Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg en webshop?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en pige på 16, som længe har gået med små drømme om at åbne min egen webshop med handel af tøj. Men der er så mange webshops med tøjhandel. Ville gerne høre om gode råd og det er bare nogle små ideer jeg går rundt med. Håber i kan hjælpe mig :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 20:32

Som du selv skriver er der forfærdelig mange tøjbutikker på nettet, og det kræver virkelig meget at få succes inden for den branche.

Derfor skal du:

- Yde den bedste service

- Have den bedste shop

- Bedre sortiment

- Og generelt være unik.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:42

Hej du..

Som ham City siger. Så har han fuldkommen ret, der findes jo mange shops af den art. Og det kræver virkelig du laver noget unikt.

Før du begynder din webshop, så tag et kig på din idé og sig til dig selv, hvorfor er din webshop så unik? Tilbyder du noget unikt? Hvad kan din som de andre ikke kan? Hvad får din shop til at tiltrække kunder? Også videre...

Håber du får success med din webshop i fremtiden!

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:28

Tusinde tak for jeres råd :)

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange er så fokuseret på koncepterne skal være unikke. Det behøver dit ikke være.
Der er en grund til, at der som oftest er mere end én tankstation på et gadehjørne.

Er dit produkt velkendt, skal du dog være klar på at konkurrerer.

Pøj pøj med det...

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:04

Net Republic:
Mange er så fokuseret på koncepterne skal være unikke. Det behøver dit ikke være.
Der er en grund til, at der som oftest er mere end én tankstation på et gadehjørne.

Du kan ikke sammenligne det med tankstationer. Google/Nettet er en stor gade, tilbyder du ikke noget anderledes så kan du lige så godt gå hjem..

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:10

Net Republic:

Jeg tror heller ikke det handler om at være specielt unik, men mere om hvordan man får markedsført sig. Og når man så har fået kunderne ind i butikken, skal man selvfølgelig helst have givet dem nogle grunde til bare at placere ordren dér. Det kan være pris, det rette udvalg og en masse andre ting.

Og så til trådstarter:

Hvis du vil noget seriøst med en webshop, er det ikke noget man bare lige gør lørdag aften. Ikke at det er det du skriver at du vil, men så er det på plads :o)

Du skal gøre dig en del tanker. Først og fremmest skal du finde ud af, hvor mange penge du kan lægge i sådan en shop, da det er afgørende for hvad du har mulighed for at bygge, og om du skal have eget varelager, eller lave en dropship aftale.

Når du ved det, skal du finde en shopløsning der matcher dit budget, og finde ud af hvordan den skal sættes op, og alt det der.

Så skal du finde ud af hvilke varer du skal have, hvor du kan købe dem, hvad de koster, hvad du skal/kan sælge dem for og hvor lang leveringstiden er m.m.

Dernæst skal du have en indløsningsaftale til shoppen, så du kan tage imod kortbetaling. det kan godt blive en udfordring, når du er under 18. Men alle udfordringer er der heldigvis en løsning på :o)

Du skal også tænke på, hvordan du har tænkt dig at få kunder ind i shoppen.

Du skal nok også have et CVR nummer. Det er i hvert fald en fordel.

Og så skal du finde ud af hvordan du får leveret varerne til kunderne, når de først har bestilt varen. Det bliver sandsynligvis Post Danmark, med mindre du laver en dropshipaftale med nogen, der bruger en anden løsning.

Det er nogen af de basisting du skal have styr på, men ikke nødvendigvis i den rækkefølge. Og der er en hel del mere. Men det er i hvert fald afgørende at du ved hvor mange penge du har at gøre godt med, da det er afgørende for det hele.

Og det der med at være unik.. Det bliver du med tiden, så det tror jeg ikke du skal bruge for meget tid på. Jeg er sikker på at der er andre ting der er vigtigere. Vi er ikke selv unikke på nogen som helst måde, men vi får da solgt lidt alligevel :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:46

IværksætterGen:

Net Republic:

Du kan ikke sammenligne det med tankstationer. Google/Nettet er en stor gade, tilbyder du ikke noget anderledes så kan du lige så godt gå hjem..

Jeg synes det er forkert at rådgive en person der brænder for at skabe sit eget, til ikke at gør alvor ud af sin idé, udfra om det er et unikt koncept eller ej. Uanset hvilken branche der er tale om og ligegyldigt hvor stor gaden - eller byen for den sags skyld er. Hvis det afholdte mig og iøvrigt tusinder af iværksættere derude fra at gøre idé til virkelighed, så ville der jo ikke ske ret meget i samfundet.

Min pointe er, at hvis du er seriøs med at lave det som interesserer dig og er villig til at gøre det der skal til for at skabe det, så er det bare om at komme igang.

Og at påstå, at man ligeså godt kan gå hjem og glemme alt om sin idé, medmindre man har noget anderledes end alle de andre, er jo helt hen i vejret. Også selvom det er noget der foregår over nettet, for der findes utallige eksempler på succes, fysisk og net-baseret, med forretninger af nærmest enhver slags, som er set så mange gange før.

Til trådstarter: Har du viljen, så er det bare derudaf og ikke kigge dig tilbage!

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:50

Net Republic er du klar over hvor mange tøj butikker der er? Hvorfor skulle folk lige vælge hans?

Hilsen

Emil

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:00

IværksætterGen:
Net Republic er du klar over hvor mange tøj butikker der er? Hvorfor skulle folk lige vælge hans?

Nu var spørgsmålet godt nok ikke til mig, men jeg har da et par valide forslag:

• Fordi hun med den rette optimering ligger på første side på Google
  • Fordi hun har de produkter kunderne gerne vil have
  • Fordi prisen er den rigtige
  • Fordi shoppen er let at navigere rundt i
  • Fordi hun annoncerer de steder hvor målgruppen er
  • Fordi hun generelt er god til markedsføring

Der er mange andre grunde, men ingen af ovenstående kræver at man er unik eller har noget ingen andre har.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)