Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS med SSL-cerficikat - Hvad kan DU tilbyde? Eller hvad foreslår du?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at øge overskueligheden tillader jeg mig lige, at køre dette indlæg videre. 

Jeg søger en VPS server, som er MEGET stabil, men jeg har kun et begrænset budget.

Jeg har kigget på Hetzners løsninger, men som mange giver udtryk for, så er deres Hardware ikke helt up-to-date.

Mine krav til trafik, plads mv. er ikke særlig store i øjeblikket - Det vigtigste er, at den er stabil => Så tæt på 100 % som muligt og at prisen ikke belaster en lille virksomhed som min. 

Umiddelbare krav:

- Mindst 100 GB trafik

- Mindst 10 GB plads

- SSL-cerficikat

- STABIL!

- Hurtig => altså gerne 2 GB ram og godt hardware

- Managed løsning => Jeg har ikke selv tid eller kompetencer til at stå for opdateringer mv.

I må meget gerne skrive jeres tilbud/forslag her eller sende mig en PM - Ring mig venligst ikke op. Priser på over 500 kr. om måneden (eksl. oprettelse og SSL) accepteres ikke.

På forhånd tak!

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 10:52

Er der nogle krav til lokation? Altså skal den ligge i Europa eller må den ligge i USA?

SSL certifikatet kan fåes ret billigt... cirka 100kr.

En VPS med 2GB ram er dyre. Jeg har set et par stykker til omkring 60$ om måneden.

Alternativt skal Amazone måske overvejes.

Hvad skal der kører på serveren?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:58

Det lyder for dig til at service er det vigtigste, at du ikke skal tænke over tingene men det skal bare virke. I så fald vil jeg anbefale dig en dansk udbyder. Derudover har du en (relativt) begrænset mængde trafik, så umiddelbart er hosting i Danmark også en mulighed.

Så jeg vil altså jage dig hjem igen, og finde en lokal udbyder :-)

Jeg tager 859/mdr for en VPS med 2GB RAM, 2000GB Trafik, og 50GB HD. Derudover 299/mdr for management. SSL Certifikat tager vi 250kr for incl. opsætning på dit domæne.Vi fakturerer som udgangspunkt en gang om året, kvartalvis betaling er +10% og månedsvis er +15%

Du er velkommen med spørgsmål på mikkel@mikjaer.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:09

Jeg er ikke sikker på, hvorvidt de 2 GB ram er nødvendige. Det er bare det jeg har fået anbefalet.

Serveren skal faktisk som udgangspunkt bruges til at indeholde de filer, jeg bruger i forbindelse med udarbejdelse af Facebook sider. Dvs. let grafik og HTML/PHP

Derfor har jeg ikke så forfærdeligt store krav. Bare at den virker godt, så mine kunders produkter virker. 

Udover facebook siderne tilbyder jeg webdesign i wordpress. Jeg har overvejet at tilbyde mine hjemmeside-kunder at få deres side hostet på min VPS i fremtiden for på den måde at dække mine omkostninger til server. Men jeg ved ikke hvor let det er? 

Det serveren skal bruges til er altså som udgangspunkt Facebook sider, men på længere sigt Wordpress hjemmesider, hvorfor den også skal have PHP 5.X samt MySQL

Såfremt I har forslag til andre løsninger mv. så er I meget velkomne til at skrive dem. 

Grunden til at jeg er så meget i tvivl omkring disse ting er, at jeg ikke før har haft brug for en server og derfor er meget ny på området. 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 11:16

Hvad er grunden til at det skal vaere et VPS i stedet for 'bare' et webhotel? Og er du i stand til selv at opsaette systemet korrekt?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:21

Martin T:

Hvad er grunden til at det skal vaere et VPS i stedet for 'bare' et webhotel?

Han vil køre SSL og skal dermed bruge en dedikeret ip pr. domæne.

Martin T:

Og er du i stand til selv at opsaette systemet korrekt?

Nej, det har han tidl. sagt han ikke var interesseret i :-)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 11:27

Men der er da en del webhoteller der tillader installation af ssl certificater. Og skal der virkelig bruges ssl certificat for mere end 1 domain?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 11:47

Martin T:

Men der er da en del webhoteller der tillader installation af ssl certificater. Og skal der virkelig bruges ssl certificat for mere end 1 domain?

Hvis der er flere forskellige kunder med hver deres domæne... så skal der bruges et ssl certifikat pr domæne... og en ip adresse pr certifikat.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 11:47

Martin T:

Hvis der er flere forskellige kunder med hver deres domæne... så skal der bruges et ssl certifikat pr domæne... og en ip adresse pr certifikat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42

Kasper Bengtson:

Hej

For at øge overskueligheden tillader jeg mig lige, at køre dette indlæg videre. 

Jeg søger en VPS server, som er MEGET stabil, men jeg har kun et begrænset budget.

Jeg har kigget på Hetzners løsninger, men som mange giver udtryk for, så er deres Hardware ikke helt up-to-date.

Mine krav til trafik, plads mv. er ikke særlig store i øjeblikket - Det vigtigste er, at den er stabil => Så tæt på 100 % som muligt og at prisen ikke belaster en lille virksomhed som min. 

Umiddelbare krav:

- Mindst 100 GB trafik

- Mindst 10 GB plads

- SSL-cerficikat

- STABIL!

- Hurtig => altså gerne 2 GB ram og godt hardware

- Managed løsning => Jeg har ikke selv tid eller kompetencer til at stå for opdateringer mv.

I må meget gerne skrive jeres tilbud/forslag her eller sende mig en PM - Ring mig venligst ikke op. Priser på over 500 kr. om måneden (eksl. oprettelse og SSL) accepteres ikke.

På forhånd tak!

På det danske marked tror jeg ikke, du finder en managed VPS-løsning med 2GB til den pris. Desværre.
Som jeg læser dine serverbehov længere nede i tråden, tror jeg, du vil være fint tjent med et godt webhotel.
Magentohosting og Meebox har begge typer af slagsen, og de er inden for din prisramme -- og dine forventninger til drift/support.
Skal det partout være en VPS, så kig på EuroVPS, dér kan du få en VPS-løsning inden for dine kriterier. 
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)