Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange reklamer bør man max smide på en webside?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget i tvivl om hvor meget reklame man bør smide på sin webside! Jeg har søgt en del efter det uden held!
Hvordan vil det påvirke min ranking, hos google hvis der er for mange reklamer - og påvirker det overhovedet?

Jeg arbejder i øjeblikket med at optimere min side omkring håndværkerfradraget -www.haandvaerkerfradrag.dk, så der kan komme lidt penge ind.
Kom gerne med nogle gode bud...

Tusind tak!
Hilsener Peter

www.haandvaerkerfradrag.dk - Alt om fradrag for håndværkerudgifter

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:08

Uha, den er svær...

Desværre er Google algoritmen og hjemmesider en skummel størrelse koblet sammen; vil du gerne have folk til at klikke på reklamer, skal man i princippet sørge for at have 1) dårligt indhold, der ikke fastholder læseren 2) reklamer lige hvor folk kigger, above the fold, i centrum - og det går ud over brugervenligheden på sitet...

Så hvad er din ide? At malke nogle tilfældige mens der er interesse omkring det famøse fradrag eller bygge noget mere stabilt, hvor annoncerne på en eller anden måde komplimenterer indholdet?

Det er selvfølgelig stillet på en spids, men det kommer altså an på indholdet og strategi - ellers havde jeg bare sagt du skal klistre det hele til med reklamer og aff-links...

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:09

jeg ved ikke, noget om hvordan det vil påvirke google, men vil sige at der skal være få, men gode banner, for mange mister man kunder for lidt, ingen penge. Du kan prøve dig lidt frem og se hvordan det påvirker dine besøgs tal. 

Lasse

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:13

Det findes der vist ikke et ensigit svar på, det afhænger 100% af dit website. Men, når jeg kigger på dit website, så mangler der helt sikkert et top banner og tekst reklame eller banner i starten af teksten.

I højre kolonne kan du sagtens smide 1-2 reklamer mere ind. 

Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 15:44

Super - tak for de brugbare svar!

Jeg har en meget lav afvisningsprocent og folk bliver på siden længe, men der falder ikke så mange penge af endnu til mig. Jeg prøver nu at tilføje nogle flere og mere målrettede ads fra euroads - måske det hjælper...

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 15:49

Ellers har vi et par affiliates der måske kunne være interessante for dig? Skriv PM for mere info.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

j1s:

Desværre er Google algoritmen og hjemmesider en skummel størrelse koblet sammen; vil du gerne have folk til at klikke på reklamer, skal man i princippet sørge for at have

1) dårligt indhold, der ikke fastholder læseren

2) reklamer lige hvor folk kigger, above the fold, i centrum - og det går ud over brugervenligheden på sitet...

Så hvad er din ide? At malke nogle tilfældige mens der er interesse omkring det famøse fradrag eller bygge noget mere stabilt, hvor annoncerne på en eller anden måde komplimenterer indholdet?

Det mener jeg simpelthen er helt forkert.

Jeg ved godt at der er mange der tror det er sådan og at der er mange der prøver at gøre sådan, men i den virkelige verden ser det bare anerledes ud, og det er der rigtigt mange af os, som tjener rigtige penge på adsense hver måned i årevis, som kan bekræfte.

Sagen er den, at hvis du gerne vil ligge permanent omkring nummer 1 på håndværkerfradrag i Google, så skal der mere end spam og dårligt indhold til. Der skal fx den bedste artikel på dansk om emnet til. Eller de bedste værktøjer, de bedste links, det bedste forum osv. 

Når dit site er det bedste er det relativt let at ranke og at bygge flere links til det - plus at få løbende redaktionelle links ind helt uopfordret. 

Hvor mange adsense bokse med 4 reklamer i hver skal du så sætte ind på dit site for at få en god indtjening og en høj klikrate? Måske kun én eller to. 

Hvis du sørger for at have et godt stort kvadrat relativt højt på siden, så vil du se at du får rigtigt gode klikrater på det - også selvom siden er super god og relevant. 

Hvorfor virker det? Jeg ved det ikke, men mit bedste gæt er at der er to forskellige slags besøgende på dit website: Den første gruppe er erfarne internetbrugere som stort set er helt blinde overfor reklamer, men som kan risikere at blive dine venner og smide et link til din artikel fra deres forumposts fx. Den anden gruppe er dem der skriver hele urls ind i googles søgefelt på deres startside hver morgen. De aner simpelthen ikke hvad der er hvad på nettet og klikker på links uanset om de er fra reklamer eller ej. 

Det er sort/hvidt stillet op, men jeg håber det giver en idé om sammenhængen alligevel.

Godt, en anden ting med adsense reklamer er at du skal passe på ikke at sætte flere på end der er relevante annoncer til. Hvis der kun er 5 relevante annoncer om håndværkerfradrag, som tilbydes i adsense indholdsnetværket, så dur det ikke at du sætter 2 bokse op med hver 4 links i. Hvad skal de sidste 3 links så handle om? De bliver uden for sammenhæng, ser spammede ud osv. Dur ikke. 

Lige til sidst i den her roman vil jeg nævne at man skal være opmærksom på at adsense teamet fra Google er ret vilde efter at du får fyldt rigtigt mange bokse på dine sider, men det er altså ikke sikkert at de er enige med de googlefolk som arbejder med søgealgoritmen - og de er heller ikke nødvendigvis enige med dine besøgenes kritiske øjne. :-)

God vind! 

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 19:19

Hej Anders

Tak for en god skarp roman :-)

Jeg er helt enig i at man skal have relevant og godt indhold på siden, for at man kommer op  hos google. Ellers er der ingen der gider at linke til ens side.

Jeg vil arbejde lidt videre med de kvadrater som du nævner på www.haandvaerkerfradrag.dk - det har jeg nemlig også hørt tidligere!

Mvh Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)