Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trækker det ned hvis en AdWord kampagne flyttes til anden udbyder?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Jensen:
Fuld administrativ adgang er jo netop kun adgang, ikke ejerskab. Hvad gør du, hvis kunden vil have sin konto for sig selv?

Hvis kunden vil have sin konto for sig selv, så må kunden køre sin kampagne selv. Så bliver de blot ikke kunde hos os.
Dog har vi ikke haft nogle kunder, som havde et problem med ikke at have sin konto for sig selv.

Jakob Jensen:
Hvordan faktureres kunden for forbrug?

Kunden får ALTID de rene klikpriser fra Google. Vi tager derimod et beløb for administration af deres AdWords kampagner.

Jakob Jensen:
Hvad er de administrationsmæssige fordele ved at have kunderne på samme login frem for at have separate konti linket til dit MCC, jf Johannes' indlæg?

Vi kunne have gjort som Johannes beskriver det, men vi valgte at gøre det på den anden måde.
Årsagen til dette er at så behøver kunden ikke selv at røre en finger eller blandes ind i AdWords administrationen på nogen måde overhovedet, og langt flertallet af vores AdWords kunder ønsker simpelthen ikke at involveres i administrationen, så derfor.
Til gengæld vil kunderne gerne periodisk have en simpel statistik over kampagneforløbet, og det får de så, og det er riiiigeligt for dem.

Jeg er glad for jeres kritiske spørgsmål, og håber at det giver de 'ikke-indviede' et reelt billede af hvordan og hvorfor tingene gøres som de nu engang gøres de forskellige steder mht AdWords administration.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:03

Tobias Thaastrup-Leth:

Jakob Jensen:
Hvad er de administrationsmæssige fordele ved at have kunderne på samme login frem for at have separate konti linket til dit MCC, jf Johannes' indlæg?

Vi kunne have gjort som Johannes beskriver det, men vi valgte at gøre det på den anden måde. Dog ville det - som skrevet af Johannes - ikke have gjort den store forskel.

Jeg er glad for jeres kritiske spørgsmål, og håber at det giver de 'ikke-indviede' et reelt billede af hvordan og hvorfor tingene gøres som de nu engang gøres de forskellige steder mht AdWords administration.

Nej, der er måske ikke den store forskel for bureauet, men der er nok en forskel for kunden.

Hvis en af mine kunder er utilfreds med mit arbejde, kan de blot fjerne min adgang og derefter selv stå for deres AdWords. De kan ligeledes blot fjerne min adgang, såfremt de ønsker at prøve et nyt bureau.

Med jeres løsning, kan det være at kunderne føler sig lidt mere bundet, da de ikke har den helt samme frihed.

Grunden til at jeg har valgt min løsning, er meget simpel. Alle mine kunder skal hurtigt og uden problemer kunne komme ud af samarbejdet, såfremt de ønsker det. Nu har jeg heldigvis ikke oplevet det endnu, men det giver alt andet lige kunden en frihed og ikke mindst tryghed. Det fordre ligeledes et godt og tillidsfuldt samarbejde, hvor man som bureau ikke kan lave "nemme" løsninger.

Johannes

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 16:27

Jeg kan godt se fornuften i din argumentation Johannes. Stadig vil jeg dog holde på at min metode er ganske reel og gennemsigtig, sålænge kunden er informeret om vilkårene forinden en aftale laves.

Den primære forskel på din og min løsning kommer i mine øjne i det du skriver her:

Johannes Helleland:
Alle mine kunder skal hurtigt og uden problemer kunne komme ud af samarbejdet, såfremt de ønsker det.

Hos mig kan kunden IKKE tage "mine" kampagner med sig og blot fjerne min adgang til kampagnerne.
Hvis kunden kunne det, så ville jeg løbe den risiko at kunden cuttede forbindelsen til mig så snart jeg har et færdigt oplæg klar (altså lavet grundig søgeordsanalyse, kampagneopsætninger, osv, osv). Det er ikke en god forretning for mig, og nogle kunder ville nok desværre udnytte dette lille nummer.
Med min opsætning, så har jeg trods alt en vis garanti for at min kunde ikke uden videre kan udnytte dette smuthul.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:45

>>Tobias

Har de så adgang til senere, at få alle kampagne data med over i en anden konto, hvis de har lyst? Altså efter fx 3 måneders optimering, eller hvor meget du tilbyder efter opsætning?

Syntes ikke helt den holder, den med at du gør det, fordi der er en chance for at kunden, løber med det hele. De er vel stadig bundet af en aftale, som skal betales uanset hvad?

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias Thaastrup-Leth:
Hos mig kan kunden IKKE tage "mine" kampagner med sig og blot fjerne min adgang til kampagnerne.
Hvis kunden kunne det, så ville jeg løbe den risiko at kunden cuttede forbindelsen til mig så snart jeg har et færdigt oplæg klar (altså lavet grundig søgeordsanalyse, kampagneopsætninger, osv, osv). Det er ikke en god forretning for mig, og nogle kunder ville nok desværre udnytte dette lille nummer.
Med min opsætning, så har jeg trods alt en vis garanti for at min kunde ikke uden videre kan udnytte dette smuthul.

