Forresten, hvad så hvis jeg bygger et skur/værksted til at komme igang med at renovere/reperarer disse motore. Kan jeg så trække udgifterne til byggeriet fra også, eller er vi så ude i noget med om det også bliver brugt privat osv?
I princippet kan du godt trække det fra. Men hvis du vil til at bygge skal der ikke ret meget til før du bør overveje at lade dig momsregistrere frivilligt.
Jo flere udgifter du har i starten jo mere interessant vil det jo være at få refunderet momsen.
Jeg fik at vide af Amino-brugeren der har E-moms.dk (kan ikke huske hvad han hedder?) at udgifter var personlige og at man blev beskattet af omsætningen/Indkomsten.
Hvilket jo også er logisk ligesom du bliver beskattet af din løn som lønmodtager, og ikke af din løn minus dit forbrug.
Har lige læst din tråd med Thomas Sindberg. Er grundliggende uenig med hans svar til dig.
Først og fremmest er jeg IKKE enig i, at du kan undlade at lave regnskab, hvis din omsætning er under 50.000 kr. Hvis du driver erhvervsvirksomhed er du omfattet af bogføringsloven og der skiller bogføringspligten ikke ved om du har en omsætning på 50.000 kr eller ej.
Det danske skattesystem baserer sin beskatning på resultatet (overskud). Det giver ingen mening at beskatte en omsætning.
Dit eksempel med løn er ikke godt for faktisk har lønmodtagerne en lang række muligheder for at opnå fradrag for omkostninger i forbindelse med deres erhverv. Ligesom du jo ikke skal se på løn minus forbrug men mere retteligt på løn minus de omkostninger som du har haft til at få lønnen.