Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt igangsat, problem med ophavsret!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er sammen med en kammerat begyndt på et projekt, med mål gruppen unge mennesker over 12 og under 30.

Men vi har nu dette problem.

Er det lovligt at smide et "object" ind på hjemmesiden? det vil sige en streaming af en sang ind på vores hjemmeside,    ( sangen bliver streamet på soundcloud.com )

I vil høre mere om vores ide & projekt i løbet af nogle uger!

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:19

Det kommer helt basalt an på hvad det er for en sang, og hvilke forbehold streamcloud har i forhold til deres musik numre.

Hvis vi bare tager den basale løsning, hvilket ville være at du har mp3'en liggende på dit site, og afspiller denne. Hvis mp3'en ikke er din, dvs at du selv har lavet/sunget/spillet den så er det tilladt.
Hvis mp3'en derimod er fra en kunstner som du ikke har betalt for udnyttelsen af mp3'en så vil det være ulovligt.

Derfor handler det om for dig, hvem sidder med ansvaret for ægtheden og den mulige betaling til et musikselskab (fx koda).

Lig venligst mærke til at alle lyde/effekter/sange/musiknumre er beskyttet af copyright loven. Og kan derfor kun bruges hvis tilladelse haves.

Tilmeldt 23. Jun 11
Skrevet kl. 12:30

Tak for dit svar.

Så har jeg endnu et spørgsmål.

Når musikken bliver streamet fra streamcloud og ikke fra min hjemmeside, er det så ikke hos streamcloud problemet ligger? og ikke hos mig?

Jeg mener bare det kan umuligt være min fejl at streamcloud, bryder nogle regler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40

I og med, at de tilbyder at du kan embedde objekter fra dem, så er der ikke noget galt i, at du gør det. I hvert fald ikke mellem soundcloud og dig.

Derudover, skal du jo så selv handle i god tro - det vil sige, at du skal selvfølgelig ikke lave en tjeneste baseret på, at soundcloud bryder nogle regler - hvis det kan påvises, at du har handlet i ond tro, så kan du i yderste instans komme til at bøde for det.

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:41

Phillipp:
Jeg mener bare det kan umuligt være min fejl at streamcloud, bryder nogle regler.

Hvis nogen havde baldret ruden ind til den nærmeste FONA, kan det vel også umuligt være din fejl at de har gjort det let for dig at rende med et TV - det er jo ikke dig der her begået indbruddet, vel?

Lad være med at prøve at stille sådan nogle tanker op, for at spare penge - det korte af det lange er at du ikke må dele noget du ikke selv har lavet uden at få lov til det. Den tilladelse kan du som oftest få ved at betale dig fra det.

Tilmeldt 23. Jun 11
Skrevet kl. 12:50

Mange tak for jeres svar.

Det vil sige jeg skal kontakte pladeselvskabet? eller hvad kan jeg gøre for at få lov til og afspille muisk.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:51

Tag kontakt til dem som du gerne vil have 'objektet' fra - de vil sikkert kunne hjælpe dig videre.

Tilmeldt 23. Jun 11
Skrevet kl. 12:58

Et andet spørgsmål.

Må jeg via hyperlink redirect til streamcloud, hvor musikken kan høres?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:02

Phillipp:

Mange tak for jeres svar.

Det vil sige jeg skal kontakte pladeselvskabet? eller hvad kan jeg gøre for at få lov til og afspille muisk.

www,koda,dk

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:06

Phillipp:
Må jeg via hyperlink redirect til streamcloud, hvor musikken kan høres?

Ja, så længe du ikke linker til en side der krænker ophavsretten, så må du.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)