Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farvel Surftown - hvad nu?

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt post, sorry. Men kan lige bruge lejligheden til at fortælle Michael_N, at 24 timer ikke er korrekt. Redelegering afhænger af DNS opdateringering, hvilket afhænger af din TTL på domænet. Er den normal, er den 4 timer. Dvs. at man kan have domænet flyttet efter max 4 timer, da TTL i så fald vil være udløbet for alle eksisterende records.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 11:02

Anders - Meebox:

Dobbelt post, sorry. Men kan lige bruge lejligheden til at fortælle Michael_N, at 24 timer ikke er korrekt. Redelegering afhænger af DNS opdateringering, hvilket afhænger af din TTL på domænet. Er den normal, er den 4 timer. Dvs. at man kan have domænet flyttet efter max 4 timer, da TTL i så fald vil være udløbet for alle eksisterende records.

Er det ikke kun hvis man beholder den DNS service man har ?

Er alle nameservers opdateret efter 4 timer ? Har nemlig også hørt at man skal forvente op til 24 timer før stort set alle nameservers er opdateret med ændringerne. 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 11:06

Von Vorre:
Er det ikke kun hvis man beholder den DNS service man har ?

Er alle nameservers opdateret efter 4 timer ? Har nemlig også hørt at man skal forvente op til 24 timer før stort set alle nameservers er opdateret med ændringerne. 

Normalt siger vi faktisk op til 48 timer, for at være 100% sikre. Realiteten er dog, at mange DNS servere er sat op med en TTL på 4 timer på domænerne. Når du anmoder om en redelegering hos DK-Hostmaster, og du accepterer den, ændrer de med det samme dit domæne over til de nye navneservere. Derfra handler det bare om, at TTL skal udløbe og din lokale DNS-server skal opdatere.

EDIT: Argh jeg kan ikke regne! :D 60*60*4*3 = 43200 sekunder = 12 timer! Det ved jeg at fx. gratisdns kører med som standard. Så det kan altså godt variere lidt, men det kommer alt sammen an på, hvor langt der er igen af TTL'en fra siden sidst du besøgte siden. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:07

Kelleren:

Mit sit er nede på 4 dagen nu hos Surftown - små ændringer men intet der reelt kan betragtes som fremgang.

Hvor hurtigt kan jeg mon realistisk komme op at køre hos en anden host - og hvor lang tid tager det for dk-hostermaster at pege domænet hend på de nye filer? - Og er det noget man kan betale sig fra går hurtigere?

Jeg er nedkørt af stress - jeg kan ikke magte opgaven med at skulle oprette et nyt hosting sted hvis det først er færdiggjort efter surftown er oppe igen? (Hvilket selvfølgelig er uvist hvornår sker).

Gøre nu ikke de normale fejl som mange iværksættere gør når noget ser sort ud vælges en hurtigt hasteløsning løsninger i vrede der bare gøres på et par dage er tit ikke velovervejet og du ender tit med en dårligere løsning eller noget der ikke er bedre og spildt en masse iværksættere energi der kunne bruges bedre på din iværksættere forretning

skyller husk den er Danmarks historien største og kloak netværk er hovedkerne i dette problem det så galt

husk vis skal sikkers mod fremtidens katastrofer er det ikke en billige hosting du leder efter til under 1000 kroner om måneden og selv der er du ikke sikker på den er stabil , vær fornuftig og tag det lidt med ro og tænk din forretning skal have overskud og det gøres ikke ved hastværk

mine fejl i mit liv ,gjort et par gange når noget går galt et sted vælger jeg et andet sted webmaster der er forsinket eller et webhotel der har fejl , eller en lejlighed der er utæt ,eller et computer der går i stykker

hvad gjort efter 3 uger skriftet webmaster syg forsinket , er det blind uheld sker 2 gange i træk , må bare tage det roligt inden gør samme fejl igen

webhotel virker ikke , nå gider ikke vente 14 dage på der er jævnlige fejl siger min webmaster , mærkeligt nok når flytter er de samme fejl det andet sted , derved skulle min tålmodighed været større første sted

utæt lejlighed gå til viceværten end at sælge den kan være trættende især når næsten er den mere utæt

derved ro i livet en ting der giver balance i tingene og giver energi videre som iværksættere og derved fokus på dit mål , hav en passion der siger du kan kan klare stresse og derved spare du en del kroner i livet og derved lagt en god grundsten at din iværksættere forretning giver overskud

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:15

Jeg er mere eller mindre ligeglad med prisen for hosting pr. måned.

Jeg omsætter for over 2 millioner på domænet om året og vil bare gerne have følgende:

Maximal oppetid og ordenlig hurtig restorerbar Backup til forskel for Surftowns.

24/7 telefon support hvis jeg får brug for det - sker sjældent hvis ovenstående er på plads.

Min egen server eller så meget "plads" på serveren at de andres trafik ikke påvirker min - jeg har mange besøg - og så det er MIN server der er i fokus hvis der sker noget og ikke min og 10.000 andres.

