Hvis kunden vil have sin konto for sig selv, så må kunden køre sin kampagne selv. Så bliver de blot ikke kunde hos os.
Kunden får ALTID de rene klikpriser fra Google. Vi tager derimod et beløb for administration af deres AdWords kampagner.
Vi kunne have gjort som Johannes beskriver det, men vi valgte at gøre det på den anden måde.
|
Tobias Thaastrup-Leth:Jakob Jensen:Hvad er de administrationsmæssige fordele ved at have kunderne på samme login frem for at have separate konti linket til dit MCC, jf Johannes' indlæg?Vi kunne have gjort som Johannes beskriver det, men vi valgte at gøre det på den anden måde. Dog ville det - som skrevet af Johannes - ikke have gjort den store forskel.
Jeg er glad for jeres kritiske spørgsmål, og håber at det giver de 'ikke-indviede' et reelt billede af hvordan og hvorfor tingene gøres som de nu engang gøres de forskellige steder mht AdWords administration.
Nej, der er måske ikke den store forskel for bureauet, men der er nok en forskel for kunden.
Hvis en af mine kunder er utilfreds med mit arbejde, kan de blot fjerne min adgang og derefter selv stå for deres AdWords. De kan ligeledes blot fjerne min adgang, såfremt de ønsker at prøve et nyt bureau.
Med jeres løsning, kan det være at kunderne føler sig lidt mere bundet, da de ikke har den helt samme frihed.
Grunden til at jeg har valgt min løsning, er meget simpel. Alle mine kunder skal hurtigt og uden problemer kunne komme ud af samarbejdet, såfremt de ønsker det. Nu har jeg heldigvis ikke oplevet det endnu, men det giver alt andet lige kunden en frihed og ikke mindst tryghed. Det fordre ligeledes et godt og tillidsfuldt samarbejde, hvor man som bureau ikke kan lave "nemme" løsninger.
Johannes