Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Take-away site's kommunikation med madsteder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er i gang med at udvikle en ny hjemmeside, der forbinder take away måltider mellem forbrugere og diverse madsteder baseret på et nyt koncept. Forbrugere skal altså kunne bestille måltider fra madsteder igennem vores side. 

Vi har stort set hele det planlægningsmæssige på plads på nær, hvordan kommunikationen mellem hjemmesiden og mad-stederne skal fungere - helt konkret, skal madstederne kunne modtage forbrugerens bestilling og acceptere/ikke-acceptere bestillingen. Der skal yderligere gerne være kort information om, hvilken ret, der er tale om, antallet af retter plus mulighed for at se en oversigt over alle bestilte retter igennem siden. 

Planen er, at der skal sættes en tidsramme på forhånd, således at madstederne som standard for eksempel skal kunne have maden parat på 30 min. Som udgangspunkt skal de kunne svare ja til alle retter, men de får også mulighed for at afvise ordren. 

Vores store tvivl er, hvilken kommunikationsform, der er bedst i dette henseende. Vores første idé var at madstederne blot skal have en computer stående et sted og tilgå en bestillingsoversigt via hjemmesiden, men da vi gerne vil gøre det så nemt som muligt og ved, at madsterne er lidt skeptiske omkring at have en "stor" computer stående i et travlt køkken, prøver vi lykken her, for at se om, andre har andre og bedre idéer?

Det skal siges, at betalingen for måltider overføres til vores konto, hvorefter vi betaler madstederne, så der er ikke brug for at kommunikationsformen kører igennem kasseapparatet (som vi umiddelbart ser det). 

Konkret er vores spørgsmål:

1) Hvilken kommunikationsform er mest nemmest at håndtere/mindst forstyrrende ift. størrelse? Vi vurderer selvfølgelig at formen skal udgive en lyd, så madstederne ved, at der er nu er en ny bestilling? 

2) Kan det være en idé at gøre kommunikation mulig via hjemmesiden men samtidig tilbyde de madsteder, der ønsker det en yderligere kommunikationsservice? 

3) Hvilken baggrund skal vedkommende, der skal lave dette for os, gerne have? 

Vi sætter stor pris på alle råd og idéer! 

Mange hilsner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, hvis prisen skal holdes for øje, så smid en iPad op på væggen. Lav en app, der siger en lyd når der kommer en bestilling.

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Je kommer fra virksomheden POS-Consult, vi leverer mange former for software til butksbranchen, dog primært Point of Sale. Jeg har nogle forslag til jeres ide.

1) Kommunikationsformen skal nok være e form for webservice(SOAP), udviklet i .NET eller lignende.

2) Det kan det muligvis, men ville forslå kun at udvikle til en ting, for at begrænse udviklingstiden til at starte med.

3) Han skal være udvikler og muligvis have arbejde med POS-systemer.

Jeg vil forslår du kontakter os på +45 77 348 530 eller kontakt@pos-consult.dk, og hører hvilke muligheder og ideer vi har. Vi importerer også mange forskellige typer touchskærme og mobile enheder der kunne være interresante for sådan en løsning.

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-Consult I/S
IT til din Butik
Marielundvej 32B 1.th.
DK-2730 Herlev 

Tel.: +45 77 348 530
Mobile: +45 22 728 700
www.pos-consult.dk

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Teknologien er ligegyldig, men lav den i samme teknologi som jeres hjemmeside.

I skal lave en hjemmeside til take-away siden eller give dem mulighed for at logge ind i samme system som der bestilles gennem. Lav nogle store bestillingssedler, som kan se på et par meters afstand. alternativt lav det således at de kan printe dem ud.

Der er ingen grund til mere end dette, i første omgang. Når du har nogle erfaringer fra et par steder så kan du se om du skal have udviklet en smart lille applikation der kan automatisk spytte ordrer ud på en printer eller lignende, om som eventuelt kan lave lyde/blinke og alt muligt.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 21. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:

Teknologien er ligegyldig, men lav den i samme teknologi som jeres hjemmeside.

I skal lave en hjemmeside til take-away siden eller give dem mulighed for at logge ind i samme system som der bestilles gennem. Lav nogle store bestillingssedler, som kan se på et par meters afstand. alternativt lav det således at de kan printe dem ud.

Der er ingen grund til mere end dette, i første omgang. Når du har nogle erfaringer fra et par steder så kan du se om du skal have udviklet en smart lille applikation der kan automatisk spytte ordrer ud på en printer eller lignende, om som eventuelt kan lave lyde/blinke og alt muligt.

Helt enig - jeg mener, at just-eat, da de startede, sendte ud på fax. Jeg ved ikke om de fortsat gør det, men ved da at de også har lavet et system, der gør det nemt for restauranterne.

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar - det giver bestemt inspiration til videre overvejelser!

Jeg har noteret kontaktinformationerne på de forskellige, der lægger op til det.

Mange hilsner

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må sige til hvis du får brug for sparring eller software til skærmene. Vi har lavet flere digitale skilteløsninger, herunder bla. Selvbetjening på touch skærme. Held og lykke med projektet.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil på ingen måde anbefale jer at gøre det via en pc eller skærm via internettet. Mange restauratører har ikke tid til at sætte sig ind i det og mange steder er Internettet for ustabilt. Ja flere steder er der faktisk slet ikke Internet på adressen.

Nej brug det system just eat har, det er genialt og det går via telenettet. Har kan man bl.a selv ude på restauranten bestemme hvornår man vil lave maden færdig til hvis man f,eks har travlt og skubber man den 2 timer ud i tiden skal kunden selv godkende det. Der er mange andre gode ting i det system. 

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi

Mange tak for dit indlæg

Som du helt rigtigt påpeger stiller flere af de madsteder vi har snakket med, spørgsmålstegn ved at køre kommunikationen over pc'en.

Nu har jeg imidlertid ingen forstand på, hvordan dette ville kunne køre over telenettet. I det hele taget mangler jeg en helt grundlæggende forståelse af, hvordan telenettet fungerer. 

Skulle du kevt. nogle iende til links etc. som giver en grundlæggende forståelse for dette, og samtidig kende til nogen i dit netværk som har kendskab til dette. 

Vi har dialog med flere programmører, men da dette er et centralt led iht. hjemmesiden også, så har vi ikke sat os for noget endnu. 

På forhånd tak.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at sms til madstedet er en mulighed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)