|
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/23/223950.htm Nu skal man snart til at yde, for at få kontanthjælp... Det er vel også meget fair, at dem som er arbejdsdygtige bidrager med noget. Og denne løsning er ik konkurrence forvriddende overfor andre private firmaer. Så win-win! Det ser ud til, at politikerne er ved at vågne lidt op ;D |
Det har nu været praktiseret i mange kommuner i årevis, - det nye er at kommunen ved at kalde det virksomhedspraktik kan få yderligere refusion fra Staten.
Det kedelige er, at begrundelsen ifølge Borgmesteren er at kontanthjælpsmodtagerne så kan lære at møde til tiden og passe et arbejde.
Det viser jo at det ikke så meget er vision og klogskab der ligger bag, men ren og skær gadekærspolitik hvor det at få sugerøret i Staskassen så det ikke belaster roulade-kontoen på borgmesterkontoret er vigtigere end rent faktisk at få hjulpet disse mennesker.
Vi er i en tid hvor vi er pisseligelade med hinanden, og selvom vi udmærket godt er klar over at de 80-100 tusind (jeg har sparet 1 million) på skattestoppet i ejendomskatten, jo skal komme et eller andet sted fra, - så føler vi os ikke for fine til at sparke til de mennesker der ligger ned.
Kontanthjælp er det du ryger på, når du bliver alvorligt syg og kommunen bruger alle kræfterne på at finde ud hvordan de skal sno sig udenom at hænge på regningen og sygedagpengeperioden overskrides.
Men det er sikkert også meget fair, at de bliver sendt ud på gaden og samle det skrald op jeg kaster ud af vinduet på vej til min flotte villa. For hvordan skraldet kan ende på gaden og ikke i papirkurven, gider vi jo ikke gøre noget ved.
Det er ikke vores egen opdragelse det kniber med. Det er altid de andres.
Så er det godt vi har Borgmestere der kan lære os at møde til tiden. Ren win-win.
Danskerne er blevet nogle rige egoistiske svin. Jeg er ét af dem, - men det bliver det ikke bedre af..
Bliv gratis medlem