Tja, har nu aldrig oplevet dette. Mine kunder kunne jo også blot droppe forbindelsen til mig, når kampagnerne var lavet og lagt ind i deres system. Og da mine kunder betaler et fast fee pr. mdr., ville dette være et stort minus, såfremt de stopper efter 1. eller 2 mdr. Jeg skal gerne have et samarbejde i min. 6 mdr. før det også økonomisk er interessant for mig. Men derfor har mine kunder stadig max. en 1 eller 2 mdrs. opsigelsesfrist alt efter opgavens størrelse.

Men nu er et kampagneoplæg også kun halve arbejdet - bliver der ikke overvåget, optimeret, tilføjet, slettet og redigeret, så er et kampagneoplæg ikke meget værd. Og det ved kunderne jo godt og derfor får de ikke meget ud af "blot" et kampagneoplæg.

Ydermere så er jeg da glad for at "tage denne chance" - det holder mig skarp og tvinger mig til hele tiden at være på forkant med kundernes konti og fordre et godt samarbejde. Ser desværre alt for mange AdWords konti, hvor der har/ er tilknyttet et professionelt bureau som sejler helt. Det er bureauer, der ikke tager deres arbejde seriøst men blot tænker på deres DB, mersalg og lette løsninger.

Endeligt så er det jo nemmere, når man bliver kontaktet af kunder, der allerede har en AdWords konti - blot at arbejde videre i den. Så kan da kun opfordre dig Tobias til også at prøve denne løsning - du vil hurtigt opdage, at det kun bidrager til positiv feedback.

Johannes

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 17:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias Thaastrup-Leth:

Jeg vil gerne rose dig for endelig at komme med noget, der ligner en forklaring på, hvorfor de data som dine kunder betaler dig for at opbygge, skal tilhøre dig.

Men din argumentation for, at AdWords kontoens ejerskabsforhold ingen praktisk betydning har, falder samtidig en smule til jorden.

Der er en reel forskel, hvis du bliver uvenner med en af dine 500 kunder. Kunden er afhængig af din vilje til at løse situationen på fair vis.

Jeg har det personligt sådan, at hvis kunder ønsker at snyde mig, så er de mere end velkomne. Danmark er et lille land og det kommer tilbage igen som dårlig karma på et senere tidspunkt.

Mvh Troels.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 17:35

Kim Sand Sørensen:
Har de så adgang til senere, at få alle kampagne data med over i en anden konto, hvis de har lyst? Altså efter fx 3 måneders optimering, eller hvor meget du tilbyder efter opsætning?

Hvis kunden opsiger sin aftale, så lukkes kampagner ned jf de aftale vilkår. Vi overdrager ikke noget til kunden. Det står dem dog frit for selv at benytte samme søgeord, kampagneopsætning, osv. De skal så blot selv starte forfra.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 17:45

@Johannes -> Vi er vist ikke helt enige i vores risikovurdering. Jeg har desværre førhen oplevet kunder, som har udnyttet dette smuthul. Det er virkelig surt show når det sker Sad Så jeg tager ikke denne chance, at du så gør det er dit valg, og har du succes med det, så er jeg da kun glad for at høre det.

Igen skal jeg gerne indrømme at du har noget gode argumenter, og kan da ikke udelukke at det for nogle kundegrupper kan blive aktuelt med "dit setup". Men det at jeg ikke har haft nogle problemer med mit setup - hverken fra kundens eller min side - så ser jeg ikke nogen grund til det lige nu og her.
Men giver det endnu mere tilfredse kunder, så er det selvfølgelig værd at teste af. Sålænge jeg ikke (igen) bliver udsat for nogle kunder der har useriøse hensigter med et samarbejde.

PS: Det skal siges at min primære målgruppe er AdWords kundesegmentet med et dagsbudget nede på mellem 50 og 200 kr.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 17:50

Troels Kjems:

Tobias Thaastrup-Leth:

Jeg vil gerne rose dig for endelig at komme med noget, der ligner en forklaring på, hvorfor de data som dine kunder betaler dig for at opbygge, skal tilhøre dig.

Men din argumentation for, at AdWords kontoens ejerskabsforhold ingen praktisk betydning har, falder samtidig en smule til jorden.

Der er en reel forskel, hvis du bliver uvenner med en af dine 500 kunder. Kunden er afhængig af din vilje til at løse situationen på fair vis.

Jeg har det personligt sådan, at hvis kunder ønsker at snyde mig, så er de mere end velkomne. Danmark er et lille land og det kommer tilbage igen som dårlig karma på et senere tidspunkt.

Mvh Troels.

Hej Troels, jeg giver dig ret i at mit setup tilgodeser mig i en eventuel tvist med en kunde. Men det at kunden netop inden en aftale lukkes, har fået besked om at det IKKE er på kundens eget login det foregår, så synes jeg stadig at jeg med god samvittighed kan sove godt om natten.
Som skrevet til Johannes lige før, så vil jeg dog ikke udelukke at det måske var værd at genoverveje.

VH
Tobias

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 18:28

Hej Tobias.

Hvis kunderne rent faktisk bliver gjort opmærksomme på, at de ikke ejer kampagnedata, så er det svært at skyde dig i skoene, at du forsøger at klistre kunderne mere end de selv ønsker.

Så må du jo bare håbe på, at alle 500 kunder ikke giver dig sparket, hvis du en dag forbarmer dig og giver dem alle administratoradgang til "egne" konti :o)

(Bør for øvrigt lige understrege, at jeg IKKE kender til eksempler på utilfredse kunder hos dig - så hvad jeg har skrevet i dette og tidligere indlæg er blot principielle betragtninger om retten til egne data).

Mvh Troels.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)