Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms tilbage når man skylder til SKAT??

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hapsi:
Nå men jeg har dog en rettelse: Da jeg skrev dette indlæg i nat glemte jeg at nævne at jeg faktisk har afdragsordning hos SKAT. Jeg betaler dem faktisk af med 350,- om måneden. Det var deres egen beslutning med de 350,- da jeg ikke tjener så mange penge :)

Ok så altid noget at du har en aftale med dem :)

Hapsi:
i bund & grund vil jeg ikke have de 2 økonomier mixet sammen. Selvom jeg godt ved det der ikke noget at gøre ved, i følge SKAT

Det er der da. Det hedder et ApS. På den måde kan Skat ikke røre firmaets penge pga. din privatøkonomi. I din aftale med Skat står der også at hvis du skal have penge tilbage i skat eller på anden måde kan forvente at modtage penge, så har Skat lov/ret/pligt til at tage dem for at dække din gæld.

Hapsi:
Desuden så er det ikke skatte penge jeg skylder. PLEASE lad være med at døm folk på forhånd fordi i tror jeg snyder SKAT og ikke betaler min skat... Det er ikk særligt sødt, og man føler sig virkelig ikke velkommen her når i er på denne måde. IGEN, jeg kan ikk bruge jeres dumme meninger til noget når de er så dømmende og ligegldige.

Vi er "ligeglade" med om du ikke kan bruge vores meninger. Når du kommer med halv info så må du forvente at få svar på det vi ved om. For os lød det somom at du vil snyde Skat ("jeg betaler min gæld når jeg er millionær").

Naturligvis skal folk ikke dømmes på forhånd men det er svært at vide hvordan det hele ser ud. Hvis det kun er 25k du skylder så op med humøret - Det ser værre ud for andre (jeg har selv været oppe hvor jeg måtte aflevere 50k på én gang).

Men den bedste måde at holde virksomhed og privat adskilt er ved at have firmaet som et selskab (ApS eller A/S). Men det kræver også at DU selv kan holde det adskilt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligegyldigt hvordan du kunne tænke dig, at dingene fungerer eller ikke fungerer, så ser det offentlige dig sammen med dit enkeltmandsfirma som et samlet hele. Og det samlede hele skylder nogle penge - og afdragsordning eller ej, så vil de til enhver tid tilbageholde, hvad du kunne tænkes at skulle have fra dem fra hvad som helst i det ofentlige system.

Der er intet andet at gøre end leve med det

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hapsi:
Og til jer andre: Jeg ved ikke hvorfor i kommer med jeres personlige menninger & konklusioner om hvor vidt det er rigtigt eller forkert det jeg gør... det forstår jeg sku ikke helt, synes det er spild af tid da jeg ikke har bedt om disse dømmende meninger!

- nå, og hvorfor skriver du så dette: . . . og ærlig talt, jeg er ligeglad med min gæld til SKAT. i hvertfald i øjeblikket! Den bliver betalt tilbage den dag jeg bliver millionær ;)

Du lægger selv op til at blive 'fordømt' (som du skriver, at du bliver)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hapsi:

Jeg skylder skat penge pga gamle bøder & advokat regninger for mange år siden. De er nu lagt sammen og min gæld er på 25.000,-

Som sagt så betaler jeg af på denne med 350,- om måneden. Derfor er jeg ikke interesseret i at de hele tiden tager mine moms penge, penge som jeg skal bruge til firmaet og ikke til min privat økonomi, den samme økonomi hvor jeg rent faktisk betaler min gæld fra! 

Det er selvfølgelig nogle sure penge, når det er bøder og advokatregninger fra SKAT.

Hvis du har råd til at bruge først 25.000 kr. (heraf købsmoms på 5.000 kr.) og dernæst 40.000 kr. (heraf købsmoms på 8.000 kr.) i firmaet uden salg, hvorfor så ikke bare få betalt den gæld af med det samme?

Hvis du har råd til at bruge 65.000 kr. på at købe ting til din virksomhed, om ikke opvejes af et salg, hvorfor har du så ikke råd til at betale de sølle 25.000 kr. til SKAT?

Hapsi:

i bund & grund vil jeg ikke have de 2 økonomier mixet sammen. Selvom jeg godt ved det der ikke noget at gøre ved, i følge SKAT

Håber i har nogle konstruktive løsninger :)

Som andre også nævner, så er løsningen på dit problem at starte et selskab, som er en selvstændig juridisk enhed, og dermed ikke blandes sammen med din private situation.

Det skulle du selvfølgelig have gjort, da du opstartede din virksomhed. Ærgerligt, at du sparede revisoren væk dengang.

Hapsi:

Jeg ved ikke hvorfor i kommer med jeres personlige menninger & konklusioner om hvor vidt det er rigtigt eller forkert det jeg gør... det forstår jeg sku ikke helt, synes det er spild af tid da jeg ikke har bedt om disse dømmende meninger!

Årsagen er nok, at du fremstår som en meget asocial nasser, som bare vil leve det fede liv, på vores andres regning, og at du i øvrigt ingen skrupler har med det.

Samtidig beder du os om råd til, hvordan du kan fortsætte dit fede nasserliv, så SKAT ikke skal komme og "fucke" dig for de penge, som du skylder dem (og dermed os alle sammen).

Disse råd forventer du, at vi skal give dig gratis, og hvis vi - udover de gode råd - også bemærker, at du faktisk "fucker" os alle sammen med din levevis, så mener du, at vi spilder din tid.

Gad vide, hvor mange menneskers tid DU har spildt ved at skrive dette egoistiske indlæg?

