Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat som freelancer, hvordan fungere lønnen?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg mangler lidt afklaring på hvad det vil sige at være freelancer.

sagen er den at jeg har en min egen nyopstartede virksomhed, som er momsregistreret men dog ikke har den vilde omsætning. og idag falder jeg over en stilling som fuldtids freelancer indenfor samme område som min egen virksomhed.

Hvordan fungere det helt præcist hvis man fik sådan et job? altså den løn jeg ville få for det fuldtidsfreelancer arbejde, er det noget jeg fakturere ind i min egen virksomheds omsætning, som om det er en kunde? altså ville jeg ved at blive ansat som freelancer i en anden virksomhed dermed kunne få cashflow i min egen virksomhed, og så have mine egne kunder ved siden af ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du vide, at hvis skat anser det furldstidsjob som rent faktisk lønmodtagerjob, og det lyder det meget til, så vil du få store problemer hvis du har taget fradrag som lønmodtagere ikke har, men så længe du IKKE gør det - du betaler du skat,  og det er personlig virksomhed, sker der ikke noget for, mens arbejdsgiver har langt større risiko. I ApS form kan skat ender over 100% - det er IKKE frit valg om man er lønmodtager eller selvstændig og skat har meget stort fokus på præcis det område i dette år https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Du løber derfor en ret klart risiko du ikke ville have som lønmodtager - ved en skattekontrol for at sige det mildt - det kan blive dyrt desværre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)