Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit ApS skifter adresse til ny kommune - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit ApS flytter og skifter adresse til ny kommune og jeg skal have dette registreret hos de relevante myndigheder.

Jeg mener at have fundet den rette formular på virk.dk hvor der bl.a. står følgende:

"Når selskabet ændrer hjemstedskommune vedlæg: protokoludskrift fra generalforsamlingen og opdaterede

vedtægter (rubrik 3)"

What ? Rubrik 3 hvad menes der med det ?

Andre som har prøvet at flytte ApS og kan komme med input ?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

I mange vedtægter for eksempelvis fremgår det af vedtægterne, hvor selskabet har hjemstedskommune. Hvis dette også fremgår af vedtægterne for dit ApS skal du afholde en ekstraordinær generalforsamling og ændre vedtægterne således at det fremgår at din nye kommune nu er hjemstedskommune. Kopi af beslutningen skal da sendes med.

Står der ikke noget i dine vedtægter oplyser du blot din nye adresse til erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 20:59

Hej Henrik,

mange tak for input. Har nu skiftet adressen via virk.dk da hjemstedskommunen ikke står i vedtægterne.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 21:20

Det er korrekt at du skal ændre vedtægterne, såfremt der står en hjemstedskommune.

Der er dog ikke længere krav om at det skal fremgå af vedtægterne og du behøver derfor ikke skrive en ny kommune ind i dine vedtægter. Der vil bare give yderligere arbejde, hvis du på et senere tidpunkt skifter igen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)