Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CHANNEL MARKETING HJÆLP! Asap!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle kloge hoveder! 

jeg har akut behov for hjælp, til at blive klogere på. channel marketing! Nærmere bestemt omnichannel VS cross Channel 😄

jeg læser til dagligt på business, og i den forbindelse er jeg ved at skrive en større opgave omhandlende “Channel marketing”. 

spørgsmål; 

1. Hvilke parametre skal være opfyldt for at blive kvalificeret for, at kunne høre ind under omnichannel? 

2. kan JYSK (Danmark) høre ind under omnichannel strategien? de har flere kanaler, såsom SoMe, nyhedsbreve, kundeklub, influencers, indsamler data om kunder for at målrette, m.m 

mvh. 

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig personligt står en virksomhed for omnichannel når de formår at koble forskellige touchpoints sammen og dermed gøre det muligt for kunden at interagerer på kryds og tværs uden fald i kvaliteten af oplevelsen. 

Crosschannel vil derimod for mig være muligheden for at kunden kan interagere på tværs af kanaler. Eksempelvis kan en kunde købe noget på en butik, dernæst får kunden et survey til trustpilot, en rabatkode etc. som så kan bruges eksempelvis online ved et checkout. Her formår virksomheden at interagere med kundens på forskellige kanaler.

Omnichannel er for mig er hele processen i at skabe den ultimative kundeoplevelse for kunden på tværs af kanaler, enheder etc. Eksempelvis har Sportsmaster har stort succes med interaktive skærme i deres butikker som viser det fulde sortiment fra webshoppen. Dertil findes der tøjbutikker, hvor det er muligt at bestille tøj direkte fra prøverummet, eller vha. AI vise kunden i et bestemt outfit på skærmen/spejlet. 

1. Jeg tror det er svært at prædefinere bestemte kriterier for at omnichannel er opfyldt, da virksomheder der er fremme i dette gør det på forskelligvis. Her tror jeg at du bedst selv kan opsætte forskellige kriterier og så argumentere for valget af disse. 

2. Jysk bør kunne indklemmes i denne kategori. Hvis ikke Jysk, så tag ILVA. Der har jeg selv tidligere været ansat og de gik i hvert fald meget op i at oplevelsen fra web skulle kunne bruges i butikken, eksemplevis med elektroniske kataloger, sofabyggesystemer, dataindsamling til nyhedsbreve, trustpilot etc. Der kan selvfølgelig altid findes bedre eksempler, men jeg tror hvis du spurgte Jysk indtil emnet, så ville de bestemt mene de er en omnichannel forretning.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk ðŸ˜ƒ

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)