Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne starte en MINI virksomhed :) Hvordan skal det gøres?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 101
Fra  BondeWEB Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Det her er mit første "rigtige" indlæg på Amino. 

Jeg har længe gerne ville starte en lille virksomhed men ved ikke helt hvordan man kommer igang. Har læst her på Amino der er nogle forskellige ting som man skal have. Men det er fordi at jeg har en lille idé med at starte en hjemmeside som handler om Linux Ubuntu. Jeg laver et lille community for de brugere der er på siden. Jeg vil også lave en HD video guide hvor der er nogle timers screenrecords hvor jeg så viser hvordan man bruger det og installation osv. Så bliver alt det samlet til en hjemmeside. Så kan man købe premium adgang hvor man får noget ekstra :)

Nogle der synes at det lyder som en god idé? Og behøver man have nogle penge for at starte det. Jo til et domæne og webhost men der skal jo ikke betales til noget andet (tror jeg). 

Hvis der er nogle der synes at det lyder som en god idé og gerne vil være med bare skriv! 

På forhånd tak

Venlig hilsen

Valdemar Bonde!

-

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 17:42

Lyder som en god ide, men jeg tror de videos skal være engelske og din side også, det er nok begrænset hvor mange besøgende der kommer hvis det er dansk

Men ellers så lav siden og se om der er interesse, det kan godt tage tid før der er nogle som opdager din side.

Bliver det en success så kan du altid tænke på at starte virksomhed.

Husk at tjener du under 50.000 kr. om året så behøver du ikke et CVR nummer, så kan du føre det som b-indkomst.

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  BondeWEB Skrevet kl. 17:54

Hej igen!

Tak for svar

Jeg ved ikke så meget om virksomheder så har lige nogle spørgsmål mere..

• Hvad er et CVR nummer?
  • Skal man være mindst 18 for at have et CVR nummer?
Så det skal være engelsk for at få mange besøgende? 
Husk at hvis der er nogle der vil være med til projekter så bare skriv :) I får selvfølgelig også noget af indkomsten (Hvis der kommer noget :))
/Valdemar

-

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:35

Hej Valdemar:) Respekt for at du gerne vil ud i erhverslivet i den alder:) startede også selv i en ung alder:)

Men her er lidt svar på dine spørgsmål

1. Her kan du læse lidt om hvad et CVR-Nr. er 
  2. Ja du skal være mindst 18 år for at have tilladelse til at oprette et, dog kan man hvis man er over 15, få speciel tilladelse fra Statsforvaltningen.

Gustav jeg vil meget gerne hjælpe dig i gang, så hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive en PB til mig:)

Mvh Christoffer Nielsen
Craditec Design

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  BondeWEB Skrevet kl. 18:37

Hej igen.. 

Tak for svaret!

Hvem er Gustav?

Kigger lige på det med CVR..

-

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:45

Valdemar Bonde:

Hej igen.. 

Tak for svaret!

Hvem er Gustav?

Kigger lige på det med CVR..

Haha, undskyld, jeg kom sku til at bytte rundt på dit navn med en jeg har snakket en del med idag, hehe det må du sku undskylde, selvfølgelig mente jeg Valdemar:)

Og cool nok, håber du får styr på det:)

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  BondeWEB Skrevet kl. 18:52

Hej og dav igen

@Christoffer

:) He he. Har lige fundet ud af det med CVR. Er det ikke noget med at man ikke skal betale moms hvis man har et CVR nummer? Tror at jeg har fået styr på det men kan ikke rigtig se noget fordel udover det med moms? Men tak for hjælp! 

Venlig hilsen

Valdemar Bonde

-

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 18:58

du skal betale momsen, men hvis du selv sælger noget som du opkræver moms (det vil du gøre hvis du har et cvr) så kan du trække det fra som du har betalt i moms når du afregner med skat

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:59

Det er lige præcis det modsatte, man skal nemlig betale moms når du har et Cvr-nummer og er moms registreret, og fordelene er store, men nok ikke når dit firma ikke indebærer mere end hvad du fortæller.

Men har du skype, så kan vi måske snakke sammen der?:)

Tilmeldt 23. Mar 11
Fra  BondeWEB Skrevet kl. 19:07

@Alle

Hej igen!

Tak for hjælpen. Det hjalp mig virkelig og nu kan jeg gå igang med mit projekt. 

Har lige et OT spørgsmål.. Er der en aldersgrænse på Amino?

Venlig hilsen Valdemar

-

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)