Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange "venner" har du på Facebook?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Det kommer bag på mig at synlighed for en virksomhedsejer ikke er relevant

Det fordi det ikke handler om ejeren , men om virksomheden.

Tråden handler om Facebook, og Facebook er et utroligt ringe sted for langt de fleste virksomheder at konvertere interesse ind til kolde kontanter.

De eneste former for markedsføring der stadig en hel masse er : personlige nære kontakter, anbefalinger fra nuværende eller tidligere kunder, canvas salg, telemarketing , reklamer diverse steder i bybilledet og nu også en del via søgninger på Google.

Folk går ikke ind på Facebook, Twitter eller Linkedin for at finde en leverandør af langt de fleste produkter. Hvorfor skulle de det , når der findes butikker og webshops til det ?

Og leder de efter konsulent ydeleser spørger de oftest i deres netværk om de kan anbefale èn. Men fordi at at 100 på Facebook siger at en konsulent er god, behøver han / hun  ikke være god nok. Der spørger man de få kvalificerede man har i sit netværk til at svare på det spørgsmål, og som anser en som en god nok ven til at bruge tid på at besvare det spørgsmål for dig.

Som  sagt går debatten på antal af venner, og man får ikke flere korrekte svar i sit netværk ved at have mange venner. Det svarer til at sige at demokratiet har skaffet os kloge politikere :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:13

har omkring 5 rigtige, og 2 'bekendte' og en enkelt af min brors venner åbenbart.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:22

Jimi Hove:
Det fordi det ikke handler om ejeren , men om virksomheden.

Det er ret forskelligt om ejeren/frontfiguren er virksomheden.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:26

For lige at skære det helt ud igen :

Få , men kloge venner i sit erhvervsnetværk. Mange venner til sit firma alle steder på nettet, jo tak. Og hvis man selv er sit eget enmandsfirma som freelancer, hvilket mange er her på Amino, så kan mange venner være godt, så kan man sælge til dem.

Jeg spørger vel 3-4 stykker til råds indenfor min business. De har så et andet lille tæt netværk som de kan spørge videre til. Det skal bare være de 3-4 rigtige

Det vigtigt, som jeg understregede i mine første 2 indlæg, som åbenbart lige er glippet i farten, at produkter er stort set umulige at sælge på Twitter, Facebook, Amino osv.

Konsulentydelser kan man sælge det rigtigt.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:31

Jimi Hove:

Det vigtigt, som jeg understregede i mine første 2 indlæg, som åbenbart lige er glippet i farten, at produkter er stort set umulige at sælge på Twitter, Facebook, Amino osv.

Konsulentydelser kan man sælge det rigtigt.

Så er jeg nysgerrig efter hvad der skyldes indsatsen for at hverve fans til diverse virksomheders Facebook-sider. Er det bare spild af tid? Smile

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:12

Gita Street:
Så er jeg nysgerrig efter hvad der skyldes indsatsen for at hverve fans til diverse virksomheders Facebook-sider. Er det bare spild af tid?

Markedsføring er 90 % spild af tid :-)

Hovedsageligt er de store produktmærker på Facebook osv for brandingens skyld. Hvis der kommer for mange led mellem selve markedsføringen og salget, så forsvinder kunden på vejen.

Men det er simpelthen så forskelligt fra produkt til produkt, og fra ydelse til ydelse. Men så længe at man ikke har en decideret på shop på Facebook, og hvis den shop ikke er troværdig nok, så kommer der ikke det store salg. Og det var en ikke en vej jeg ville anbefale.

Der ville jeg anbefale gode placeringer i Google, og en simpel, troværdig og intuitiv webshop, hvis vi taler websalg.

Der er der også nogle få der roder lidt med Facebook, men hvis du sammenligner salgstal via Google og via Facebook shops, så er der nok rystende forskelle. Man kan så købe Facebook adds og lede folk ud af Facebook igen, men på selv Facebook sker der ikke noget man skal bryde sin hjerne med, hvis man er ambitiøs

Og nu hvor G+ er kommet, og de forskellige tjenester bliver fusioneret, så kan jeg kun anbefale endnu at tænke SEO, hvis man vil sælge på nettet. Både sælge sig selv og produkter.

Men, igen, som jeg sagde fra starten af, jeg kan sagtens forstå det du gør, og synes det er en god måde at netværke på, der er bare andre løsninger for andre.

Igen må superpædagogen snakke og sige " Vi er alle forskellige " :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:26

Jimi Hove:
Men den holdning som Michael repræsenterer hører man , desværre , ikke ofte nok. Fordi du kan virkelig skyde dig selv i foden ved at udtale dig om alt muligt på nettet, og fordi du kan komme til at ligne en der bare samler på alle mulige mennesker på nettet, og ikke kan skille skidt fra kanel.

Lader den bare stå som den er.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:52

Jeg vil give Michael ret i at NOGLE mennesker adder venner helt vildt for at føle sig specielle, men den onde måde som Michael håner folk på ved bruge billeder som han gør, tjener intet formål. og fjerner fokus fra den ellers spændende diskussion ,der kunne komme ud af det.

Men som jeg har sagt flere gange nu i denne tråd. Nogle mennesker adder venner for at dække et tomt hul, men andre har masser af gode bekendte, og folk de måske gerne med tiden vil have kontakt med , og der er plads til alle. Så derfor gavner det altså ikke med dette hånende sprog som Michael bruger, og den manglende forståelse han har for andre end sig selv.

Jeg diskuterer nu ikke det her emne mere offentligt, da det desværre er blevet personligt. Men jeg kan altid kontaktes via PM

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 01:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sletter ofte folk jeg ikke har kontakt med, så det kun er venner og familie. Ca. 120 stk.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 02:13

Gita Street:

Jimi Hove:
Men den holdning som Michael repræsenterer hører man , desværre , ikke ofte nok. Fordi du kan virkelig skyde dig selv i foden ved at udtale dig om alt muligt på nettet, og fordi du kan komme til at ligne en der bare samler på alle mulige mennesker på nettet, og ikke kan skille skidt fra kanel.

Lader den bare stå som den er.

Ahh okay, nu ser jeg misforståelsen. jeg skriver " du kommer til at ligne en.. " , og så kan det naturligvis opfattes personligt. Jeg skulle selvfølgelig have skrevet " man kommer til at ligne én..."

Jeg undskylder mine lidt ringe evner ud i den rette formulering. Jeg kan sagtens se det kan opfattes som en personhetz. Men det er ikke. Jeg har stor respekt for Gita.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)