Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfreds med teleudbyder ifm. håndtering af fejl på mobil.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke haft andet end problemer med min teleudbyder, først snød de mig med noget mobilt internet jeg ikke kunne komme ud af, og nogle gebyrer for oprettelse, selvom jeg aldrig havde tilmeldt mig!

Nå, men seneste er det så min iPhone den er gal med - nu skal du høre

- Jeg sidder i øjeblikket i den klemme hos min udbyder, at de ikke vil reparere min telefon, fordi de påstår at fejlen skyldes en fugtskade. Jeg har desværre ikke så mange muligheder som forbruger, og jeg vil derfor geren høre, hvad jeres syn på sagen er, inden jeg opretter en klage hos Forbrugerklagenævnet.

Sagen er den, at jeg d. 2 juli 2011, aflevere min telefon hos min teleudbyder i Odense, fordi at "home-knappen" på min 9 måneder gamle iPhone 4 sidder løst, og man skal trykke meget hårdt, for at få den til at reagere. Jeg får så d. 4 juli 2011 den besked fra udbyderens service central, at problemet skyldes, at de har fundet tegn på fugt i telefonen, og at garantien derfor ikke dækker en reparation, men at jeg kan købe en ny telefon for kr 2.200,00.

- Det synes jeg lyder meget mærkeligt, og jeg ringer derfor til Apple, hvor de fortæller mig, at de ikke har kendskab til, at fugt har resulteret i, at "Home-knappen" er blevet defekt.

- Jeg har også undersøgt problemet på nettet, hvor jeg kan se, at der er flere der har haft dette problem, efter at Apple frigav iOS 4 med multi-tasking. I disse sager har Apple udleveret en helt ny telefon. Mit spørgsmål er så, om i i denne sag ville adskille de to ting. For udbyderen siger at de ikke vil kigge nærmere på telefonen pga. fugtskaden, men den egentlige grund til at jeg indleverede telefonen, var problemet med "Home-knappen" og de to ting hænger ikke sammen.

Hvad er jeres erfaring, lyder det sandsynligt, at de to ting hænger sammen og burde garantien ikke dække mit problem? 

LINK: Beetles.dk - Specialister i User experience design (UXD) og webudvikling

Fra Faxe/Hørsholm
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Fra  iDoktoren.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Beetles,

De to ting, fugt og defekt homeknap hænger ikke sammen, m.m. din iPhone 4 har været fuld af vand.
Garantien burde bestem dække din homeknap og homeflexkabel!

Jeg har haft flere kunder der ønskede, at jeg kiggede på deres iPhone, inden de sendte den til deres udbyder, netop for at være sikker på, at den ikke blev afvist som fugtskadet.
Det kan godt anbefales, hvis du skulle komme ud for noget igen.

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak iDoktor

Det er muligt, at de mener, at garantien er hævet helt, fordi at der er fugt i telefonen, og at de ikke påstår at de to ting hænger sammen, men burde garantien ikke dække "home-knappen" selvom, at der er sket skade på telefonen? 

Nu synes jeg, at have hørt at den der "fugtdetektor" bliver udnyttet på det groveste, netop for at undgå en dyr reparation for udbyderen.

I forhold til at skulle få en second opinion, vil det så være muligt, at send din professionelle holdning til problemt med i min klage?

Venlig hilsen

Anders

LINK: Beetles.dk - Specialister i User experience design (UXD) og webudvikling

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Beetles:
I forhold til at skulle få en second opinion, vil det så være muligt, at send din professionelle holdning til problemt med i min klage?

Med mindre du får et autoriseret Apple værksted til at skille den ad, bortfalder garantien under alle omstændigheder, ved uautoriseret indgreb. Så det tror jeg ikke vil gavne dig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er bare, at Apple henviser til teleudbyderens service central, og det er dem der allerede har kigget på den. Det irrestere mig grænseløst, at teleudbyderen udnytter fugtsensoren til at ugyldiggøre garantien, når de to ting ikke har noget med hinanden at gøre. 

Jeg har jo som sagt ikke oplevet nogle problemer, med telefonen der kunne tegne på, at den var fugtskadet, men alene det, at den er blevet fugtskadet (En dråbe vand i regnvejr, eller en svedig hånd i sommervarmen), resultere i at teleudbyderen ikke vil dække at Home knappen ikke virker ordenligt! 

Der ville være en mening med galskaben, hvis min telefon også opførte sig mærkeligt, men det er ikke tilfældet - for mig er det helt klart, at teleudbyderen prøver at slippe fra garantien ved at bruge den fugtsensor som undskyldning. 

