Ib Abildgaard Råd & Mal
|
parterapeuten:hvis man ikke gør noget ulovligt så ender man nok ikke i medie!så man kan ikke give skylden ti medie!hvis man ikke snyder nogle så medie kan heller ikke stille noget op med en , kan vi blive enige?
Nej det kan vi slet ikke blive enige om, egentlig havde jeg besluttet ikke at deltage i denne tråd, men nu kan fingrene ikke holde sig i ro mere.
Jeg har set udsendelsen og det ser da meget ud som om Rene er en skidt fyr, men det er kun vurderet ud fra udsendelsen.
Kan I huske udsendelsen om dagplejen på Mors? Der var en scene hvor en dagplejer skifter ble på et barn i sit køkken, på bordet lige ved siden af vasken. Det skabte en del harme og debat om de uhumske forhold og vi er alle enige om at det er dog for galt og at den dagplejemor simpelthen var uegnet til at passe børn.
Hvad nu hvis jeg fortæller at den pågældende dagplejemor har et helt værelse indrettet til puslerum, men TV-folkene spurgte om hun ikke lige kunne flytte puslepuden ud i køkkenet, for der var ikke plads til lys, lyd og kameramand i puslerummet.
Er hun så stadig en dårlig dagplejemor? Og var det pladsmangel eller en bestemt vinkel der skulle underbygges der bestemte hvor der blev filmet?
Jeg har været i mediemøllen et par gange, ikke med min virksomhed, men med en organisation jeg har haft tillidsposter i - og tro mig der er mange journalister der ringer op og stiller spørgsmål der skal understøtte den vinkel de har valgt. I den slags historier er det sjældent at de ringer for at få uddybet.
Jeg har en gang måtte spørge om hvilket svar de ønskede, for nu havde de stillet samme spørgsmål fem gange, men jeg svarede åbenbart noget "forkert" i forhold til den vinkel jeg skulle underbygge.
Jeg kan ikke sige hvad der er op og ned i den slags sager, men det er helt sikkert at det er folkene bag Kontant og lignende udsendelser der har magten over hvilket indtryk udsendelsen efterlader.
/Brian
Bliv gratis medlem