Er der mon nogen, der ved om man kan overføre en fil feks i excel el csv fra en side - webshop til en anden webshop og samtidig får den automatisk oversat via google translate eller noget andet som dictionary.com mm
Det kan du helt fint, men jeg tvivler lidt på resultatet :-)
Hvis du bruger Magento eller et andet system, der har et API, så kan du fint tage din csv-fil, konvertere beskrivelsen via google translate til hvilket sprog du ønsker, og derefter oprette varen i din shop. Ingen problemer i det. Jeg skal gerne hjælpe dig med at lavet et program, der kan gøre det, hvis det bliver aktuelt.
ja det lyder fint. Det ekstra program, er det API'en eller et andet program til at køre excel filen igennem google translate ? Min magento webshop udbyder skulle jo gerne have apien allerede - ellers så vidt som jeg kan læse kan de jo heller ikke integrere økonomisystemer - eller er det hver gang forskellige såkaldte api'er ?
Jeg tror ikke der ligger noget. Jeg har lige googlet lidt rundt og har ikke fundet noget.
Jeg plejer at tage 2500 for produktoprettelser i magento ud fra en Excel fil. Jeg vil gerne lave udvidelsen med at oversætte det til x-antal sprog for samme pris.
jeg har selv en skræk mod at bruge google translate som oversættelsesværktøj mellem sprog.
Dette simpelthen fordi, google også må bruge samme nøgle til at oversætte. Og på denne måde burde google kunne lure hvor der er dublikeret indhold mellem sprog.
Jo, jeg er også bange for det som jeg har hørt, at google ikke indekserer egne maskinoversættelser. Kunne man så bedre bruge en anden som www.dictionary.com eller ville det være det samme - og/eller ville det hjælpe, hvis man selv rettede / oversatte et par af ordene ?