LINK: Beetles.dk - Specialister i User experience design (UXD) og webudvikling

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens følge dig, og det er et generelt iPhone problem, at de afviser på fugtindikatoren, til trods for at de tidligere har lovet at stoppe denne praksis.

Jeg tror du skal overveje at lave en forbrugersag, såfremt du er forbruger naturligvis.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igang

Det er også virkelig langt ude, og jeg har talt med en supporter fra Apple (US), der sagde at det burde være dækket ind af garantien, men han ikke kunne tale på vegne af udbyderen/reselleren. Som forbruger er man virkelig fanget, når man er oppe i mod teleselvskaberne, særligt med så skør en policy, hvor en mindre fugt skade kan hæve en hel garanti, også på ting der ikke har noget med hinanden at gøre.

Så er problemet bare, at Forbrugerklagenævnet siger at man skal overveje sin klage, hvis det drejer sig om fugtskader.

LINK: Beetles.dk - Specialister i User experience design (UXD) og webudvikling

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg har en hel anden opfattelse af teleudbyderen, i Odense.

Min første iPhone 4, tabte jeg på et beton gulv, den fik ingen synlige skader af det, men mikrofonen stoppede med at virke. Indleverede den hos udbyderens erhvervsafdeling i Odense, og fik en helt ny 7 dage senere. På trods af man vel godt kan sige at det så absolut var min egen skyld at den gik i stykker. Fortalte dem naturligvis ikke at jeg havde tabt den, men at den bare var stoppet med at virke. Telefonen var ikke købt men nogen former for ekstra forsikringer af nogen art.

Man kan vel godt mistænke teleudbyderen for, at nu hvor de har adskilt telefonerne fra abonnementerne, og forsøger at sælge kunderne ekstra forsikringer, til at dække selvforskyldte skader som f.eks fugt, at de så behandler reklamationer lidt strengere, for netop at få folk til at købe disse forsikringer. (Blot en tanke)

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

De har også været virkelig søde inde i butikken, og ved indlevering af telefonen fik jeg en rigtig god service. Det er i virkeligheden udbyderens værksted, der har været problemet, og sætter mig i klemme som forbruger, da jeg ikke selv har mulighed for at følge op på problemet - jeg har kun den mulighed at klage til udbyderen (igen) eller oprette en klage hos Forbrugerklagenævnet, hvor jeg også har en dårlig position, da sager, hvor der er tale om fugtskader typisk falder til teleselskabets fordel.

LINK: Beetles.dk - Specialister i User experience design (UXD) og webudvikling

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Telia har tidligere været igennem medierne, med netop denne afvisning.

Se evt. artikel på linkhttp://iphoneguide.dk/nyheder/forbrugerprogram-gar-iphone-reklmationer-efter-i-s%C3%B8mmene/

Jeg har hjulpet en veninde med en lignende sag OGSÅ hos Telenor. Jeg har omformuleret den sendte mail lidt...

"Til Telenor.

Først og fremmest vil jeg gøre opmærksom på at jeg har været kunde hos Jer igennem XX år (RET ÅR) og til dato har jeg ikke oplevet et eneste problem med Jeres services.
Netop derfor undres jeg over Jeres svar nu her, hvor jeg sender min næsten splinternye iPhone 4 ind til Jer, som tilsyneladende er holdt op med at fungere korrekt.



Eftersom at der er tale om min første smartphone (Eller anden grund?) har jeg passet ekstra godt på den og oven i købet købt et ekstra cover til beskyttelse mod selv kosmetiske ridser og lignende. (SÅFREMT DU HAR DETTE)

Jeg stiller spørgsmålstegn ved Jeres gennemgang af telefonen da jeg ikke finder det sandsynligt at telefonen indeholder væske. Jeres behandling af min reklamation minder om Telias iPhone fadæse og vil med garanti falde i samme kategori hos relevante medier.
Såfremt home-knappen ikke reagerer tyder det mere på en fejl ved denne og ikke en fugtskade. Dog er jeg ikke eksperten og stiller blot spørgsmålstegn ved Jeres diagnose af min næsten splinternye iPhone.

Jeg ser frem til at modtage et menneskeskrevet svar og ikke blot Jeres standardsvar med besked om 'vandskade på iPhone'.

Slutteligt vil jeg minde Jer om at jeg agter at indbringe sagen for forbrugerklagenævnet samt kontakte de journalister der havde fokus på Telia dengang de brugte Jeres metoder.

Jeg ser frem til en fornuftig og Telenor værdig afklaring af sagen.

På forhånd tak for hjælpen."

 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)