Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trækker det ned hvis en AdWord kampagne flyttes til anden udbyder?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Thaastrup-Leth:

Johannes Helleland:

Ja, du har da helt ret.

Mange bureauer laver ikke AdWords i kundens egen konto - men det er 100 ud af 100 gange fordi, noget skal skjules - der er ingen anden forklaring! Så derfor benyt kun bureauer, der laver AdWords i kundens egen konto - så har man 100% gennemsigtighed.

Ser man på (efter min mening) top 5 AdWords bureauer i DK, tilbyder de alle AdWords i kundens egen konto.

Johannes

Jeg er ikke helt enig i den påstand. Jeg benytter min virksomheds MCC til mine AdWords kunder.

Jeg giver blot kunden læseadgang (eller stdadgang, hvis nødvendigt), og kunden kan dermed 100% følge med i, hvad der foregår.
Nøjagtigt som hvis de selv administrerede deres AdWords.

Denne fremgangsmåde skjuler INTET for kunden. Så 100 ud af 100 gange er det ikke fordi noget skal skjules for kunden.

Da kunden netop har fået et bureau til at administrere deres AdWords kampagner, så er de jo sjovt nok sjædent interesserede i selv at bruge tid på AdWords administrationen.

De bureauer der tager faste AdWords klikpriser benytter dog ofte MCC på eget firmalogin for at skjule noget - det giver jeg dig gerne ret i. Men sådan er alle AdWords bureauerne altså heldigvis ikke Smile

Tror du misforstår?!?

Din løsning lyder da helt reel.

Det er jo netop løsninger med 100% gennemsigtighed som jeg "slår et slag" for her. Hvordan løsningen er skruet sammen rent teknisk er underordnet.

De løsninger jeg henviser til som bondefangeri har nedenstående fællestræk;

1 kunden ejer ikke AdWords kontoen

2 kunden ejer ikke AdWords materialet og kan ved opsigelses af samarbejdet ikke benytte AdWords materialet.

3 Kunden har ikke adgang til Google Analytics og den bliver fjernet ved opsigelse af samarbejdet.

4 kunden kan ikke få oplyst CPC og ved dermed ikke hvad de faktisk betaler for trafik og hvad der går til AdWords bureauet. Gæt selv hvordan dette er fordelt?:)

Johannes

Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:13

Hej

Vil blot takke for de mange responses/indlæg på mit spørgsmål.

Jeg kan mærke der ligger meget kompetance og erfaring i jeres svar og er taknemmelig for disse!

Har siden "opdaget" at det tidligere anvendte adwords bureau ikke har oprettet negative søge ord.

Da der er tale om en B2B forretning skal søgeord som "brugt", "leje", "ikea", "silvan" m.v sættes som negative søgeord i dennes tilfælde. Jeg har gennemset søgeords trafikken og bedømmer at ejeren af sitet har betalt måske 10.000 gennem 4 år på klik via søge sætninger der har indeholdt disse ord, men som med garanti ikke har ført til konvertering!

Fast pris per klik er dårligt for kunden i ovenævnte tilfælde og bureauet tjener penge uden at bruge tid på optimering af kampagnen

Mvh

Bomstrong

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 16:14

Så er vi vist enige alligevel Smile

Min fremgangsmåde gør at det faktisk tekniske set IKKE er kundens google log-in AdWords kampagnerne oprettes gennem, men via den adgang jeg giver kunden til mit MCC, så er der de 100% gennemsigtighed.

Vi er helt enige om at det er noget sjusk, fup og fidus, hvis kunden ikke kan få adgang til sin AdWords kampagneadministration.

/Tobias, OnlineMedier ApS

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:50

Tobias Thaastrup-Leth:

Jeg er ikke helt enig i den påstand. Jeg benytter min virksomheds MCC til mine AdWords kunder.

Jeg giver blot kunden læseadgang (eller stdadgang, hvis nødvendigt), og kunden kan dermed 100% følge med i, hvad der foregår.
Nøjagtigt som hvis de selv administrerede deres AdWords.

Denne fremgangsmåde skjuler INTET for kunden. Så 100 ud af 100 gange er det ikke fordi noget skal skjules for kunden.

Da kunden netop har fået et bureau til at administrere deres AdWords kampagner, så er de jo sjovt nok sjædent interesserede i selv at bruge tid på AdWords administrationen.

Det er jo ikke kun et spørgsmål om gennemsigtighed, men også om frihed.

Det er selvfølgelig meget godt, at kunden har læseadgang til data, men hvad hvis kunden vil skifte bureau eller selv administrere kontoen? Giver du dem så login, og koster det i givet fald noget?

Det er rigtigt, at mange kunder ikke har lyst til at foretage sig noget som helst, men derfor kan de jo godt have login til kontoen.

Jeg er ikke i tvivl om, at du er en god dreng og redeligheden selv, men hvorfor overhovedet sætte dig selv i en situation, hvor dine hensigter kan blive draget i tvivl, når det - som jeg ser det - ikke tjener noget formål overhovedet?

