Det kan ikke være rigtigt, at man som iværksætter/selvstændig inden for service og rådgivning bliver pålagt at betale afgift af ikke-eksisterende affald. Da kravet ikke ledsages af en ydelse, er det en ny skat, og det er ulovligt, da regeringen har vedtaget skattestop. Notat følger vedlagt. Hilsen fra Manfred Schou Telefon 55 44 00 61 Notat om afgift på ikke-eksisterende affald Det fælleskommunale affaldsselskab FASAN har meddelt, at virksomheden SCHOU CONSULT skal betale en årlig afgift på 840 kr plus 25 % moms, i alt 1.010 kr. Affaldsselskabet postulerer, at virksomheden som erhvervsdrivende og indehaver af et CVR-nummer producerer affald, som burde afleveres på Genbrugsstationen. Virksomheden har reelt ikke affald Virkelighedens verden ser anderledes ud. Der er reelt ikke affald i virksomheden SCHOU CONSULT. Det er en enkeltmands-virksomhed uden ansatte, der drives fra boligen, og som arbejder med liberalt erhverv. Det er service, nærmere bestemt oversættelse, journalistik og rådgivning. Arbejdet udføres i det store og hele ad elektronisk vej ved hjælp af telefon, telefax, e-mail og internet. Virksomhedens affald kan på årsbasis beløbe sig til et par kuglepenne og blækpatroner samt lidt notespapir og en stak rudekuverter. Det kan sagtens være i den skraldesæk, som står foran boligen, som tømmes én gang om ugen, og som der allerede er betalt for. Tyveri eller ulovlig skat Opkrævningen kan opfattes som tyveri eller afpresning. Den er ikke ledsaget af en reel ydelse. SCHOU CONSULT har ikke brug for denne ydelse, har ej bedt om den og ønsker den ikke. Næstved bliver ikke renere Næstved bliver ikke renere af, at SCHOU CONSULT og andre virksomheder uden affald betaler for ikke-eksisterende affald. Det er alene en omfordeling af midler, en ny skat. En ekstraskat i strid med regeringens skattestop og følgelig ulovlig. Rammer initiativ, selvstændighed og iværksætteri i flæng Dette påhit fra FASAN’s side rammer i flæng. Det er et anslag imod initiativ, handlekraft, iværksætteri og selvstændighedskultur. Følgelig i modstrid med regeringens ønsker. Forkert sammenligningsgrundlag Det fremføres fra FASAN’s side, at alle betaler til skolevæsenet, uanset om man har børn. Det lyder tilforladeligt men er ved nærmere eftertanke forkert. Skolevæsenet har til formål, at give den kommende generation den viden, kunnen og de færdigheder, som er nødvendige for at videreføre Danmark. Og det kan alle være interesserede i, uanset om der er børn eller ej. |
ulovlig skat
- 1
Hej Schou Det lyder sgu surt... Jeg ville også se det som en ekstra skat (eller tyveri), og lovligt eller ej kigge på hvorledes jeg kunne få en blomstrende forretning op at stå alligevel. Du kan jo ikke lægge mange timer i det før det går endnu mere ud over din forretning. |
Ang. den såkaldte "afhentning af affald"/ulovlig skat. Jeg har nu i 28 år haft en adresse i et industrikvarter, og har ikke noget affald at aflevere til skraldemanden. Alligevel er jeg sat i en spec. slags rubrik der hedder ca."extra betaling for erhvervs affald". Hvorfor jeg ikke ku nøjes med en alm betaling ??? gad kommunen ikke svare på. Men du SKAL betale noget da det er fælles tømning. Hvad der er fælles i samfundet- området SKAL du betale til. Det opfattes som betaling til "det lokale netværkssystem", og er lovpligtigt. At det er surt Yes, det er der så meget der er- og der er mere hvor DET kommer fra. Ulovlig skat må derimod være den skat der, af skat DK.,opkræves i udlandet af What ever. Ministre embedsmænd er så forkludrede i deres hoveder at de ikke aner hvor grænsen går----- ja den danske juridiske grænse. DK. kan IKKE komme rendende i udlandet og opkræve skatter, af nogetsomhelst....- disse tilhører det lokalområde etc. som bygninger eller andet nu ligger i. Fordi ejeren tilfældigvis har anden nationalitet, kan denne nation ikke profitere på eventuelle bygninger beliggende i en helt anden stat. Beskatnings retten tilhører den nation hvori det beskatningspligtige befinder sig permanent i. Hvor svært kan DET være. |
Skattestoppet betyder ikke at skatter ikke godt kan sige, hvis vi nu kalder det en skat. Den detalje "glemte" regeringen bare at fortælle så meget om, forud for at de indførte skattestoppet. Skattestoppet betyder bare at det samlede skattetryk ikke må stige. Således er der jo f.eks. også kommuner der har fået lov til at hæve skatten for alle deres borgere - hvis bare andre kommuner så sætter den lidt ned, så går regeringens skattestop op. |
Jeg er også blevet pålagt, at betale et årligt "affaldsgebyr" på kr. 1350,- |
Nu ikke så højt--------- der snakkes om at DR bare skal ha gebyrer af alle, for at dække deres underskud, og vi for at blive fri skal bevise / dokumentere at man ikke ser og hører noget!!!!!!! DET er da en ekstra skat. Iøvrigt skriver lovgivningen om "byrder" og benytter ikke altid direkte ordet skat. Så begrebet "byrder" skulle nok genindføres i den daglige tale. Thorkil |
eg har lige fået et brev med TO opkrævninger! En for 2010 og en for 2011. MÅ de det med tilbagevirkende kraft? Jeg har maks en papkasse i ny og næ... fatter ikke at det skal koste 1300kr!!! Det er virkelig dræbende for alt initiativ om at starte noget op! Tabitha / Lindholm of Denmark |