Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at deale med en hacker

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dog lukket hullerne. At en 14årig knægt, eller 50årige Ejner gentagne gange har fået adgang til jeres system er jo slet ikke acceptabelt.  Få lukket hullerne. Send mig evt. linket så kigger jeg på det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 15:41

Han er da ligeglad hvis hans forældre spørger med han har "larvet på sin kompjuter".

Jeg ville sende en brev med bål, brand og erstatningskrav. Advokat- og polititrusler etc. Og at han kan fange dig på det og det nummer for at tale sin sag og bede om syndsforladelse. Så må du jo vurdere hvor stor omsætning du har mistet og om du virkelig mener bål og brand - eller "opdragelsen" i det er nok.

Held og lykke med det...

:) Kim

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 15:48

Millard:

Har beskrevet hvordan jeg ville reagere i sådan en situation:

Indifferent -> MoonNo -> Super Angry ->  Automobile -> Person -> [Gun] -> Smile

Du ville trække en pistol/skyde mod en 14-årig knægt? Smile1 Take a chill pill! Men mon ikke du har ment det som en joke - det vælger jeg i hvert falde at tro.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 16:27

Hvis du har en adresse på ham, har du vel også et telefonnummer, så jeg ville have ringet til det telefonnummer for at snakke med hans forældre, men ville dog først spørge om (indsæt navn på hackeren her) bor her - for at være sikker.

Derefter ville jeg tage en snak med hans forældre

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har haft succes med at ringe til forældrene, hvor jeg har klarlagt alvorlighederne i deres søns handlinger. Det viste sig så at deres dreng var psykisk syg/ustabil, de fik taget en snak med ham, hvor efter hans spam stoppede.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja lad dog drengen slippe for der jo intet ondt i det.... og ironi kan forekomme...

De mest aktive hackere er ikke meget ældre end ham

http://epn.dk/teknologi2/computer/sikkerhed/article2468772.ece

så der er da bestemt ikke nogen grund til at lade politiet og myndighederne klare den opgave...

Men interessant at se hvor mange Aminoer der lader hånt om lov og ret, når det drejer sig om datakriminalitet :)

Ved at være passiv i sådan en sag, så medvirker man i min optik selv til fortsættelsen og udbredelsen af dette syge fænomen...og man burde straffes for ikke at anmelde sådanne ting.

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:09

Jesper Nerløe:

Martin :
... Jeg vil egentlig give goldparty ret, hvis han som 14 årig formår at finde huller på jeres side som i gentagne gange ikke kan få lukket, ville han så ikke kunne blive et godt aktiv? ...

Det er almindeligt kendt at enhver 14-årig (script kiddie) med det rette program kan udnytte kendte huller og sårbarheder til at trænge ind i websystemer. Den slags programmer findes rundt omkring på nettet, så han behøver ikke at være den store "hacker-mester" for at det kan lade sig gøre.

Jeg tror umiddelbart heller ikke, at han (nødvendigvis) er gået efter det specifikke websted, men at han tester et sådan program af - vidende eller uvidende om, at det faktisk er ulovligt.

Vidste faktisk ikke det var så let, har altid troet hacking' krævede skills ;) 

Jan der vel ingen der opfordrer til passivitet, der bare forskel på hvordan man griber sagen an, og i særdeleshed hvordan man mener en dreng på 14 år klarest vil fatte budskabet. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37

Hej,

Det kan godt være at mange siger du skal gå til politiet. Men hvis du gør det skal du lige husk at hvis så politiet kommer hjem til ham og så videre skal du husk på så vil han synes du er et stor svin og så stopper han ikke. Han forsætter bare og bruger falsk IP osv.

Hvem siger også at den IP han har, er hans. En hacker bruger aldrig sin ejen IP.

Men du kan ringe til ham og spørge om han ikke vil lad være med og pille i din hjemmeside mere Smile.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:47

Martin :
Jan der vel ingen der opfordrer til passivitet, der bare forskel på hvordan man griber sagen an, og i særdeleshed hvordan man mener en dreng på 14 år klarest vil fatte budskabet. 

Når det angår cybercrime så er al egenhændig foretagsomhed der ikke indbefatter politianmeldelse i mine øjne passivitet.

Folk herinde er ikke sene til at synes det er noget svineri at der svindles med dankort eller andre typer kreditkort hvor informationerne kan fås i de rette netværk, men her er der tale om en der potentielt enten er sådan et svin, kan udvikle sig til sådan et svin eller potentielt er med i et netværk af cyber psykopater der synes det er fedt at genere andre.

INGEN ved det, og derfor skal ordensmagten og myndighederne ind over.

Derudover er de oplysninger om bopæl der er oplyst til trådstarter fortrolige og hans adkomst til dem er derfor også en kriminel handling da disse normalt først udleveres når der foreligger en dommerkendelse. Det er kun i sager omkring terror at nogle udbydere slækker på dommerkendelserne og giver adgang med det samme.

Så trådstarter t'r nok ikke anmelde hackeren, da han ved han selv har opnået informationerne på ulovligvis og ham eller hans venner eller nogen han kender kan risikere en sag på halsen selv.

Så pest eller kolera - vælg selv..de er begge forbrydere..

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)