Hej Amino. Jeg laver et firma, som hjælper virksomheder og private med at lave hjemmesider (som I nok kan regne ud; vi laver både hjemmesider til privat brug og hjemmesider til at tjene penge på). MEN - har I nogen idé om, hvor meget sådan et selskab kommer til at tjene om året? Bare for at vide, om jeg skal stifte et selskab, eller om det bare er ligemeget? For jeg ved, at kommer det til at tjene over 50.000 kroner om året, er det en nødvendighed at stifte selskab. Men tror I, det er dét i dette tilfælde? Jeg har nemlig ingen idé om, hvor meget vi kan tjene. |
Hej,
Hvis du kommer til/forventer at omsætte for mere end 50.000 kr over en 12 måneders periode, skal du momsregisteres - og altså ikke tjene.
Derudover er det heller ikke et krav, at du stifter et selskab. Et personlig ejet firma er nok, hvilket du opretter ved at blive momsregisteret.
Alt efter hvor meget arbejde du tager ind og hvad du tager for det, så kan du sagtens komme til at omsætte og tjene langt mere - men det er jo totalt umuligt for os at sige.
Mvh