>> Jeg kan bruge phpmyadmin og uploade min DB og selv bruge FTP men alt andet backend skal firmaet stå for. - Kontrol panelet hos surftown var fint og dækkede mine behov.

Egentlig synes jeg det virker som logiske ting at bede om men det er simpelthen så svært at finde et ordenligt bud på nogen der tilbyder det. - Som netop ikke blot er ligeså dårlige som surftown er ligenu eller værre...

Tætteste jeg er kommet på egen hånd er Rackspace.dk men de virker som om de kun har den ene fod i Danmark endnu.

Og så meebox som virker friske og engagerede men måske lidt for små og uden tlf. support.

Derfor lavede jeg tråden her...

M.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:28
Bemærk at DK Hostmaster ikke ændrer navneservere øjeblikkeligt efter at man har bedt dem om det, de har dog oppet sig en del og gør det nu hver time - så det er ikke så lang tids ventetid der er på den front. Her ud over spiller TTL kun ind hvis dit gamle DNS resultat er cachet når dine potentielle kunder skriver din adresse ind, kommer de via en udbyder der ikke har DNS resultatet cachet vil de som udgangspunkt få det nye resultat direkte fra din nye udbyders navneservere. Ved mange udbydere bliver der dog foretaget nye DNS opslag inden TTL er udløbet, så det burde ikke være lang tid uanset hvad.

Hvis du ønsker egen dedikerede server ved en dansk udbyder, kan du nok desværre ikke få øjeblikkelig levering som ved et webhotel - men de fleste burde kunne sætte DNS op og starte en redelegering for dig med det samme, og have en server klar med ftp/mysql osv. i løbet af nogle timer efterfølgende (har de travlt kan det være du skal betale ekstra for en hasteoprettelse, har de ikke så kan det være du slipper med normalpris).
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:37

Sune Christesen:
Hvis du ønsker egen dedikerede server ved en dansk udbyder, kan du nok desværre ikke få øjeblikkelig levering som ved et webhotel - men de fleste burde kunne sætte DNS op og starte en redelegering for dig med det samme, og have en server klar med ftp/mysql osv. i løbet af nogle timer efterfølgende (har de travlt kan det være du skal betale ekstra for en hasteoprettelse, har de ikke så kan det være du slipper med normalpris).

Og hvis man sidder på en Windows så kan man altid rode i host-filen så man kan se sit site og lige arbejde med det hvis det skulle være nødvendgit.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 11:38

Jeg glæder mig personligt til at se hvilke firmaer der kommer på banen med tilbud om hosting i stedet for Surftown, hvor kravene for at gendanne alt lynhurtigt og redundante servere, linier, beskyttelse imod jordskælv, atomangreb, vildt regnvejr og lignende også er opfyldt. Og som samtidigt kan gøre det til fornuftige priser, og også have 30 teknikere de kan smide efter restore/flytning af servere i flere døgn.

Hvem er op til opgaven?

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 11:43

Jeg vil klart anbefale rackspace. Jeg har haft meget kontakt med dem, og det er noget af det mest seriøse hosting jeg til dato har mødt. Telefon support 24/7 - og så får du SLA med dem - kontrakt på oppetid eller en refusion. De har faktisk også dansk support.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:44

Kelleren:

Jeg er mere eller mindre ligeglad med prisen for hosting pr. måned.

Jeg omsætter for over 2 millioner på domænet om året og vil bare gerne have følgende:

Maximal oppetid og ordenlig hurtig restorerbar Backup til forskel for Surftowns.

24/7 telefon support hvis jeg får brug for det - sker sjældent hvis ovenstående er på plads.

Min egen server eller så meget "plads" på serveren at de andres trafik ikke påvirker min - jeg har mange besøg - og så det er MIN server der er i fokus hvis der sker noget og ikke min og 10.000 andres.

>> Jeg kan bruge phpmyadmin og uploade min DB og selv bruge FTP men alt andet backend skal firmaet stå for. - Kontrol panelet hos surftown var fint og dækkede mine behov.

Egentlig synes jeg det virker som logiske ting at bede om men det er simpelthen så svært at finde et ordenligt bud på nogen der tilbyder det. - Som netop ikke blot er ligeså dårlige som surftown er ligenu eller værre...

Tætteste jeg er kommet på egen hånd er Rackspace.dk men de virker som om de kun har den ene fod i Danmark endnu.

Og så meebox som virker friske og engagerede men måske lidt for små og uden tlf. support.

Derfor lavede jeg tråden her...

M.

så er det måske sådanne en løsning her http://www.activewebs.dk/files/serviceaftale.pdf men en ting er sikker næsten alle steder der hoster opleves der ned tid og sådanne ting her men skulle betale 1500 kr ekstra hver måneden plus dyrere server vis skulle kunne reagere på en time

du vil dog oplevede sikkert hurtigere server med det samme, dog oplevet jeg ikke dit trådstart indlæg at det var de dyreste løsninger du ønsket , men spurgte efter noget ligne surfttown og de levere jo ikke disse løsninger og prisen er der meget stor forskel på .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 5 ud af 8 (71 indlæg)