Tror du misforstår?!? Din løsning lyder da helt reel. Det er jo netop løsninger med 100% gennemsigtighed som jeg "slår et slag" for her. Hvordan løsningen er skruet sammen rent teknisk er underordnet. De løsninger jeg henviser til som bondefangeri har nedenstående fællestræk; 1 kunden ejer ikke AdWords kontoen 2 kunden ejer ikke AdWords materialet og kan ved opsigelses af samarbejdet ikke benytte AdWords materialet. 3 Kunden har ikke adgang til Google Analytics og den bliver fjernet ved opsigelse af samarbejdet. 4 kunden kan ikke få oplyst CPC og ved dermed ikke hvad de faktisk betaler for trafik og hvad der går til AdWords bureauet. Gæt selv hvordan dette er fordelt?:) Johannes |
Hej
Vil blot takke for de mange responses/indlæg på mit spørgsmål.
Jeg kan mærke der ligger meget kompetance og erfaring i jeres svar og er taknemmelig for disse!
Har siden "opdaget" at det tidligere anvendte adwords bureau ikke har oprettet negative søge ord.
Da der er tale om en B2B forretning skal søgeord som "brugt", "leje", "ikea", "silvan" m.v sættes som negative søgeord i dennes tilfælde. Jeg har gennemset søgeords trafikken og bedømmer at ejeren af sitet har betalt måske 10.000 gennem 4 år på klik via søge sætninger der har indeholdt disse ord, men som med garanti ikke har ført til konvertering!
Fast pris per klik er dårligt for kunden i ovenævnte tilfælde og bureauet tjener penge uden at bruge tid på optimering af kampagnen
Mvh
Bomstrong