Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - min Macbook Pro er syg!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Apple-ejere,

For et halvt års tid siden købte jeg mig en lækker Macbook Pro som jeg har været rigtig glad for!

I dag er den desværre blevet halvsløj.

Det startede tidligere i dag hvor jeg forsøgte at åbne en hjemmesiden, men i stedet for at den åbnede lynhurtigt op (som den plejer), så fik jeg i stedet en crash-rapport. En times tid efter blev den pludseligt meget, meget sløj og kunne ingenting. Jeg prøvede så at slukke den, så den lige kunne få lidt "luft", men ikke engang det kunne den, så jeg måtte slukke den via den brutale måde på tastaturet.

Efter den havde slappet lidt af, tændte jeg den igen i håb om, at den var frisk igen, men desværre er den stadigt sløv. Ikke så slemt som før, men stadigt sløv nok til at den er irriterende at arbejde på.

Jeg har ikke downloadet filer eller besøgt suspekte hjemmesider, så jeg ved ikke helt hvad der kan være galt med den. Har du nogen ideer?

De bedste hilsner
Martin

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Har du installeret alle tilgængelige opdateringer? Det er umiddelbart mit bedste bud, ellers må du igang med en re installering af det hele.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:35

Selv macs skal formateres engang i mellem - gør det. Det er super nemt :=)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 11:06

Jeg kan se at der er et par opdateringer jeg har misset, så det starter jeg lige med Smile

Hvis det så ikke hjælper kan jeg så nøjes med at indsætte installations CD'en og kører en ny installering? Af hvad jeg kan læse mig frem til skulle det rydde op i computeren uden at slette det hele.

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Det bedste er at gå ned i Elgiganten eller lign og købe en disk til 3-400 kr.. Lav et backup af alt derover - og så lav en rigtig formatering af Mac'en... Hvor du sletter alle data.. Det er mit bedste bud :-)

Men for Gud's skyld! Husk backup af A L T :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 11:43

Jeg har opdateret min Mac nu og det har tilsyneladende hjulpet.

Jeg kunne se at det var en større opdatering og den skulle da også genstartes bagefter, så det var nok bare det der skulle til. Med hensyn til backup så gør jeg det allerede via netop en USB harddisk og Time Machine, men jeg er bare så nervøs for at backup'en ikke kan læses eller der mangler noget, når jeg endeligt skal benytte den en dag.

Det er jo svært at teste, før man står og har brug for det Wink Og når man kun er vant til den enkle Windows backup, hvor man kan se filer og hele skidtet, så virker Time Machine ikke helt så trygt, selvom det helt sikkert er det.

Tak for den hurtige hjælp!

Fra Slangerup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Fra  Star IT Services Skrevet kl. 22:12

Du kan evt. tage et kig på www.nsbackup.dk. Jeg tager også online backup af MAC og her kan du se dine filer som den enkle Windows backup du nævner og så kan du teste alt det du vil, oveni købet fra din Smartphone, hvis du altså har sådan en. Det koster selvfølgelig lidt, men vil du sikre dine data på en både nem, brugervenlig og yderst sikker måde, er det nok pengene værd.

Venlig hilsen
Ivan Lauritzen

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:30

Har du parallels installeret? Efter seneste update fra Apple bruger din Dock 100% af din ene cpu, hvis du har Applications fra dine VM'er til at ligge dernede. Det tog mig dæleme lang tid at finde ud af, hvorfor min dock brugte så meget cpu, i hvert fald! 

Hvis det er problemet, så skal du bare vælge "configuration" for din VM, vælg "applications" og slå fra, at de skal vises i din dock, så virker det med det samme.

Det var i hvert fald grunden til, at min var blevet sløv! 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 09:07

Tak for linket til online backup - det vil jeg kigge på!

Nej, jeg benytter bare bootcamp til at kører Windows, men jeg er ved at være godt træt af at genstarte, når jeg skal til Windows, så jeg skal snart have fundet et program, så jeg kan kører dem samtidigt.

Tak for hjælpen og rigtig god weekend!!

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:25

Udover det dock-issue efter seneste OSX update fungerer parallels fantastisk til det formål! 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)