Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt importgebyr fra UPS

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:
Problemet er at UPS er noget nær et monopol.

Hvordan i alverden er du kommet frem til den påstand?  Hvad ,ed DHL og FedEx 

Heine Svendsen:
Så man finder sig i at blive tromlet af en stor virksomhed.

Rolig nu, modtager du en faktura som du ikke mener er berettiget kan du jo altid gøre indsigelse mod denne - har du gjort det ? 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en lille fisk hos mine udenlandske leverandører. De har forhandlet aftaler igennem med UPS, så det er ikke muligt at ændre på. Sådan vil det være for de fleste mindre virksomheder, der har faste leverandører.

Jeg har ringet til dem, der er ingen på tlf., der ved nok om det til at kunne forstå, hvad jeg siger.

Jeg har gjort indsigelse, men det er tåbeligt at bruge tid på (har allerede brugt et par timer på at læse op på det). Jeg skrev her på Amino i håb om at mange andre har samme problem, og at de også vil klage, som jeg har gjort.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:

Det er UPS' argumentation, der halter.

De skriver, at mindre værdifulde forsendelser på under 22 EUR, nu skal behandles anderledes", og det koster selvfælgelig noget, men det kan altså ikke bruges til at begrunde et gebyr for alle andre, for hvem der ikke er sket nogen ændring.

Selvfølgelig kan UPS pludselig beslutte at lægge et gebyr på os alle, der importerer til EU, også uden begrundelse, men de kan da ikke gøre det med en begrundelse, der ikke giver mening (ikke nævner alle os, der importerer for større beløb).

Hvorfor halter UPS forklaring? Det forstår jeg ikke? 

Den er på linje med alle andre større fragtfirmaer, nemlig at det ekstra arbejde, som mindre forsendelser pålægger dem, deles ud på alle pakker, fordi loven begrænser, hvor meget de må opkræve i gebyr.

Omvendt kan man også sige, hvorfor skal du fritages, hvis en med en mindre værdifuld pakke skal betale? Det giver heller ikke mening.

Sådanne importgebyrer gælder ofte for alle håndteringer, fordi de samlede omkostninger dermed dækkes bedst muligt på denne måde. 

Og hvor meget tid vil du lige bruge på at klage over 6-8 euro i gebyr. Postnord tager 20 euro... Alternativt kan du jo selv hyre et eksternt firma til at forestå importen, det koster nok bare et beløb i et helt andet niveau...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:

Også enig her.
Problemet er at UPS er noget nær et monopol.
Og små virksomheder som min, har ikke noget at skulle have sagt - med mindre en hel masse brokker sig, men gebyret er jo så småt, at det ikke kan betale sig. Så man finder sig i at blive tromlet af en stor virksomhed.

Monopol? Der findes da både Fedex, DHL, GLS, TNT, DPD mm. De har da langt fra monopol.

Altså hvis de er så forfærdelige, hvorfor benytter du dem så? Der er da mange andre alternativer, som du bare kan benytte, men lur mig, om de ikke også har samme gebyr i et eller andet omfang...

Iøvrigt er det sjovt, at du bruger et fragtfirma, hvor du accepterer deres betingelser, men alligevel brokker dig over betingelserne?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er ingen, der siger, at afsender bestemmer, hvilken transportør, der skal bruges. Lav en aftale med en speditør (fx UPS/DHL eller tilsvarende). Så opgiver du dit accountnummer til leverandøren, og det sendes på din aftale. Jeg har sparet RIGTIG mange penge på den konto, selv om min butik er en lille fisk hos en del af mine leverandører.

Fordelen for leverandøren er, at de ikke skal afregne forsendelsesomkostninger, og efterfølgende fakturere dig.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fra kurerselskaberne der har indført gebyrer pr 01-Jul er argumentationen, at fra hhv 01-Jan og 01-JUl 2021 blev først Brexit og siden den nye momslov indført.

Brexit medførte som bekendt at alle forsendelser fra GB skulle fortoldes. I erhvervslivet som helhed var der rigtig mange der oplevede hvordan det var, når Logistik selskaberne skulle opfinde procedurer nærmest overnight (frihandelsaftalen blev først offentlig gjort kort før nytår) og den definerer nærmest hvordan dit setup af forsendelser fra GB skal være. I alt kostede det vel en forøgelse af Brokerage timer på ca 20-30% fra 2020-2021

Den nye momslov og indførelsen af IOSS numre der kom i Juli, medførte at alle forsendelser fra 0-80 kroner skulle fortoldes, det er desværre bare ikke hele fortællingen, for med indførelsen af IOSS numre og det nye toldsystem, skal alle forsendelser også tariferes og deles op på varekoder, præcis som man kendter det fra forsendelser med en værdi over 1150 kroner. De samlede omkostninger for dette arbejde er gigantiske, og det ville ikke være muligt i fremtiden at holde det "free of charge" hvilket reeelt set, også er en uskik

De fleste valgte derfor, at alle dorsendelser der skulle toldbehandles måtte betale en del af den omkostning som klarering udgjorde, der findes garanteret en løsning fra ethvert firma der har klarering 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - tak for godt svar.

Jeg havde egtl. regnet med at det var en fejl, at UPS lagde dette gebyr på mine forsendelser fra Canada.

Og jeg havde håbet på at andre ville svare, at de IKKE har fået dette gebyr lagt på, for så ville der måske være noget, jeg kunne sætte anderledes op og dermed undgå gebyret.
Jeg vil bede afsender om at kikke på det, for de betaler for "alle omkostninger og gebyrer" - hvilket de jo så ikke gør længere.

I øvrigt har alle mine fortoldninger altid være med tarifering på varekoder, så igen er der ikke noget, der er anderledes for mit vedkommende.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke om der er sket en ændring der gør noget.

Men importgenyrer bliver altid, og i næsten alle lande pålagt importøren, det skyldes at en afsender i fx Canada ikke kan vide om noget om omkostninger, og det vil heller ikke være rimeligt, at han pålægges gebyrer, hvis du fx importerer varer der lige pludseligt bliver omfattet af en varebestemmelse eller Dual use regler der medfører at de skal manuelt behandles. 

Desuden er gebyrer der direkte er en konsekvens importørs firmaregistrering heller ikke rimeligt at påføre en afsender.

Det er derfor blevet en branche standard at disse gebyrer altid faktureres importøren. Dette kan almindeligvis også ses hvis man nærstuderer fragtselskabernes almindelige bestemmelser (og det har alle jo gjort)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
Men importgenyrer bliver altid, og i næsten alle lande pålagt importøren, det skyldes at en afsender i fx Canada ikke kan vide om noget om omkostninger, og det vil heller ikke være rimeligt, at han pålægges gebyrer,

Det virker som om du blander to forskellige ting sammen, Det ene er selve indforfortoldningen, som normalt altid være inkluderet i prisen hos UPS, DHL, FedEx.

Det andet er hvem der skal betale for told / afgifter, normalt vil det være importøren, i så fald afregnes den direkte med SKAT, udenom kurerfirmaet. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kvonsyld:
Men importgenyrer bliver altid, og i næsten alle lande pålagt importøren, det skyldes at en afsender i fx Canada ikke kan vide om noget om omkostninger, og det vil heller ikke være rimeligt, at han pålægges gebyrer,

Det virker som om du blander to forskellige ting sammen, Det ene er selve indforfortoldningen, som normalt altid være inkluderet i prisen hos UPS, DHL, FedEx.

Det andet er hvem der skal betale for told / afgifter, normalt vil det være importøren, i så fald afregnes den direkte med SKAT, udenom kurerfirmaet. 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)