Hvordan og med hvad styrer i jeres lagre inkl. indkøb og hertil restordre? pt. bruger jeg enorme mænger på bestillingsvarer, selvom det (i mine øjne) ikke burde tage lang tid.
Normalt ville man som virksomhed bruge et ERP system (Navision, SAP etc.) til den slags. Her fremgår lagerbeholdning (stk. og værdi) og hvornår varer går ind/ud af lageret. Alternativt kunne du nødtørftigt sætte dette op i et Excel regneark, Access database el.l.
jeg havde en scannet webshop hvor man kunne sætten den sådan at når der eks var 5 stk tilbage kom den ind på en liste automatisk, og når så man skulle bestille hjem gik man på listen nemt var det
Jeg har programmeret en løsning på min sokkebutik . Til hver vare bliver der beregnet en mindste mængde der skal være på lager. Mindste mængden bliver beregnet udfra gennemsnitssalget af hver enkelt vare, måned efter måned. De to tal går hånd i hånd, så omsætningsforholdet (antal på lager -> antal solgte forholdet) sokkerne i mellem, gerne skulle nogenlunde ligge ens. Det er i hvert fald målet på sigt, og med nok historik skal det nok lykkedes :-).
Det danner en liste, som jeg udfra nogle præferencer kan sende til systuen (eksempelvis hvis systemet oplyser jeg mangler 7 par af en sok, så runder det automatisk op til minimum bestillingsmængden).
Normalt ville man som virksomhed bruge et ERP system (Navision, SAP etc.) til den slags. Her fremgår lagerbeholdning (stk. og værdi) og hvornår varer går ind/ud af lageret
Det er reelt det "eneste" jeg mangler udover en standard e-conomics aftale. Men har du ellers en ide om hvilket prisleje vi cirka ligger i for en sådan løsning?
Det er nok relativt dyrt, men det kan du jo se efter på nettet. Givetvis findes der også web-baserede programmer til lagerstyring, hvilket jo også kan være OK. Ligeledes kunne du også få brug for et MRP-modul til nettobehovsberegning.
Hvis du skal have e-conomics er det måske værd at overveje deres tillægsmodul:
Jeg har netop spurgt E-conomics ang. lagermodulet, svaret lød nogenlunde således:
Vores system til at styre leverandørbestillinger er dig. Det skal forstås på den måde, at det i e-conomic er dig selv, der skal følge op på, hvilke varer der skal bestilles. Der findes desværre ikke et ”automatisk system” i e-conomic, der sørger for at gøre dig opmærksom på den slags ting.
Spørgsmålet var, om det kan samle alle bestillinger til den enkelte leverandør, så man meget forsimplet blot skal trykke på en knap, og dermed få en oversigt over hvad, som skal bestilles hjem fra den pågældende leverandør.
Ganske kort, du skal ikke bruge nogle af de små online økonomisystemer hvis du ønsker at købe og sælger varer og så kunne spore dem ned i varepartier og lign.
Drømmer du om funktioner som det du nævner skal du klart investere i et større system ala Visma Business eller Dynamaic NAV. De koster mere, men nøj du får også SÅ meget mere for pengene.. :)
Visma Business koster inkl en dedikeret server og fuld adgang Visma Business koster fra 395 kr pr måned. www.iadvice.dk Navision koster fra ca 595 kr. pr måned. www.lej1nav.dk
Drømmer du om funktioner som det du nævner skal du klart investere i et større system ala Visma Business eller Dynamaic NAV. De koster mere, men nøj du får også SÅ meget mere for pengene.. :)
Visma Business koster inkl en dedikeret server og fuld adgang Visma Business koster fra 395 kr pr måned. www.iadvice.dk Navision koster fra ca 595 kr. pr måned. www.lej1nav.dk
Spændende - jeg tager et kik på det! Tak for linket.