are u serious?
Tror du undervurdere Aminoers intelligens
Johannes
Kopierer lige mit svar fra den anden tråd:
Det som han tilsyneladende vil skabe, og jeg holder hans fortid ude, er et videobibliotek som indeholder tests af diverse produkter.
Den slags kan der være fornuftige penge i, og det er ganske udbredt i USA. Jeg ser det ikke som han er på vej ind i et eller andet scam (ud fra det oplyste).
Dog ser jeg idéen som ganske god i princippet. Alle ved Youtube styrer og man kan lave sine egne kanaler osv osv osv men hvad nu hvis markedet efterhånden er moden til lokale pendanter til Youtube?
Eller at der er tale om en ny måde at køre affiliate på?
Tænk scenariet ( og andre er velkomne til at stjæle idéen :)) at du henvender dig til en virksomhed og du vil gerne lave en test af dets produkt, det kan være alt fra bleer til mobiltelefoner over boremaskiner til maling osvosvosvosv...
Når du så har lavet en test video eventuelt kombineret med en gør det selv video, så når man har lavet nok og man kan starte et VideoRunner (videobaseret Pricerunner) så har du i forbindelse med videoerne også lige listen over steder man kan købe og naturligvis med affiliate.
Ideen kan også bruges udenom affiliate programmerne med direkte aftaler med virksomhederne, da man skal oprettes det ene sted og kan følge processen ved handel på virksomhedens webshop. Det kan også bruges til leadgenerering i forskellige kategorier.
Det er ikke noget man bygger op lige med det samme, men jeg tror at det efterhånden er så normalt at vise sig på video at man godt kan rekruttere en skare af folk der ved siden af produktvideoen vil være med til at lave "gør det selv" udgaverne.
Diverse Gør-det-selv programmer har altid haft stor succes og der er solgt hundredetusindevis af bøger om emnet, det er bare ikke samlet i et lokaliseret VideoLinkBibliotek endnu :)