Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke modtaget vare retur fra kunde.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ikke lige sikker på hvor jeg skulle stille mit spørgsmål, så jeg prøvede mig frem

Jeg driver en lille cykelhandler i midten af København, som sælger børnecykler. Jeg havde en kunde, som købte en børnecykel. Betaling gik fint og kunden fik den tilsendt til sin adresse i Jylland. Efter et par dage ringede kunden tilbage til mig og ville gerne returnere varen. Jeg modtog et reg. og kontonummer og gav kunden en returneringsadresse.

Jeg overførte pengene tilbage til kunden – Så ventede jeg et par uger og ingen børnecykel var modtaget, det undrede mig. Så jeg ringende til kunden og spurgte hvad der blev af den børnecykel. Kunden forklarede at cyklen var afsendt, men havde intet pakkenummer og mente at det ikke længere var kundens problem og derfor ikke ønskede at jeg skulle kontakte kunden igen.

Jeg har altså mistet et produkt fra min forretning og jeg ved ikke hvad jeg kan gøre nu, for jeg kan ikke vide om kunden taler sandt.

Hvad gør jeg nu?

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Munk Software Skrevet kl. 23:45

Hm..

Jeg går næsten ud fra at den er sendt gennem Post DK. 

Prøv denne her :)

Det kan være at Post DK ved hvor den er blevet af!? Eller om den overhovedet er kommet gennem deres system?

http://www.postdanmark.dk/iis/p5/

Venlig Hilsen

Anders

Munk Software

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det har formodentlig kostet dig en cykel at lære, at man aldrig skal betale penge tilbage til kunden, før varen er modtaget retur.

Det er kundens ansvar at få cyklen retur til dig, og en cykel kan jo ikke sendes som brev, så hvis den er sendt, er der 99% sikkert et pakkenummer. (det har Post DK og alle ordentlige fragt/kurer firmaer)

Ud fra din beskrivelse, kunne det godt lyde som en kunde, der bevidst har snydt dig, og scoret en gratis cykel.
Problemet er, at det er for dyrt og tidskrævende for dig, at køre en sag via advokat.

Jeg synes at du skal skrue bissen på, og spørge ind til hvordan cyklen er sendt. Du får sikkert ikke noget ud af det, men du kan helt sikkert fornemme, og der er en fusker i den anden ende af røret.
Hvis det er en ærlig person, burde vedkommende med glæde hjælpe dig, med at fremskaffe den forsvundne pakke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:16

Allan Bidault:
Det har formodentlig kostet dig en cykel at lære, at man aldrig skal betale penge tilbage til kunden, før varen er modtaget retur.

Send aldrig, aldrig pengene retur, før du har modtaget din varer retur.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 00:28

Måske FDIH kan bruge din case til at overbevise nogen om at de kommende regler om fjern handel ikke er helt optimale

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 1. Jul 11
Skrevet kl. 00:33

Allan Bidault:
Jeg synes at du skal skrue bissen på, og spørge ind til hvordan cyklen er sendt. Du får sikkert ikke noget ud af det, men du kan helt sikkert fornemme, og der er en fusker i den anden ende af røret.
Hvis det er en ærlig person, burde vedkommende med glæde hjælpe dig, med at fremskaffe den forsvundne pakke.

Kunden har jo også sagt at de ikke ønskede at jeg kontaktede dem. Jeg vil nødig blive anmeldt for chikane eller evt. forstyrrelse af privatlivets fred. (Jeg er ikke helt sikker på hvor langt, man må gå)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:36

Martin René Mortensen:

Måske FDIH kan bruge din case til at overbevise nogen om at de kommende regler om fjern handel ikke er helt optimale

Jeg snupper den første på den, hvis den lander hos mig, den er helt ude i skoven

mursten retur

Tilmeldt 1. Jul 11
Skrevet kl. 08:11

Hej folkens – tak for de mange gode besvarelser, derudfra kan jeg vel konkludere, at jeg nødt til at være mindre naiv og det ikke ville kan betale sig at køre sag Sad

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 09:10

Det er surt at nogle i Danmark vil ødelægge en god kunde service. Hos os overføre vi normalt beløb for returvare samme dag som vi modtager og har tjekket det. Alle vores kunder er glade for den service.  

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:31

Ejjjj - hvor surt!!!

Men ja - som allerede nævnt en oplagt case for FDIH, -og lige præcist hvad der kommer til at ske såfremt de nye forslag til regler går igennem..

Det bliver rent Robin Hood - men forskellen fra denne sag og de kommede regler, er selvfølgelig at kunden skal kunne bevise at der er afsendt en pakke til sælger, - det kan kunden jo ikke engang i tilfældet her.. - Men hvad der så måtte være i de returpakker, bliver jo rigtig rigtig "spændende"..:O

Men hmmm ja - selvølgelig bør din kunde have en kvittering for afsendelsen, for som allerede nævnt er det fhv svært at få en cykel monteret i et maxibrev..

Var jeg dig - så ville jeg gå til kunden, selvom han har frabedt sig det, - han har sgu snydt dig! - Og jeg ville true med politiet, - for det læner sig jo op af tyveri/bedrageri.. for det er jo trods alt noget af en vis værdi vi snakker, -og ikke en hulahop-ring..

/Ulrik

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)