Martin: Det er normalt et krav at din DNS er placeret to forskellige steder i landet, DK-Hostmaster har slækket på kontrollen så der findes folk der bare har to ip adresser på samme maskine.
Oh? Hvor står det henne? For det har jeg da ikke hørt skulle være et krav. Mig bekendt er det bare best practise. :-)
Mikkel jeg er helt enig i det er nemmer at sprede sin DNS men det kræver da stadig at man lige vælger den rette DNS udbyder for at være helt sikker på at den udbyder man finder HAR gjort netop dette der er mange ting der burde være en selvfølge men som ofte ikke er lavet korrekt.
Martin: Det er normalt et krav at din DNS er placeret to forskellige steder i landet, DK-Hostmaster har slækket på kontrollen så der findes folk der bare har to ip adresser på samme maskine.
Oh? Hvor står det henne? For det har jeg da ikke hørt skulle være et krav. Mig bekendt er det bare best practise. :-)
Det er korrekt at der ikke er noget krav om det for .dk, der er dog andre domæneendelser hvor der er specielle krav. Ved f.eks. .de kræves det at man har navneservere placeret i forskellige c-klasser (så i teorien kan de sagtens være ved samme udbyder i samme datacenter - og på samme maskine for den sags skyld).