Jeg har eksempelvis ikke opnået ret meget positivt i at hjælpe dig videre... Men det kan jo være, at du på et tidspunkt ringer til en revisor og spørger om råd, inden du næste gang skal have rådgivning til et eller andet projekt...

Narh... jeg tvivler nu alligevel på, at du er blevet klogere.

Håber du kan tåle mosten Wink

PS. Se at få betalt din latterlige lille gæld på 25.000 kr., og få fat i en revisor, som kan hjælpe dig med spørgsmål i fremtiden. Det vil du uden tvivl tjene penge på, i stedet for at skulle navigere ud fra din egen viden om økonomi samt gratis råd i et forum.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Martin E. Jensen:

Hapsi:

Jeg skylder skat penge pga gamle bøder & advokat regninger for mange år siden. De er nu lagt sammen og min gæld er på 25.000,-

Som sagt så betaler jeg af på denne med 350,- om måneden. Derfor er jeg ikke interesseret i at de hele tiden tager mine moms penge, penge som jeg skal bruge til firmaet og ikke til min privat økonomi, den samme økonomi hvor jeg rent faktisk betaler min gæld fra! 

Det er selvfølgelig nogle sure penge, når det er bøder og advokatregninger fra SKAT.

Hvis du har råd til at bruge først 25.000 kr. (heraf købsmoms på 5.000 kr.) og dernæst 40.000 kr. (heraf købsmoms på 8.000 kr.) i firmaet uden salg, hvorfor så ikke bare få betalt den gæld af med det samme?

Hvis du har råd til at bruge 65.000 kr. på at købe ting til din virksomhed, om ikke opvejes af et salg, hvorfor har du så ikke råd til at betale de sølle 25.000 kr. til SKAT?

Hapsi:

i bund & grund vil jeg ikke have de 2 økonomier mixet sammen. Selvom jeg godt ved det der ikke noget at gøre ved, i følge SKAT

Håber i har nogle konstruktive løsninger :)

Som andre også nævner, så er løsningen på dit problem at starte et selskab, som er en selvstændig juridisk enhed, og dermed ikke blandes sammen med din private situation.

Det skulle du selvfølgelig have gjort, da du opstartede din virksomhed. Ærgerligt, at du sparede revisoren væk dengang.

Hapsi:

Jeg ved ikke hvorfor i kommer med jeres personlige menninger & konklusioner om hvor vidt det er rigtigt eller forkert det jeg gør... det forstår jeg sku ikke helt, synes det er spild af tid da jeg ikke har bedt om disse dømmende meninger!

Årsagen er nok, at du fremstår som en meget asocial nasser, som bare vil leve det fede liv, på vores andres regning, og at du i øvrigt ingen skrupler har med det.

Samtidig beder du os om råd til, hvordan du kan fortsætte dit fede nasserliv, så SKAT ikke skal komme og "fucke" dig for de penge, som du skylder dem (og dermed os alle sammen).

Disse råd forventer du, at vi skal give dig gratis, og hvis vi - udover de gode råd - også bemærker, at du faktisk "fucker" os alle sammen med din levevis, så mener du, at vi spilder din tid.

Gad vide, hvor mange menneskers tid DU har spildt ved at skrive dette egoistiske indlæg?

Jeg har eksempelvis ikke opnået ret meget positivt i at hjælpe dig videre... Men det kan jo være, at du på et tidspunkt ringer til en revisor og spørger om råd, inden du næste gang skal have rådgivning til et eller andet projekt...

Narh... jeg tvivler nu alligevel på, at du er blevet klogere.

Håber du kan tåle mosten Wink

PS. Se at få betalt din latterlige lille gæld på 25.000 kr., og få fat i en revisor, som kan hjælpe dig med spørgsmål i fremtiden. Det vil du uden tvivl tjene penge på, i stedet for at skulle navigere ud fra din egen viden om økonomi samt gratis råd i et forum.

 

StarStarStarStarStarYes

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hapsi:
Jeg skylder skat penge pga gamle bøder

 

Aldrig smart at få bøder Geeked

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ak suk en masse moraler.... Hvad vi hver især tænker er da vores anliggender. Spørgeren stiller for ham et relevant spørgsmål. At nogle aminoer så føler trang til at moralisere op og ned ad stolper hører måske hjemme i sin helt egen moraliseringstråd!?

Syns det bliver anstrængende, når så nogle af de samme nogen oven i købet beskylder spørgeren for at spilde deres tid. Syns tråden er løbet helt af sporet.....

Hvad jeg mener om sagen; Jeg dømmer ikke - det er det, vi har domstolene til!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

DeKrKu:

Ak suk en masse moraler.... Hvad vi hver især tænker er da vores anliggender. Spørgeren stiller for ham et relevant spørgsmål. At nogle aminoer så føler trang til at moralisere op og ned ad stolper hører måske hjemme i sin helt egen moraliseringstråd!?

Syns det bliver anstrængende, når så nogle af de samme nogen oven i købet beskylder spørgeren for at spilde deres tid. Syns tråden er løbet helt af sporet.....

Hvad jeg mener om sagen; Jeg dømmer ikke - det er det, vi har domstolene til!

Gad vide, hvorfor du ikke startede din omtalte moraliseringstråd op med dette indlæg, når nu du også føler behov for at moralisere?

Surprise

 

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok folkens, jeg tror vi lukker den her..

Det var ikke meget råd jeg fik ud af jeres meninger. Spild af tid når i ikke forstår at svare på mit spørgsmål :(

DeKrKu: Tak for støtten, glad for at der i det mindste var 1 person som kunne se hvad der foregår her.. Resten aj jer var sku da blændet!!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var din entre og de signaler du sendte med den, som affødte disse reaktioner.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)