Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket tøj bruger maskuline mænd?:)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg da også lige smidt mit bud!

Nu er jeg selv 21.

Når jeg er maskulin kan det i princippet være i et jakkesæt som viser min kropsfigur og fremhæver mine muskler.

Når jeg skal være i esset så er det i en stramt siddende t-shirt der virkelig får mine muskler til at se store ud.. Men det kræver selvfølgelig også man har lidt muskler.

Men i princippet er det jo en smagssag. :)

Mvh Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 168
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 13:06

Hej alle

Så kan I se de første færdigproducerede fotografier af tøjet på FB, og vurdere om det er maskulint tøjSmile

Søg under StreetCommander eller sæt dette link ind:

http://www.facebook.com/pages/StreetCommander/115196051846505

Det vil være super, hvis I synes om det og spreder "ordet"

Hjemmesiden er klar til at gå i luften i midten af januar, således at der kan handles direkte på siden, og flere stykker tøj følger.

Tak for mange sjove debatter i år, og held og lykke med alle jeres projekter i 2012.

Rigtig godt nytår

Jakob

Iværksætter

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:28

Stig B.:
Min umiddelbare kommentar er at navnet er helt galt ift maskuline mænd. Lyder mere som en målgruppe på 15-25. Min kone siger under 30 (maks lige start 30) - og hun er stylist, så måske er hun mere skarp. Jeg er M på 46!!

Gir Stig  B helt ret. det første jeg trode det var, var tøj tl unde fyre fra 15-25år, Ordet Street er brugt så meget i streetwear  miljøet( caps, hængerøvsbukster.baggypants ect) At jeg tror det bliver svært for dig at få folk til at tænke på andet.

Set med øjne fra en kvinde som går meget op i tøj både til migselv,datteren og kæresten,så syntes jeg det er super svært at definere maskulint tøj. Det kan både være stramt siddende t-shirts der fremhæver biceps, og jeans der fremhæver faste trænede baller. Maskulint tøj er for nogen li med jakkesæt.

Personligt for MIG som en kvinde på 32, er maskulint tøj et par fede jeans med en skjorte hvis vi skal i byen. jakkesæt fungere ikke for mig, men det er jo en smags sag. og et meget bredt emne syntes jeg. Hvis du henvenr dig til e bestemt aldersgruppe,villej jeg nok lægge en tråd hvor du spørg om HVAD folk ville gå med.

Men en ting er ikkser baggy jeans,caps,træningsbukser fra KANI og den slags,er MEGET LIDT MASKULINT!!

Se på mærker som gottenfield,g-star, Abercrumbie & finsh, Diesel, Tommy Hilfiger... De har stil der henvender sig til alderen 15-? Det er både rådt, jeans med slid,og klassiske træk. polo shirts som RIGTIG mange aldre anvender. Cardigans er meget populært for tiden,og det er jo moderne for mænd at gå med cardigans vores morfar gik med. Sammensætnign af tøjet gør en verden til forskel. jeg kan sagtens lave et hip og smart sæt af samme sæt,som jeg kan lave er konservetivt og kedeligt sæt af.så jeg syntes det er meget svært at svare på dit indlæg,men har da forsøgt.

Du er velkommen til at skrive pb hvis du vil vide mere.har arbejdet i tøjbranchen i mange år,og syntes da selv jeg har viden at give ud af.

held og lykke

Tilmeldt 22. Jun 10
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 13:53

Hej Miriam

Tak for et fint indlæg.

Definitionen på maskulint tøj er bestemt forskellig fra person til person og fra kultur til kultur.

Det som nogle finder maskulint, vil andre finde feminint - eller som du skriver - meget lidt maskulint!

Stil og smag varierer over tid og ved at mikse ting fra forskellige designere, nyt og gammelt, farverigt og neutralt, så er der mulighed for at skabe nye trends.

Maskulinitet har for mig meget med attitude at gøre. Hvordan man "bærer" tøjet, hvor man er, og om man hviler i sig selv som mand.

Modne (læs ældre) italienske mænd i lyserøde skjorter på scootere i Rom der fræser rundt på scootere er - for mig - mindst ligeså maskuline som yngre fyre med biceps og stramme baller. Blot på en anden måde.

Herligt!

Producerer "Apple" iøvrigt æbler? eller "Acne Jeans" rensecreme til uren hud? Nej vel. Som Martin Thorborg skriver i sin bog om iværksætteri:

"Drop alle tankerne om at navnet skal betyde noget og have en højere mening. Det bliver hurtigt meget søgt...Det er meget sjældent, at et navn kan være direkte årsag til en succes eller i det hele taget til en succes."

