Det fordi det ikke handler om ejeren , men om virksomheden. Tråden handler om Facebook, og Facebook er et utroligt ringe sted for langt de fleste virksomheder at konvertere interesse ind til kolde kontanter. De eneste former for markedsføring der stadig en hel masse er : personlige nære kontakter, anbefalinger fra nuværende eller tidligere kunder, canvas salg, telemarketing , reklamer diverse steder i bybilledet og nu også en del via søgninger på Google. Folk går ikke ind på Facebook, Twitter eller Linkedin for at finde en leverandør af langt de fleste produkter. Hvorfor skulle de det , når der findes butikker og webshops til det ? Og leder de efter konsulent ydeleser spørger de oftest i deres netværk om de kan anbefale èn. Men fordi at at 100 på Facebook siger at en konsulent er god, behøver han / hun ikke være god nok. Der spørger man de få kvalificerede man har i sit netværk til at svare på det spørgsmål, og som anser en som en god nok ven til at bruge tid på at besvare det spørgsmål for dig. Som sagt går debatten på antal af venner, og man får ikke flere korrekte svar i sit netværk ved at have mange venner. Det svarer til at sige at demokratiet har skaffet os kloge politikere :-) |
har omkring 5 rigtige, og 2 'bekendte' og en enkelt af min brors venner åbenbart.