---

Et helt andet spørgsmål: Er der virkelig stadig bureauer, der ikke vil sætte kampagner op på kundernes egne konti? Til information kan alle, hvis kampagner ligger på et bureaus konto, forlange fuld indsigt  jf Googles retningslinjer.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 17:01

Jakob Jensen:
Giver du dem så login, og koster det i givet fald noget?

Det koster naturligvis ikke noget. Tobias har jo selv skrevet at det er sjusk, fup og fidus, hvis kunden ikke kan få adgang til sin AdWords konto Big Smile

Jakob Jensen:
Er der virkelig stadig bureauer, der ikke vil sætte kampagner op på kundernes egne konti?

Vil du have en liste? Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Fra  JatilROI Skrevet kl. 19:41

Jakob Jensen:
Et helt andet spørgsmål: Er der virkelig stadig bureauer, der ikke vil sætte kampagner op på kundernes egne konti? Til information kan alle, hvis kampagner ligger på et bureaus konto, forlange fuld indsigt  jf Googles retningslinjer.

Dette kan du kun forlange såfremt bureauet står opført som Google Partner.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 09:20

Jakob Jensen:
Det er selvfølgelig meget godt, at kunden har læseadgang til data, men hvad hvis kunden vil skifte bureau eller selv administrere kontoen? Giver du dem så login, og koster det i givet fald noget?

Jeg tager naturligvis ikke noget beløb for at give kunden adgang til sine kampagner. Forinden en aftale laves, så bliver kunden altid informeret om at kampagnerne vil blive kørt på min virksomheds MCC. Ønsker kunde læseadgang, så får de det. Ønsker de fuld administrativ adgang, så får de det.
Jeg har derfor aldrig haft nogle gnidninger med kunder, som ikke føler at de har 'frihed' nok.

Jakob Jensen:
Jeg er ikke i tvivl om, at du er en god dreng og redeligheden selv, men hvorfor overhovedet sætte dig selv i en situation, hvor dine hensigter kan blive draget i tvivl, når det - som jeg ser det - ikke tjener noget formål overhovedet?

Mine hensigter drages ikke i tvivl af mine kunder (se min forrige kommentar), og årsagen til at jeg samler alle kunderne i et MCC (se evt her: MCC) på mit firmalogin er bl.a. af administrationsmæssige årsager. Jeg har over 500 virksomheder i mit MCC, så at samle dem alle på mit eget login giver god mening og overskuelighed for mig.

Så jo, det har skam et formål at jeg gør det på den måde, men formålet er IKKE at skjule noget for mine kunder.

....og ja, der er mange 100% reelle AdWords bureauer, som kører med samme setup som jeg.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Fra  JatilROI Skrevet kl. 09:31

Tobias Thaastrup-Leth:
Mine hensigter drages ikke i tvivl af mine kunder (se min forrige kommentar), og årsagen til at jeg samler alle kunderne i et MCC (se evt her: MCC) på mit firmalogin er bl.a. af administrationsmæssige årsager. Jeg har over 500 virksomheder i mit MCC, så at samle dem alle på mit eget login giver god mening og overskuelighed for mig.

Jo, men har lidt svært ved at se de "administrationsmæssige årsager" - du kan jo sagtens have adgang til 500 forskellige virksomheders AdWords konti via din MCC. De skal jo blot oplyse dig deres ADWords ID nummer som du så kobler til din MCC account. Dermed har alle kunderne deres egen konto med egen adgang - men du har fuld administrativ adgang.

Johannes

Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:14

Hej Bomstrong

Hvis i kan få en kopi af den gamle kampagne og lægge den over i den nye konto, så tror jeg ikke i vil se nævneværdig stigning i CPC, ihvertfald ikke mere end i nogle dage i starten, før den falder til samme niveau som i den gamle konto. 

Du bør - som du er inde på - fokusere meget på negative søgeord og ellers husk at dele kampagnen op i tilstrækkeligt mange annoncegrupper med annoncer der passer hertil. På den måde får man - som regel - en pæn høj CTR.

Hvis du er i tvivl om kontoens opsætning og strukturering, må du sige til så vil jeg gerne give den et hurtigt kig og nogle gode råd :-)

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:30

Tobias Thaastrup-Leth:

Jakob Jensen:

Jeg tager naturligvis ikke noget beløb for at give kunden adgang til sine kampagner. Forinden en aftale laves, så bliver kunden altid informeret om at kampagnerne vil blive kørt på min virksomheds MCC. Ønsker kunde læseadgang, så får de det. Ønsker de fuld administrativ adgang, så får de det.
Jeg har derfor aldrig haft nogle gnidninger med kunder, som ikke føler at de har 'frihed' nok.

Jakob Jensen:

Så jo, det har skam et formål at jeg gør det på den måde, men formålet er IKKE at skjule noget for mine kunder.

....og ja, der er mange 100% reelle AdWords bureauer, som kører med samme setup som jeg.

Fuld administrativ adgang er jo netop kun adgang, ikke ejerskab. Hvad gør du, hvis kunden vil have sin konto for sig selv?

Hvordan faktureres kunden for forbrug?

Hvad er de administrationsmæssige fordele ved at have kunderne på samme login frem for at have separate konti linket til dit MCC, jf Johannes' indlæg?

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)