Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web Scraper

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin T:

Mads Ravn:
"Må jeg scrape det og hvordan gør jeg så det?". Og ja, det synes jeg da bestemt man må medmindre andet er angivet og jeg ville anbefale at bruge HTTrack fordi det er nemt og gratis.

Hvis spoergsmaalet er "Maa jeg scrape det, og saa smide alt hvad jeg har downloaded vaek igen" er svaret sikkert ja, men det giver ikke nogle mening.

Naar folk vil scraper websites, ligger der implicit at de ogsaa vil bruge det de downloader til noget og spoergsmaalet om hvorvidt det er lovligt afhaenger af hvad de downloadede data skal bruges til.

Meget muligt. Men måske har de bare fået til opgave at scrape denne side en gang om dagen i 20 dage. Og så må kunden jo selv stå for hvad det skal bruges til. På den måde er man måske ikke interesseret i hvorvidt det er lovligt at bruge dem eller ej, men bare interesseret i om det er lovligt at scrape dataen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:55

Mads:
Meget muligt. Men måske har de bare fået til opgave at scrape denne side en gang om dagen i 20 dage. Og så må kunden jo selv stå for hvad det skal bruges til. På den måde er man måske ikke interesseret i hvorvidt det er lovligt at bruge dem eller ej, men bare interesseret i om det er lovligt at scrape dataen.

Nemlig, det kunne jo være. Situationen er den at en potentiel kunde ønsker at samle priser på produkter som så skal bruges til intern kunde analyse. De indsamlede produkter skal ikke vises offentligt.

Mit spørgsmål var blot ud af almen interesse, ikke mere.

Tak til alle som forsøgte at hjælpe. @Andreas, WP - Robot den må jeg prøve. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 8
Fra  iSphere ApS Skrevet kl. 11:17

bitrake.com kan også bruges - der kan du få dansk support :)

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:39

Benyt Regular Expressions i PHP, du kan også scrape via Xpath til Google exel ark ret hurtigt. 

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 12:11

E-købmand af guds nåde

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 12:18

Arlo:

Benyt Regular Expressions i PHP, du kan også scrape via Xpath til Google exel ark ret hurtigt. 

Du kan også bruge XPath i PHP :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 12:19

Arlo:

Det er heller ikke noget problem, at benytte sig af XPath-parsing i PHP. Den mulighed er ofte også nemmere at bruge end RegEx.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)