Jeg er en ung/gammel fyr på 28år som har fået pension i en del år, og det for jeg fordi jeg har fået den tilkendt fordi jeg har ADHD i svært grad :( jeg har i en del år nu drivet en masse hjemmesider men aldrig noget hvor jeg har tjent nogen ting på det selv om jeg må tjene 4000-5000kr ved siden af min pension.
Nu er jeg kommet dertil hvor jeg godt kun tænke mig og vide lidt om hvordan og hvad jeg skal gør hvis jeg godt vil tjene penge på reklame med en af mine hjemmesider her :)
Jeg tænker ikke på og tjene kasse på dem men måske bare så siden kan drive rundt eller sådan noget, eller måske giv mine "ansatte" penge eller en gave for den gratis hjælp de yder på mine hjemmesider. Så håber nogen har lyst til og komme med noget hjælp til hvad jeg kan gør, og hvad jeg ikke skal gør og sådan noget. Jeg har gået lidt med tanken om at sælge http://single-forum.dk/ selv om jeg ikke er meget for det efter som det er en af de første hjemmesider som jeg starte :) helt tilbage i 2008.
Først syntes jeg det er en rigtig flot hovedside du har i johnnysks.dk med godt indhold af både tekster og video.
Jeg vil anbefale dig at kigge på google adsense. Her er jeg sikker på du ikke vil få problemer med at få godkendt din side til reklamer.
Adsense er en let måde at tjene lidt penge på, den tilretter selv reklamerne til indholdet af din side. Her er muligheder for både at bruge flotte billed reklamer og mindre tekst reklamer.
Adsense er "nemt" at gå til og let at få reklamerne ind på siden via et let interface. google adsense syntes jeg betaler godt og vedligeholdelsen af reklamerne er minimale. Det er utroligt vigtigt at man overholder deres regler og ikke bruger mere en max 3 reklamer pr. side.
Hvis du vil reklamere for helt specifikke produkter skal du kigge på affiliate udbydere som feks. tradedoubler, partner-ads osv.
Det er gratis og komme igang med google adsense så man kan jo oprette sig og teste om man har succes med indtjening ellers er man oprettet og kan bruge senere til andre sider.
Det er synd og smadre en god hjemmeside med en masse reklamer men folk kan også forstå når der bliver lagt tid i en hjemmeside så er det også fair der bliver tjent lidt penge.
Du kunne jo også prøve at lave en side om noget der har din interesse og så sætte reklamer på for at teste hvordan reklamerne virker og for at lære det.
Om hvor meget man tjener afhænger af mange ting som trafikken til din side og reklamernes relevans.
Men man skal have meget trafik for at tjene mange penge på google adsense jeg har sider der tjener under 20 kr om måneden
Som jeg har forstået skal man betale skat af al indkomst fra indtjening af reklamer fra nettet. Det skal oplyses på selvangivelsen.
jeg har en enkelt side, hvor jeg tjener ca. 150 kr. i måneden på adsense, og det var allerede fra den første måned, men som Simon også nævner så afhænger det rigtig meget af hvor meget trafik der er til din side.
Jeg søger hele tiden nye kunder som alle andre. Med kunder mener jeg at du bliver min affiliate og jeg lærer dig at trade på betfair. Så hvis du vinder, så vinder jeg også, og derfor er jeg kun interesseret i at lære dig rigtigt op.
Besøg min hjemmeside på www.betfairtrading.dk og så er du velkommen til at kontakte mig hvis du er interesseret i at prøve kræfter.
Jeg vil kunne hjælpe dig til et vis punkt, og det er ca til det punkt at du tjener ca 200-350 kr ekstra om dagen, derfra er det op til dig hvad du kan skubbe det til.
Det kræver ingen viden omkring heste eller hunde eller anden sport, da det vi laver er rent teknisk.
Momsen skal opgives via listesystemet - man skal selv beregne momsen på "salget" fra "fakturaen" fra Google og opgive det med Google Momsnummer .
SKAT har svært ved at forstå, at man ikke skriver en faktura til Google
I stedet kan man dog tage udgangspunkt i sin månedsopgørelse fra Google - inde i sin Adsense konto.
Ja, man skal naturligvis betale skat af al indtægt - også fra internettet.
I AdSensebrugerfladen skal man gå ind under "min konto" > "Betalingsoversigt" > "Betaling udstedt - Detaljer" > "Indtjeningsopgørelse" hvor man finder sin (månedlige) erklæring om indtjening som anvendes som bilag til SKAT. Dette kan du naturligvis først gøre, når du er blevet godkendt af Google og har oprettet en AdSensekonto.