Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms tilbage når man skylder til SKAT??

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Jeg fik lavet mit moms regnskab sidste kvartal og det viste sig at jeg skulle have omkring 5000,- tilbage i moms.

Efter jeg sendte det ind til skat, fik jeg et brev tilbage fra dem hvor der stod at de 5000,- jeg skulle have tilbage i moms har de lagt oven i den gæld jeg har hos SKAT, fordi det er en enkelmands virksomhed jeg har. Altså, nu er min gæld hos skat 5000,- mindre men jeg skal bruge de MOMS penge i min virksomhed Angry og ærlig talt, jeg er ligeglad med min gæld til SKAT. i hvertfald i øjeblikket! Den bliver betalt tilbage den dag jeg bliver millionær ;)

Og nu et det på tide at indberette moms regskab igen for 2. kvartal. (10 Aug) Jeg kan se i regnskabet at jeg skal have yderlige 8000,- tilbage i moms denne gang fordi jeg har købt SÅ meget lort :)

Så mit spørgsmål er: Hvordan og hvorledes er mulighederne for mig at få fat i mine 8000,- moms penge, uden at SKAT tager dem igen?

Jeg ved at hvis jeg overdrager min virksomhed til en anden person som ikke skylder penge til SKAT, kan vedkommende få moms pengene tilbage og derefter videre give dem til mig. Dette er en mulighed jeg har tænkt meget på. Jeg håber at der er andre muligheder end denne. Hvis ikke, må jeg hellere finde en som man kan stole på :)

Håber svaret findes derude, da jeg er i dyb frustration (over SKAT har fundet en måde at "fucke" mig på :)

MVH

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Damm, har du i din vildeste fantasi forestillet dig at få hjælp til dette? 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hapsi:

Jeg fik lavet mit moms regnskab sidste kvartal og det viste sig at jeg skulle have omkring 5000,- tilbage i moms.

Efter jeg sendte det ind til skat, fik jeg et brev tilbage fra dem hvor der stod at de 5000,- jeg skulle have tilbage i moms har de lagt oven i den gæld jeg har hos SKAT, fordi det er en enkelmands virksomhed jeg har. Altså, nu er min gæld hos skat 5000,- mindre men jeg skal bruge de MOMS penge i min virksomhed Angry og ærlig talt, jeg er ligeglad med min gæld til SKAT. i hvertfald i øjeblikket! Den bliver betalt tilbage den dag jeg bliver millionær ;)

Og nu et det på tide at indberette moms regskab igen for 2. kvartal. (10 Aug) Jeg kan se i regnskabet at jeg skal have yderlige 8000,- tilbage i moms denne gang fordi jeg har købt SÅ meget lort :)

Så mit spørgsmål er: Hvordan og hvorledes er mulighederne for mig at få fat i mine 8000,- moms penge, uden at SKAT tager dem igen?

Jeg ved at hvis jeg overdrager min virksomhed til en anden person som ikke skylder penge til SKAT, kan vedkommende få moms pengene tilbage og derefter videre give dem til mig. Dette er en mulighed jeg har tænkt meget på. Jeg håber at der er andre muligheder end denne. Hvis ikke, må jeg hellere finde en som man kan stole på :)

Håber svaret findes derude, da jeg er i dyb frustration (over SKAT har fundet en måde at "fucke" mig på :)

MVH

Er det ikke naermerer dig der fucker skat, ved ikke at betale det du skylder dem?

Men det eneste der muligvis kunne vaere en loesning for dig, er at lave en frivilig betalings loesning med skat, saa mener jeg(Men er ikke sikker, saa spoerg eventuelt skat foerst) at de ikke tilbageholder yderligerer penge.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin T:
Men det eneste der muligvis kunne vaere en loesning for dig, er at lave en frivilig betalings loesning med skat, saa mener jeg(Men er ikke sikker, saa spoerg eventuelt skat foerst) at de ikke tilbageholder yderligerer penge.

SKAT modregner altid når det er muligt. Det hjælper heller ikke at overdrage virkomheden, da det skal behandles som ophør for af virksomhed for trådstarter.

I stedet for at være startet ud i et enkeltmandsfirma ville et SMBA eller et ApS have været løsningen....

/Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hapsi:
Så mit spørgsmål er: Hvordan og hvorledes er mulighederne for mig at få fat i mine 8000,- moms penge, uden at SKAT tager dem igen?

Du skal nok mere bekymre dig om hvis Skat begynder at undersøge hvordan du er istand til henover en 6 mdrs periode at have et negativt momsgrundlag på 10.000 per md. når du siger du ikke har nogen penge og hvis det fortsætter skal du nok regne med at de vil forsøge at lukke virksomheden.

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hapsi:
jeg er ligeglad med min gæld til SKAT. i hvertfald i øjeblikket! Den bliver betalt tilbage den dag jeg bliver millionær 

Tænk... vidste ikke at man lod børnehavebørn komme herind? Det er sgu da en ufattelig vattet holdning at have. Det vil svare til at jeg fortalte banken at jeg vil betale mit boliglån tilbage den dag jeg er millionær.

Jeg tror endda ikke at du er ønsket på Arto.dk fordi de er meget ældre end dig.

SKAT vil altid være den første til at kræve penge ind fra dig og dem slipper du ikke for. Hvis du havde været forudseende og undersøgt sagen så vil du have lavet et selskab hvor de så ikke vil kunne røre momspengene.

Hapsi:
Håber svaret findes derude, da jeg er i dyb frustration (over SKAT har fundet en måde at "fucke" mig på :)

Stor applaus til SKAT.... få dog lavet en betalingsordning med dem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hapsi:

 jeg er i dyb frustration (over SKAT har fundet en måde at "fucke" mig på :)

Undskyld men hvem er det lige der fucker samfundet ved ikke at betale sin SKAT til tiden !!! 

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er meget klare lovregler på området, Inddrivelsessloven, som bevirker, at du IKKE kan få moms retur, når du skylder skat ligesom du ikke kan få udbetalt overskydende skat, hvis du skylder moms.

Dette gælder iøvrigt også mange andre afgifter og gebyrer.

En betalingsaftale er oftest også betinget af, at eventuelle udbetalinger fra det offentlige vil blive modregnet uagtet en betalingsaftale.

Tonny

Rettelse - Der manglede et rimeligt væsentligt IKKE -

Tak HenrikYes

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var dog en underlig asocial indstilling at have.

Hvordan kan du i din vildeste fantasi forestille dig, at du skulle have penge tilbage fra samfundets kasse, når du skylder det selv samme sted.

Lad være med at holde moms og skat adskilt. Det er en og samme kasse, nemlig samfundets kasse, og du skal ikke forvente at kunne nasse og samtidig få sympati fra os, der betaler hver sit.

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest: Tak til jer som prøvede at komme med en løsning :)

Og til jer andre: Jeg ved ikke hvorfor i kommer med jeres personlige menninger & konklusioner om hvor vidt det er rigtigt eller forkert det jeg gør... det forstår jeg sku ikke helt, synes det er spild af tid da jeg ikke har bedt om disse dømmende meninger!

Nå men jeg har dog en rettelse: Da jeg skrev dette indlæg i nat glemte jeg at nævne at jeg faktisk har afdragsordning hos SKAT. Jeg betaler dem faktisk af med 350,- om måneden. Det var deres egen beslutning med de 350,- da jeg ikke tjener så mange penge :)

Desuden så er det ikke skatte penge jeg skylder. PLEASE lad være med at døm folk på forhånd fordi i tror jeg snyder SKAT og ikke betaler min skat... Det er ikk særligt sødt, og man føler sig virkelig ikke velkommen her når i er på denne måde. IGEN, jeg kan ikk bruge jeres dumme meninger til noget når de er så dømmende og ligegldige.

JEG BETALER SKU MIN SKAT!

Jeg skylder skat penge pga gamle bøder & advokat regninger for mange år siden. De er nu lagt sammen og min gæld er på 25.000,-

Som sagt så betaler jeg af på denne med 350,- om måneden. Derfor er jeg ikke interesseret i at de hele tiden tager mine moms penge, penge som jeg skal bruge til firmaet og ikke til min privat økonomi, den samme økonomi hvor jeg rent faktisk betaler min gæld fra! 

i bund & grund vil jeg ikke have de 2 økonomier mixet sammen. Selvom jeg godt ved det der ikke noget at gøre ved, i følge SKAT

Håber i har nogle konstruktive løsninger :)

takker

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)