Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Distributør kontrakt

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Håber nogen kan hjælpe vedr en distributør kontrakt:

Sagen kort:

Vi lavede en distributør kontrakt med et firma fra Jordan til at dække 14 lande Saudi Arabien, UAE, Qatar osv.

Kontrakten siger at det er et exclusive solo partnership for 3 år.

Med en omsætning på 150.000 Euro om året.

Så ideen er at han har exclusivity i 3 år så det han opbygger kan betale sig.

Der står at salget begynder fra June 2011 så han har en periode fra November 2010 til Juni 2011 at komme i gang.

If the revenue is not met the Master distributor will have a period of 4 months to adjust the situation after this agreement may be anulled.

Failure to meet the agreed upon minimum level of sales may result in the termination of this agreement at the sole discretion of US this will be valid
after the period of 4 months as an adjustable period.

Problemet er at siden November 2010 og til nu har der kørt lidt Email kommunikation og intet er sket.

Han har stadig intet solgt.

Han lovede i Marts at der kom salg, så april, så maj.

Men intet sker. Han svarede på mail tilbage i april men siden april svarer han ikke engang på mails.

Nu er Juni næsten gået og intet svar fra ham overhovedet.

Vi sendte ham mail i Maj med en deadline på svar men han ignorere det.

Vi kan se han læser mailsene med sender notification.

Jeg er ved at være ret træt af ham

Spørgsmål er om vi kan opsige ham totalt pga passivitet?

Kan vi sende en mail at pga manglende passivitet vil vi opsige kontrakten hvis han ikke svarer inden fx 10 juli?

Derved får han en advarsel inden.

Spørgsmål er også om vi bare opsiger kontrakten om han vil komme til DK og køre en sag?

Tilmeldt 22. May 11
Skrevet kl. 11:24

Vedr opsigelse står der i kontrakten

Cancellation of this agreement requires 1 month written notice from either of the undersigned partners.

Disagreements or disputes between partners that cannot be resolved amicably will be decided in a Danish court of arbitration as the agreed venue.

In the instance of breach of agreement, the present agreement can be canceled without notice, as is the partner responsible for the breach of agreement duty bound to pay compensation after danish laws normal rules. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 18:46

Hvis du er utilfreds med ham, og har mulighed for at opsige ham med 1 måneds varsel, så er det da bare med at komme videre.

I den næste måned kan du så arbejde på at få tilknyttet en ny, så denne er klar til at overtage om 1 måned.

Tilmeldt 22. May 11
Skrevet kl. 21:16

Hej 

Tak for svar.

Spørgsmålet er om jeg bare kan opsige ham når der står det er en 3årig ekslusiv aftale.

Og det med de :

Failure to meet the agreed upon minimum level of sales may result in the termination of this agreement at the sole discretion of US this will be valid after the period of 4 months as an adjustable period.

?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 10:54

Erik206:

Spørgsmålet er om jeg bare kan opsige ham når der står det er en 3årig ekslusiv aftale.

Det er vel ikke noget problem, så længe der i kontrakten er beskrevet under hvilke vilkår aftalen kan opsiges.

Hvis disse vilkår er mødt, så er kontrakten jo stadig opfyldt, selvom den opsiges.

Erik206:

Failure to meet the agreed upon minimum level of sales may result in the termination of this agreement at the sole discretion of US this will be valid after the period of 4 months as an adjustable period.

Hvad er US en forkortelse for? Står det for "os", altså dem som udbyder aftalen (jer/dig)?
Hvilken periode på 4 måneder er der tale om? En opstartsperiode?

Jeg læser sætningen således:
"Såfremt vi skønner, at det aftalte minimale salg ikke opnås, kan det resultere i, at denne aftale opsiges. Dette er gældende efter den variable periode på 4 måneder."

Så hvis den omtalte periode er gået, og hvis I skønner, at det aftalte salg ikke er opfyldt, så kan aftalen vel opsiges uden problemer - dog i henhold til de rammer som er opstillet for opsigelse af kontrakten. Hvis den er 1 måned, så er det vel det I skal forholde jer til.

Jeg er ikke advokat eller jurist, og har baseret mine råd på brudstykker af aftalen, og såfremt du foretager handlinger på basis af min rådgivning i denne tråd, så er det selvfølgelig på eget ansvar! Big Smile

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:19

Erik206:
will be decided in a Danish court of arbitration as the agreed venue.

Hej Erik,

Med den bestemmelse vil jeg anbefale dig, at I får løst jeres uoverensstemmelse "amicably".

Det er uklart om "Danish Court of Arbitration" er de danske domstole eller voldgift i Danmark.

Hvis det er de danske domstole, som skal træffe afgørelse, vil du ikke kunne få en eventuel dom (erstatningskrav) fuldbyrdet i de arabiske lande.

Der findes dygtige retsforhandlere (såkaldte mediators) i de arabiske lande. De er ikke helt billige, men de er oftest pengene værd.

Hvis du tror på, at din forhandler er en seriøs medspiller, men at samarbejdet blot er gået i hårdknude, så vil jeg anbefale dig at opsøge en sådan mediator - evt. gennem det lokale konsulat. Det kan vise sig, at være penge som er givet rigtig godt ud.

Tror du derimod, at din forhandler er en useriøs bandit, så skal du ikke bruge flere ressourcer på ham. Så er det heller ikke sandsynligt, at han vil bruge midler på at få nedlagt et fogedforbud imod dine produkter i de områder, hvor han er eneforhandler, men det må du gøre op med dine egne rådgivere.

Held og lykke med det.

Jens.

Tilmeldt 22. May 11
Skrevet kl. 23:12

Hej Martin og Jens,
Tak for svar.

Jeg tror desværre det er en bandit.

Han har intet solgt for overhovedet.

Så det står på 0kr.

Så spørgsmål om jeg bare kan opsige ham grundet manglende salg.

Eller skrive igen en mail med henvisining til en dato fx 10 july at hvis han ikke svarer før det opsiger vi kontrakten pga misligholdelse fra hans side.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:46

Hej alle,

At kalde ham en bandit, synes jeg er lige i overkanten. Hvorfor skulle han være det?

Han har tabt interessen for projektet og læser mails, men gider ikke besvare dem. Det gør ikke folk til banditter. Desuden kender vi kun den ene parts synspunkter og belysning af sagen.

Fremgangsmåden må klart være at opsige ham med det varsel, der står i kontrakten. Manden er formentligt bedøvende ligeglad, da han har gjort en mindre indsats, men formentligt ikke brugt hverken store summer penge eller megen tid på projektet og derfor ikke vil stritte imod - og da slet ikke bruge penge og tid på jurister.

Opsig ham og kom videre.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:07

Lader til at alle her lige glemmer den lille ting at kontrakten først er trådt i kraft Juni 2011.

Jeg har i en anden tråd rådgivet Erik omkring hans spørgsmål, og kontrakten er p.t. gyldig og som jeg ser det er der tidligst mulighed for at opsige den efter 1.10.2011 hvis der ikke er solgt noget i de 4 måneder der ligger forud.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 22. May 11
Skrevet kl. 08:04

Hej Flemming 

Det med Bandit var i svar til tidliger svar.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)