hjemmeside med f.eks. en million besøgende om måneden uden nogen IT person?

Tag et skridt tilbage og spørg: hvorfor er der ikke råd til IT-hjælp med en million besøgende? Måske skal din forretningsmodel videreudvikles inden du går i gang?

Det er ikke realistisk, at lave et system hvor du selv kan rette fejl og tilføje features.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

Tak for svarene.

Det var nok også hvad jeg regnede med. Det kunne dog være at der er folk fra f.eks. Elance eller et dansk firma der varetager sådanne situationer.

Der skal være en IT mand i budgettet ingen tvivl om det. Min situation er dog at jeg er nok udenlandsk i en årrække..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45

Crunchii:
Der skal være en IT mand i budgettet ingen tvivl om det. Min situation er dog at jeg er nok udenlandsk i en årrække..

Vi fik en henvendelse tilbage i april fra en kunde, der havde planlagt at få løst opgaven i indien. Inderne havde estimeret at de skulle bruge 200 timer - vi løste den på 17 :)

Prøv at sende kravspecifikationerne til undertegnede, så vil jeg meget gerne tage et kig på opgaven.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

Hej Philip,

Som der tidligere er blevet sagt, så vil du med sikkerhed komme til at trække på eksterne resurser i forbindelse med vedligeholdelse af en side på den størrelses - men det lyder til du er klar over det.

Hvis du har lyst til en at sparre med i forbindelse med dit projekt, er du velkommen til at kontakte mig. Jeg har erfaring med større projekter og systemer, og har også været dansk projektleder for indiske udviklere nogle gange.

Bare smid mig en mail hvis det er interessant for dig. kim@b-web.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:34

Tommy:

Crunchii:

Vi fik en henvendelse tilbage i april fra en kunde, der havde planlagt at få løst opgaven i indien. Inderne havde estimeret at de skulle bruge 200 timer - vi løste den på 17 :)

Prøv at sende kravspecifikationerne til undertegnede, så vil jeg meget gerne tage et kig på opgaven.

Yes lige nøjagtigt det der scenarie har jeg også oplevet. Og kunden havde endda brændt de 100 timer af uden at der var kommet noget synligt ud af det.

DA jeg så modtager koden er der (cirka) 7.827 rettelser at lave for at bare få det til at køre på serveren... Slut resultatet blev at jeg skrottede skidtet og arbejdede 25 timer, og kunden havde et færdigt produkt som kører i dag uden problemer.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man skal passe på med at kaste sig ud i så store projekter uden erfaring indenfor it-projektledelse.

Det svarer til at sige man ønsker at bygge et lejlighedskompleks med 12 lejeboliger uden man har nogen erfaring med enterprise, og oveni det ønsker man kun at benytte polske håndværkere for at holde prisen nede. 

Jeg kunne personligt aldrig drømme om at gå i gang med at bygge udlejningsboliger da jeg ingen forstand har på det, og ofte undrer det mig at folk ønsker at kaste sig over større it-projekter uden nogen erfaring. Uden at dette er møntet på trådstarter virker det som om folk har den holdning at lige præcis når det drejer sig om it-projektledelse så kan de sagtens styre det uden erfaring eller viden.

En god ide ville være at når du har skrevet hele dit leksikon af en kravspecifikation så få flere it-kyndige til at gennemlæse den så de i det mindste ikke får startet forkert. Vi har overtaget flere projekter hvor vi på forhånd kunne se at det pågældende projekt allerede burde være stoppet inden det gik i gang da kravspecifikationen simpelthen var så ringe.

Hvorom alting er så held og lykke med projektet. Jeg håber du kan bruge ovenstående råd.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)