Mange er så fokuseret på koncepterne skal være unikke. Det behøver dit ikke være.
Jeg tror heller ikke det handler om at være specielt unik, men mere om hvordan man får markedsført sig. Og når man så har fået kunderne ind i butikken, skal man selvfølgelig helst have givet dem nogle grunde til bare at placere ordren dér. Det kan være pris, det rette udvalg og en masse andre ting.
Og så til trådstarter:
Hvis du vil noget seriøst med en webshop, er det ikke noget man bare lige gør lørdag aften. Ikke at det er det du skriver at du vil, men så er det på plads :o)
Du skal gøre dig en del tanker. Først og fremmest skal du finde ud af, hvor mange penge du kan lægge i sådan en shop, da det er afgørende for hvad du har mulighed for at bygge, og om du skal have eget varelager, eller lave en dropship aftale.
Når du ved det, skal du finde en shopløsning der matcher dit budget, og finde ud af hvordan den skal sættes op, og alt det der.
Så skal du finde ud af hvilke varer du skal have, hvor du kan købe dem, hvad de koster, hvad du skal/kan sælge dem for og hvor lang leveringstiden er m.m.
Dernæst skal du have en indløsningsaftale til shoppen, så du kan tage imod kortbetaling. det kan godt blive en udfordring, når du er under 18. Men alle udfordringer er der heldigvis en løsning på :o)
Du skal også tænke på, hvordan du har tænkt dig at få kunder ind i shoppen.
Du skal nok også have et CVR nummer. Det er i hvert fald en fordel.
Og så skal du finde ud af hvordan du får leveret varerne til kunderne, når de først har bestilt varen. Det bliver sandsynligvis Post Danmark, med mindre du laver en dropshipaftale med nogen, der bruger en anden løsning.
Det er nogen af de basisting du skal have styr på, men ikke nødvendigvis i den rækkefølge. Og der er en hel del mere. Men det er i hvert fald afgørende at du ved hvor mange penge du har at gøre godt med, da det er afgørende for det hele.
Og det der med at være unik.. Det bliver du med tiden, så det tror jeg ikke du skal bruge for meget tid på. Jeg er sikker på at der er andre ting der er vigtigere. Vi er ikke selv unikke på nogen som helst måde, men vi får da solgt lidt alligevel :o)