Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trækker det ned hvis en AdWord kampagne flyttes til anden udbyder?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vil blot spørge om der er nogen der ved om man "straffes" hvis man flytter sin kampagne fra en udbyder gennem 4 år, og til et nystartet AdWords/SEO firma?

Altså om det etablerede firma har oparbejdet goodwill på ens konto hos goolge. Hvis vi tænker at annonce kvalitet mv er helt ens ved oprettelse af kampange hos nyt firma?

Alle bud er kærkommen, da der er firmaer der "rasler" med sablen derude når det lempes at en flytning af udbyder måske er på vej!

Mvh Surprise

Bomstrong

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:00

Hej Bomstrong.

Hvis der er en pæn mængde visninger og klik på dine eksisterende AdWords kampagner, så kan du relativt hurtigt få reetableret kvalitetsresultater, mm. hos et nyt AdWords bureau.

Google flytter i øvrigt automatisk en lille del af den opbyggede "goodwill" med over, da dit domænes historiske performance også indgår i beregningen af kvalitetsresultatet.

Den helt store hurdle er dog i hvilket omfang dit nuværende bureau er indstillet på at hjælpe dig med at flytte kampagnestruktur, annoncetekster, søgeord, mm. over til din nye AdWords leverandør.

Det er ikke et ukendt fænomen i branchen, at nogle udbydere forsøger at "klistre" kunderne fast ved at opbygge kampagnerne på firmaets egne AdWords konti. Og ikke på kundens (din) egen AdWords konto.

Har din nuværende udbyder lavet arbejdet på din egen konto? eller sidder du i "saksen"?

Mvh Troels.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:01

Hejsa

Ikke hvis du fortsætter med samme konto, men hvis du opretter en ny konto mister du en del af historikken og dit kvalitetsresultat vil falde.

Så er spørgsmålet om det "gamle" firma vil overdrage din konto til dig. Umiddelbart tænker man selvfølgelig, men nogle firmaer laver "mærkelige klausuler" som prøver at forhindre dette.

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:01

Hej Blomstrong

Så vidt jeg har hørt, dog ikke læst officielt, så følger stats etc domain navn, og ikke adwords konti.
Fik oplysningen fra en google medarbejder, men er nogle år siden nu, så ved ikke om de har ændret holdning, men tvivler stærkt på det...

Om idbydere er ny eller gammel er sådan set mindre relevant, bare han ved hvad han laver og hvilke parameter der kan skrues på for at du får en optimal kampagne...

Fordelen ved at have være længere hos den samme leverandør er at der findes længere stat. periode man kan forholde sig til ved optimering.

/M

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:02

Troels var så lidt hurtigere end mig. Godt arbejde TroelsSmile

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 15:12

Det er nævnt før men jeg nævner det gerne igen - HUSK nu såfremt du benytter et AdWords firma. Få lavet alt arbejdet i din EGEN Google konto. Alt andet giver kun problemer og dyre løsninger.

Johannes

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:30

Johannes Helleland:
HUSK nu såfremt du benytter et AdWords firma. Få lavet alt arbejdet i din EGEN Google konto.

Enig. Det kan ikke gentages ofte nok, da det desværre langtfra er kutyme endnu.

Hvis det har interesse for andre AdWords annoncører, så jeg lavet denne meget subjektive liste over kriterier, som kan bruges i jagten på et godt AdWords bureau.

Mvh Troels.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 16:24

Hej Johannes

Nu er det sådan at der er rigtig mange bureauer der ikke vil, og bureauerne kommer med lang indviklede forklaringer på hvorfor man ikke kan få det på ens egen konto. Har blandt andet fået at vide at det er pga. betalingsfristen hos google osv. altså at de har løbende måned 30 dage. Jeg har spurgt hver gang jeg har talt med et bureauer og de afviser allesammen at lave det på min egen konto. Men nu har jeg fundet en der gerne vil Surprise

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:36

Ja, du har da helt ret.

Mange bureauer laver ikke AdWords i kundens egen konto - men det er 100 ud af 100 gange fordi, noget skal skjules - der er ingen anden forklaring! Så derfor benyt kun bureauer, der laver AdWords i kundens egen konto - så har man 100% gennemsigtighed.

Ser man på (efter min mening) top 5 AdWords bureauer i DK, tilbyder de alle AdWords i kundens egen konto.

Johannes

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 15:49

Johannes Helleland:

Ja, du har da helt ret.

Mange bureauer laver ikke AdWords i kundens egen konto - men det er 100 ud af 100 gange fordi, noget skal skjules - der er ingen anden forklaring! Så derfor benyt kun bureauer, der laver AdWords i kundens egen konto - så har man 100% gennemsigtighed.

Ser man på (efter min mening) top 5 AdWords bureauer i DK, tilbyder de alle AdWords i kundens egen konto.

Johannes

Jeg er ikke helt enig i den påstand. Jeg benytter min virksomheds MCC til mine AdWords kunder.

Jeg giver blot kunden læseadgang (eller stdadgang, hvis nødvendigt), og kunden kan dermed 100% følge med i, hvad der foregår.
Nøjagtigt som hvis de selv administrerede deres AdWords.

Denne fremgangsmåde skjuler INTET for kunden. Så 100 ud af 100 gange er det ikke fordi noget skal skjules for kunden.

Da kunden netop har fået et bureau til at administrere deres AdWords kampagner, så er de jo sjovt nok sjædent interesserede i selv at bruge tid på AdWords administrationen.

De bureauer der tager faste AdWords klikpriser benytter dog ofte MCC på eget firmalogin for at skjule noget - det giver jeg dig gerne ret i. Men sådan er alle AdWords bureauerne altså heldigvis ikke Smile

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)