Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Usability test! Hvilken metode bruger i til at teste jeres hjemmesides brugervenlighed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg går snart "i luften" med min hjemmeside (efter de sidste detaljer er rettet til). 

Jeg begynder selvfølgelig ikke at markedsføre min side før siden er gennemtestet, MEN hvordan har i gjort det? 

Jeg tænker at jeg vil have 2 kameraer på brugeren - én på skærmen og én, der filmen brugerens ansigt på samme tid. Men hvordan gør man det rent teknisk? 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover er i selvfølgeligt også velkommen til at komme med konstruktiv kritik på siden nu :)

Men tror kameraløsningen er den bedste løsning for at se hvad forbrugeren GØR, og ikke hvad forbrugeren SIGER. Er bare en skam, at jeg er en klovn til det tekniske...  

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Man bruger som regel Eye-Tracking udstyr til den slags. Det fungerer ved at man har et (eller flere) kameraer monteret i eller på skærmen foran brugeren (nogle systemer bruger et par "briller" med et indbygget kamera, der filmer øjet).

Ved siden af kameraerne sidder en infrarød lyskilde der lyser ind i øjnene på brugeren. Det gør at pupillen lyser op, og så kan et stykke software (efter en kalibrering)  detektere hvor øjet kigger hen.

Tobii.com (et svensk firma) - laver f.eks den slags - men det er temmeligt dyre sager :o)

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Aug 09
Indlæg ialt: 80
Fra  Simpelside.dk Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Www.clicktale.com
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Den billige og nemme vej frem er en god gammel tænke-højt-test.

Tilbud nogle personer i din målgruppe en flaske god vin eller et gavekort til din nye shop mod at de hjælper dig lidt.

Sæt dig sammen med personen foran computeren og giv ham eller hende en række "opgaver". Inden du starter beder du personen tænke højt under opgaverne. Under opgavens udførelse er det vigtigt at du hele tiden minder personen om at sige hvad personen tænker.

Et eksempel på en opgave kunne være. Gå ind på www.test.com og køb et "24tommers LCD fjernsyn" (produktet skal selvfølgelig være i din shop). Du må ikke guide personen. Han eller hun skal selv finde ud af hvordan osv.

Andre opgaver kunne være ting som: søg efter et produkt, slet 1 vare i kurven, tilmeld nyhedsbrev osv.

Denne fremgangsmåde giver dig værdifuld indblik i hvordan din målgruppe tænker. Måske er dine kategorier ikke intuitive nok, eller måske giver de ikke mening for kunden. Måske er dine produkter ikke placeret i de rette kategorier osv.

Held og lykke med det.

/Nicolaj

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Henrik. Jeg har skrevet om det for nyligt på min blog: http://soren-lander.dk/hvordan-tester-man-brugervenlighed
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)