Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til virksomhed - overskud til velgørende formål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Smile

Jeg er en knægt på 21, som har læst på HA på CBS 1 års tid nu. Jeg har længe gået med tanken om at ville være selvstændig, men har aldrig fået gjort noget ved det.

Men jeg føler, at jeg bliver nødt til at lærer iværksætter-verdenen lidt mere at kende. Så jeg har gået og fiflet lidt med idéen om at starte en hjemmeside, hvor brugere vil kunne få noget produktivt ud af det mod et mindre beløb. Et beløb som jeg ikke kommer i egne lommer, men derimod overføres til velgørende formål, såsom UNICEF eller Red Barnet. 

Jeg vil sige at jeg intet kender til at starte sådan noget her. Men mine umiddelbare tvivl og spørgsmål fordeler sig således:

- Er det muligt at få overskuddet af produktsalget sendt til UNICEF eksempelvis?
- Hvis ja til ovenstående, skal man vælge at overføre AL overskuddet - eller beholde en mindre procentdel til egen profit?

Det jeg har overvejet at sælge på hjemmesiden er ikke noget stort. Alt i alt vil jeg bare gerne have en fod ind i denne verden og se hvordan det hele fungerer og er sat sammen. Jeg har bare funderet over, om man kunne tilbyde noget på sitet, som folk betalte eksempelvis 9,- for om måneden, hvor dét beløb blev overført til UNICEF. Hermed kunne man få noget ud af det - samtidig med, at man kunne 'lette hjertet' og betale et mindre beløb til en organisation som bekæmper forfærdelige ting ud i verdenen.

Idéen til HVAD sitet skal tilbyde er endnu ikke helt gennemtænkt, men jeg kunne i mellemtiden godt tænke mig noget feedback. Som sagt er jeg HELT ny til det her - og har bare blot gået med det her i tankerne nogle uger nu.. 

Tak på forhånd
- Hamzeey Smile

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:06

Hej Hamzeey,

Det er rørende at du vil hjælpe andre.

En ting du skal være opmærksom på er at din virksomhed skal være transparent. Det må ikke være sådan at folk tror du f.eks køber dyrt ind fra en anden virksomhed du selv er medejer i, eller at du får "retur kommision" også kaldet kickback og den slags. 

Du bør derfor sørge for at din virksomhed er 100% transparent således at der ikke kommer urigtige rygter i omløb.

Held og lykke med dit projekt.

Mvh

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 05:27

Hej Hamzeey

Jeg render fdaktsik selv rundt med tanker der ligner dine, og jeg er så småt igang med opstarten af hjemmesiden, denne hjemmeside skal dog støtte op om den indsamling som starter fra uge 37-41 i forbindelse med BILKA og FKN.

Jeg har selv været i Malawi som er et af de fattisgste lande i verden, Måden jeg samler ind på er at fordele midler som jeg får fra virksomheder, ud til folk som vil købe dem, min næste indsamlingen kommer til at indholde et lotteri som man kan vinde præmier i. og det er hvad jeg samler ind til nu.

Det har endnu ikke løkkedes mig at finde ud af hvad jeg præcis skal gøre for at starte mit eget, men som du også beskriver din situation så tror jeg vi begge skal kontakte politiet, da de har en afdeling der netop skal opretholde regler omkring dette lidt "ømme" punkt, Det er et ømt punkt fordi man gerne vil undgå alle former for mistanke om at pengene går til noge andet. Det er derfor meget vigtigt at du sætter en vis del af din indtjening til velgørende formål, og dermed kan bevise hvorfor du gør det.

Du er meget velkommen til at kontakte mig her på amino.dk vil meget gerne tale mere om dette, og ellers så tjek min profil og min facebook side..

PS. Det er pisse fedt du tænker i de baner der, der er ingen tvivl om at det nok skal bringe dig langt, det at hjælpe andre har jeg selv oplevet giver så meget glæde og ikke mindst samarbejdsvilje fra andre.
Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)