Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jomsocial og opbygning af forsiden. Find blyanten frem ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer Geeked

Der er nu  40 dage til lancering af mit nye site, der er et større community indenfor en afgrænset branche i DK.

I denne platform er der bl.a. integreret Jomsocial med en profil noget lignende facebook. Et ret hardcore delingsmodul, hvis jeg skal sige det. Men jeg har mit hyr med at præsentere det på forsiden.

Jeg vil prøve at beskrive opbygningen nu og lidt tanker bag. Find gerne en blyant frem. Der er en del moduler at holde styr på Stick out tongue

Sitet består af en forside, der skal præsentere, hvad sitet gemmer på af muligheder. Men samtidig er det ret besværligt, da der jo ikke må være for mange elementer på forsiden. Det skal jo være overskueligt.

Sitet indeholder følgende: Jomsociel (Facebook), ekspertblogs, fem foras med tre subforas, galleri- og videodeling, jobcentral og køb/salg. Det er således blevet ret så omfattende!

Pt. kan vi valgt at opsætte fem indgange (store ikoner) til de enkelte dele: Ekspertblogs, forum, "facebook", jobcentral og køb/salg.

For at illustrere, hvad de fem foras byder på (om to år er der ti foras) kører der et slideshow øverst på siden, hvori der er et lækkert billede samt et par linier om det enkelte forum. Hvis vi antager det er et håndværkerforum er der således et billede af en murer samt lidt tekst.

Opbygningen er således fra oven:

Øverste modul fra venstre: Logo, "Bliv gratis medlem nu!"-knap og log in.

Andet modul fra oven: Slideshow med stemningsbilleder og tekst

Tredie modul fra oven: Fem indgange; ekspertblog, "facebook", forum, køb/salg og jobcentral

Til venstre under indgangene: De tre nyeste ekspertblogs med billede af blogger samt lidt tekst.

I midten: Galleri med de nyeste billeder.

I højre side: En lifestream fra forumdelen, hvor de nyeste indlæg ses.

Helt nederst på siden ses et banner, der fylder hele bunden ud. (=topbanner på amino)

Over banneret ligger fire sponsorlinks i midten, et mindre banner til højre og til venstre tilmelding til nyhedsbrev/reklamemodul

Mine spørgsmål går på: Er det overhovedet lækkert med slideshowet? Når man går ind på siden fylder slideshowet meget og man kan kun se ned til de fem forumindgange. Burde man fjerne slideshowet, således man kan se de nyeste forumindlæg, galleri og ekspekspertblogs med det samme man kommer ind på siden. På den måde mister man stemningsbillederne, der fortæller om de enkelte forumafsnit, men man får den besøgenes øjne op for alle de andre muligheder, siden byder på?

Og hvordan præsenterer jeg Jomsocial-delen bedst mulig. Lige nu er der kun en indgang til den. Men der er ikke noget indhold på forsiden fra socialmodulet. Måske man burde smide nyeste medlemmer på forsiden også eller nyeste stutusopdateringer som på facebook?

Hvad mener du?

Eftersom projektet stadig er hemmelig kan jeg desværre ikke henvise til en side endnu, men om maks en måned, smider jeg selvfølgelig et link! Håber I vil være behjælpelige med at udtænkte en holdbar løsning til min forside på dette efterhånden ret store projekt Big Smile

På forhånd tak!

- Celgaard

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 08:35

Der ér mange ting at holde styr på, og derfor synes jeg at der skal en ekstra menubar i designet.

Det er vigtigt at fange den besøgendes interesse samt hurtigt give adgang til de mest populære funktioner, samtidigt med at den nysgerrige besøgende allerede på forsiden får en forsmag på de mange features.

Jeg linker her til en template der kan tjene som inspiration. Her er det værd at bemærke farvevalget/kontrasterne der på én gang giver dynamik og plads til den ekstra menubar - samt som rosinen i pølseenden en videopræsentationsmulighed i bunden.

Designet opfylder flere læsekriterier, herunder også z så det er vigtigt lige at bruge et par minutter ekstra på at kigge det igennem, så selve oplægget ikke forstyrrer. Det er måden desigelementerne er placeret du/i skal lægge mærke til. Der foregår ret meget, uden at virke rodet.

Håber at det kunne inspirere lidt :)

Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 11:38

Hej Michael Big Smile

Dét jeg får ud af at kigge på The Smoke er, at vi bliver nødt til at præsentere sidens muligheder. Det kunne slider-modulet faktisk være super til! Målgruppen er 85% mænd i alderen 17-45 år. De unge kender allerede facebook og vil sikkert kunne benytte hele sitet fra dag 1. De vil synes om en dynamisk præsentation på forsiden. I den øvre ende af målgruppen befinder sig en del, der mangler denne sociale platform og sparringen i deres daglige arbejde, men de vil sikkert blive overvældede af alle mulighederne, hvorfor en præsentation også vil være en god løsning her.

Jeg synes faktisk, at du rammer lige i skuret med dine observationer og tanker! 

Jeg er også enig i, at siden virker meget overskuelig på trods af informationsmængden og jeg får lyst til klikke videre. Den ekstre menubar er bestemt også taget til efterretning.

Meget inspirerende! Jeg takker Yes

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)