Men kan være jeg lige skriver til dig, og høre dine erfaringer fra tøjbranchen. Det er altid dejligt at have nogle at sparre medSmile

Hilsner

Jakob

Iværksætter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Inden mænd er fyldt 30 år er mange af dem som Brian'er i BMW'er: De leder stadig efter et maskulint image og er derfor nødt til at efterligne mænd omkring dem. Resultatet bliver selvfølgelig derefter: Et påtaget og oppustet ego. Det er der jo intet nyt i.

Men det betyder så  bare, at hvis du vil have noget maskulint tøj, er du nødt til at kigge på gruppen af mænd over 30 år. Først da begynder mænd at finde og udvikle deres egen maskulinitet.

Er Brad Pitt maskulin? Han minder om en forvokset teenager. Johnny Depp virker også ung, men der er dog mere dybde og indhold i ham. George Clooney er mere mand, også selv om han kan virke lidt feminin, men han er mere sig selv. Christian Bale er rimeligt "børstet" og rå. Han behøver ikke at lede efter maskulinitet i andre: Han har fundet det i sig selv. Spørgsmålet er så bare, hvilket tøj, der fremhæver deres maskulinitet. Clooney ser ok ud i jakkesæt. Bale ligner en klovn, hvis/når han ifører sig jakkesæt, fordi hans stil ikke er intellektuel (og heller ikke behøver være det).

Tilmeldt 22. Jun 10
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 15:46

Hej Poul

Ja, jeg er meget enig med dig i dit indlæg. For at nævne nogle andre maskuline fyrer fra filmbranchen over 30 år som bare er "total" mand så tænker jeg Sean Connery, Bruce Willis og den suveræne mand over dem alle Jack Nicholson. Mænd med attitude og kant.

Indenfor musik tænker jeg Axl Rose, Freddie Mercury og vores egne drenge fra DAD!

Det er sådan nogle som kan bære f.eks. kilte, som er vores Core Business. Moderne kilte af lækker kvalitet. De er hverken unge eller fri for rynker. Men maskuline, det er de bestemt og med den livserfaring der gør at de hviler i sig selv.

Godt nytår til dig

Jakob

Iværksætter

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 19:39

Jakob Bork Dirksen:

Men kan være jeg lige skriver til dig, og høre dine erfaringer fra tøjbranchen. Det er altid dejligt at have nogle at sparre medSmile

Det gør du bare,hjælper gerne hvor jeg kan

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:49

Personligt kan jeg godt lide Kenneth Cole og INC. Synes at det er maskulint og har "kant". Til det mere afslappet går jeg oftest i Tommy Hilfiger. Jeg kan godt lide Ralph Lauren Polo brandet, men hver gang jeg tager ud for at shoppe, finder jeg aldrig noget der lige er mig.

Mvh Carsten

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:29

Hej Jakob,

overtøjet ser sgu meget fedt ud - men hvad f..... er det med de der kjoler du har give dine modeller på - hvor har du fundet ud af at det skulle være maskulint.

Og så har jeg stadig et gigant problem med navnet "StreetCommander" - det hænger i min verden overhovedet ikke sammen med designet og heller ikke med din målgruppe, som ser ud til at være over teenagealderen.

Jeg er ret vild med dine trøjer.

stig

Tilmeldt 22. Jun 10
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 20:54

Hej Stig

Dejligt at du har væet inde for at se på tøjet og tak for din feedback:

Stig B.:
overtøjet ser sgu meget fedt ud
og
Stig B.:
Jeg er ret vild med dine trøjer.

Jeg kan godt forstå, at du har betænkeligheder ved at give mænd en kilt påSmile

Men rigtig mange mænd går med kilt i andre lande end Skotland.Mit marked er ikke kun Danmark. Det er på sigt - man skal jo lige kunne kravle inden man går - lande som Japan, US, Canada og Tyskland.

Her tør en større mængde mænd end i Danmark være anderledes, og "lege" med tøjstil og image.

Det er også derfor jeg har valgt navnet StreetCommander. Det er lidt "tegneserieagtigt", men også internatonalt og maskulint.

Så må vi se om jeg har valgt rigtigt.

Rigtig god aften til dig.

Jakob

PS: Jeg laver konkurrencer med lækre præmier i løbet af 2012, så sæt "synes godt om" på siden, så kan det være du vinder!!

Iværksætter

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)