Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web Scraper

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle man ikke måtte scrape hvad man har lyst til? hvis du har adgang til det i en browser, har du vel også adgang til at scrape det. Nogle sider kan måske sige at du ikke må logge ind med 3rd party stuff, som f.eks. scrapere, men så er det jo op til dem at banne dig hvis det er.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:35

Det er vel kun hvis der ligger en aftale med websitet/webshoppens ejer omkring dette, at det er tilladt.

Jeg har tidligere gjort det med en leverandør´s site, og hentede priser, billeder, vare nummer, specifikationer, samt kort vare beskrivelser... efter aftale selvfølgelig.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:40

Mads Ravn:

Hvorfor skulle man ikke måtte scrape hvad man har lyst til? hvis du har adgang til det i en browser, har du vel også adgang til at scrape det. Nogle sider kan måske sige at du ikke må logge ind med 3rd party stuff, som f.eks. scrapere, men så er det jo op til dem at banne dig hvis det er.

Billeder, tekster/artikler må du ikke stjæle for eksempel da det er underlagt copyright af indehaveren? Fordi du kan gå ind i en butik må du heller ikke tage hvad selv helst bare fordi du har adgang til det.

PRiser og produktnavn og evt specifikationer er der ikke noget galt i at hente f.eks

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 14:41

Mads Ravn:

Problemet er ikke saa meget at du ikke maa scrape det. Problemet er primaert at du sansynligvis* ikke maa uploade det du downloader til din egen website, og hvorfor saa scrape det hvis du ikke maa bruge det.

*Afhaenger af hvor meget du bruger, hvordan du bruger det og spoergsmaalet om lovlighed er temlig kompliceret her.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:42

Mads Ravn:

Bare fordi der ikke står nogen ved kassen i en butik betyder det ikke at du må vade ud med varerne.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:44

Martin T:

Mads Ravn:

Problemet er ikke saa meget at du ikke maa scrape det. Problemet er primaert at du sansynligvis* ikke maa uploade det du downloader til din egen website, og hvorfor saa scrape det hvis du ikke maa bruge det.

*Afhaenger af hvor meget du bruger, hvordan du bruger det og spoergsmaalet om lovlighed er temlig kompliceret her.

Enig, vi kan ikke bare gå rundt og stjæle (læs: tage frit fra andre og bruge det gratis på vores side). Men lige nu er spørgsmålet vel kun "Må jeg scrape det og hvordan gør jeg så det?". Og ja, det synes jeg da bestemt man må medmindre andet er angivet og jeg ville anbefale at bruge HTTrack fordi det er nemt og gratis.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:44

Niels Henriksen:

Mads Ravn:

Bare fordi der ikke står nogen ved kassen i en butik betyder det ikke at du må vade ud med varerne.

Men det er i orden at jeg drikker en sodavand og spiser en pose chips gratis, så længe jeg gør det inde i butikken? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv WP robot. Det er et fantastisk værktøj - du skal dog lige modificere det lidt, så det passer til dine behov! =)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 14:50

Mads Ravn:
"Må jeg scrape det og hvordan gør jeg så det?". Og ja, det synes jeg da bestemt man må medmindre andet er angivet og jeg ville anbefale at bruge HTTrack fordi det er nemt og gratis.

Hvis spoergsmaalet er "Maa jeg scrape det, og saa smide alt hvad jeg har downloaded vaek igen" er svaret sikkert ja, men det giver ikke nogle mening.

Naar folk vil scraper websites, ligger der implicit at de ogsaa vil bruge det de downloader til noget og spoergsmaalet om hvorvidt det er lovligt afhaenger af hvad de downloadede data skal bruges til.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:52

Mads Ravn:
Men det er i orden at jeg drikker en sodavand og spiser en pose chips gratis, så længe jeg gør det inde i butikken? 

Hvad tror du selv?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)