Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af lille virksomhed - det administrative

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har besluttet at starte en lille virksomhed, som skal tilbyde hjælp af forskellig art til virksomheder. Projektet er ganske småt, og forhåbningen er da også blot at kunne supplere lidt til SU'en ved at drive dette i fritiden.

Jeg har det meste på plads efterhånden, men der er dog lige et par spørgsmål jeg gerne vil have afklaret - forhåbentligt med jeres hjælp.

For det første - momsregistrering. Jeg kan forstå at jeg ikke behøver blive momsregistreret før jeg har en forventning om at omsætte for 50.000 inden for 12 måneder. Betyder det således at når/hvis jeg eksempelvis har en omsætning på 40.000 efter 8 måneder, så skal jeg lade mig registrere?

Næste punkt - jeg skal bruge en hjemmeside til at fortælle om virksomhedens eksistens. Men hvordan ville i gøre det? Starte med at købe den 'privat' eller i virksomhedens navn (husk på jeg ikke har momsregistreret virksomheden).

Håber i kan hjælpe mig lidt videre..

/ Ry

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 18:53

Hej Ry,

Ry:

Betyder det således at når/hvis jeg eksempelvis har en omsætning på 40.000 efter 8 måneder, så skal jeg lade mig registrere?

Du skal momsregisteres i det øjeblik du kan formode, at du vil komme over 50.000 kr. i omsætning. Så ja, i det beskrevne tilfælde skal du momsregistreres.

Hvis dine kunder er virksomheder, så bør du momsregistrere dig med det samme, da du ellers vil miste momsen på alle dine indkøb.

Du kan altså tjene en del på at blive momsregistreret.

Ry:

Næste punkt - jeg skal bruge en hjemmeside til at fortælle om virksomhedens eksistens. Men hvordan ville i gøre det? Starte med at købe den 'privat' eller i virksomhedens navn (husk på jeg ikke har momsregistreret virksomheden).

Skynd dig at momsregistrere virksomheden, og foretag samtlige køb igennem virksomheden. Det vil du spare (tjene) rigtig mange penge på i det lange løb.

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:55

Hej Martin,

Mange tak for det.. Det var lige de ting jeg havde brug for at høre - og få styr på! Det var mere eller mindre også det jeg selv var kommet hen til, men var alligevel lidt usikker.

Dog venter jeg stadig lidt endnu med momsregistreringen, da jeg ikke rigtigt har nogle udgifter endnu. Jeg bygger selv hjemmesiden, og til at starte med vil jeg forsøge at finde kunder i mit eget netværk, men pointen er god, og jeg vil helt sikkert registrere virksomheden så snart der følger flere udgifter.

Igen tak..!

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra Horsens
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:10

Det er ok, at være moms registeret, særlig i starten, hvor man måske endda har underskud

Fra Horsens
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:11

God ide

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)