Jeg klikkede på linket til denne Henrik Bruuns blog, tog et kig på indholdet og kunne ikke umiddelbart se hvad problemet var. Det var før jeg anede hvem han var.
Jeg har siden læst en masse om Henrik Bruun, som virker til at være en person der konstant kommer i problemer med sine 'kunder' og loven. Det er ret tydeligt at hans produkter lover langt mere end de kan holde.
men..
Nu leger jeg lige djævlens advokat her et øjeblik.
Når det så er sagt, så bliver jeg lidt bekymret over at hans produkter som omhandler affiliate marketing er blevet kaldt for svindel osv.
Det synes jeg er en farlig/dårlig præcedens at sætte i gang. Altså, at hvis brugerne af et produkt ikke opnår success med det indenfor 14 dage, så er man en svindler? Dem af os som tjener penge på affiliate, ved jo godt hvor meget arbejde der ligger i det og som nybegynder kan du ikke bare forvente at pengene ruller ind efter 14 dage - på trods af en god lærebog.
Hvis nogen på et senere tidspunkt kunne tænke sig at skrive en bog om at tjene penge på nettet gennem fx affiliate sider, ppc, facebook ads, vil de så lade være med det af frygten for at blive hængt ud som svindler fordi deres kunder ikke er dygtige nok/hårdtarbejdende nok til at få det til at fungere. Vil de blive hængt ud som svindler fordi metoden der anbefales er der konkurrence om, dvs at man selv skal blive bedre til den?Eller fordi metoden virkede for et år siden, men ikke gør nu? Er det svindel?
Eller handler det om at man ikke må love guld og grønne skove (der er mange penge for toppen af affiliate)?
Er det prisen? Hvor meget må man så tage før det er en 'scam'?
De kunder der lader sig lokke af produkter som Henrik Bruuns gør det jo netop fordi han lover rigdom uden at løfte en finger. Det er grådigheden der trækker kreditkortet op af lommen. Hvor mange havde købt et produkt om at tjene penge på nettet, hvis overskriften var 'Arbejd hårdt i månedsvis og så kan du måske hive nogen penge ud'?
Er det en farlig glidebane det her?