Jeg har ikke haft andet end problemer med min teleudbyder, først snød de mig med noget mobilt internet jeg ikke kunne komme ud af, og nogle gebyrer for oprettelse, selvom jeg aldrig havde tilmeldt mig! Nå, men seneste er det så min iPhone den er gal med - nu skal du høre - Jeg sidder i øjeblikket i den klemme hos min udbyder, at de ikke vil reparere min telefon, fordi de påstår at fejlen skyldes en fugtskade. Jeg har desværre ikke så mange muligheder som forbruger, og jeg vil derfor geren høre, hvad jeres syn på sagen er, inden jeg opretter en klage hos Forbrugerklagenævnet. Sagen er den, at jeg d. 2 juli 2011, aflevere min telefon hos min teleudbyder i Odense, fordi at "home-knappen" på min 9 måneder gamle iPhone 4 sidder løst, og man skal trykke meget hårdt, for at få den til at reagere. Jeg får så d. 4 juli 2011 den besked fra udbyderens service central, at problemet skyldes, at de har fundet tegn på fugt i telefonen, og at garantien derfor ikke dækker en reparation, men at jeg kan købe en ny telefon for kr 2.200,00. - Det synes jeg lyder meget mærkeligt, og jeg ringer derfor til Apple, hvor de fortæller mig, at de ikke har kendskab til, at fugt har resulteret i, at "Home-knappen" er blevet defekt. - Jeg har også undersøgt problemet på nettet, hvor jeg kan se, at der er flere der har haft dette problem, efter at Apple frigav iOS 4 med multi-tasking. I disse sager har Apple udleveret en helt ny telefon. Mit spørgsmål er så, om i i denne sag ville adskille de to ting. For udbyderen siger at de ikke vil kigge nærmere på telefonen pga. fugtskaden, men den egentlige grund til at jeg indleverede telefonen, var problemet med "Home-knappen" og de to ting hænger ikke sammen. Hvad er jeres erfaring, lyder det sandsynligt, at de to ting hænger sammen og burde garantien ikke dække mit problem? |
Hej Beetles,
De to ting, fugt og defekt homeknap hænger ikke sammen, m.m. din iPhone 4 har været fuld af vand.
Garantien burde bestem dække din homeknap og homeflexkabel!
Jeg har haft flere kunder der ønskede, at jeg kiggede på deres iPhone, inden de sendte den til deres udbyder, netop for at være sikker på, at den ikke blev afvist som fugtskadet.
Det kan godt anbefales, hvis du skulle komme ud for noget igen.