Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som freelancer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Nu har jeg lige afsluttet min uddannelse som Multimediedesigner. Jeg læser så videre på E-konceptudvikling efter sommerferien. I min hovedopgave lavede jeg en virksomhedsvideo for et firma, som skulle respræsentere virksomhedens identitet og produkt. 

Jeg går lidt og tænker på, at lave en hjemmeside, hvor jeg gerne tager ud til en virksomhed og filmer lidt, når de har tid, og så sætter en virksomhedsvideo sammen for dem. 

Det skal være ikke være noget fuldtidsarbejde, men bare en mulighed for mig at finpudse mine evner. Derfor er prisen også noget de sagtens kan betale, da jeg ikke er professionel endnu. Desuden behøver de ikke betale for videoen, hvis de ikke er tilfreds. Jeg vil dog også gøre opmærksom på, at videoen så bliver lavet i mit eget tempo, da jeg også skal passe min skole. 

Jeg ser det som sagt som en mulighed for, at jeg kan blive bedre, og det er også derfor, at virksomheden ikke er bundet til at betale for mit færdige produkt. 

Hvis så at virksomhederne er tilfredse med mit produkt, kan jeg altid lave nogen ekstra tiltag. 

Hvad synes I? Virksomhederne mister i hvert fald ikke noget. 

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 12:40

Gi' den gas Smile

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:48

Hej Thomas

Det lyder jo som et virkelig godt tilbud - hvis prisen også er i orden. Hvis du får noget stablet på benene, så kunne vi godt være interesseret.

Det er helt sikkert en god idé i forhold til at forbedre din håndværk og få en masse gode referencer på, og det er vigtigt i en branche hvor gode referencer er alt afgørende.

Jeg synes dog, at du skal overveje, at tage et lille gebyr, så er du sikker på, at virksomheden er seriøs omkring projektet. 

Venligst,

Anders

www.beetles.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 13:34

Tak for jeres svar :) 

Jeg skal lige have det hele stablet på benene nu. Det tager nok lidt tid. Skal også have lavet en lille hjemmeside. 

Det er første gang, jeg prøver sådan noget her. Skal jeg registrere mig som virksomhed, selvom det er freelance. Jeg kunne forestille mig det, da der er lidt penge involveret. 

Hvad kan jeg egentlig tillade mig at tage i gebyr. Som sagt er det mest for at forbedre mine egne evner, og få nogen referencer, men vil selvfølgelig også gerne, at virksomhederne er tilfredse med mit produkt :) 

Håber da også at der er nogen herinde fra, som vil blive interesseret på et tidspunkt :) 

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 13:51

Hej Thomas

Det kommer lidt an på, hvor meget du regner med at tjene det første år, for du må jo tjene op til kr. 50.000 uden at skulle betale moms - læs evt. denne amino-tråd: CVR registrering uden moms registrering? 

Jeg vil foreslå en procentdel af prisen på opgaven ex. 20% så du på en opgave til kr. 2000,00 har et gebyr på kr 400,00. Du skal dog på din hjemmeside understrege, at det er et beløb der også refunderes, hvis de ikke er tilfredse med opgaven - det kan måske være lidt kryptisk, men der vil være folk der vil udnytte din service, hvis der ikke er noget gebyr. 

Lidt ligesom plastikposerne i brugsen, kostede de ikke 1-2 kr, så ville folk bruge alt for mange poser - at det senere er gået hen og blevet en god forretning også, er en anden side af historien.

Du kan også vælge at sætte dit gebyr meget lavere, det handler i virkeligheden bare om, at sotere de useriøse kunder fra.

Venlig hilsen

Anders

www.beetles.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 13:57

Hej Beetles

Tak for svaret. Hvis jeg ikke tjener over 50000kr, behøver jeg så ikke registrere noget firma? Jeg skal bare have en faktura på mit arbejde.

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 11
Skrevet kl. 14:03
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)