Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at deale med en hacker

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Millard:
-> [Gun] ->

Skype-AngryBeer

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:37

Martin :
... Jeg vil egentlig give goldparty ret, hvis han som 14 årig formår at finde huller på jeres side som i gentagne gange ikke kan få lukket, ville han så ikke kunne blive et godt aktiv? ...

Det er almindeligt kendt at enhver 14-årig (script kiddie) med det rette program kan udnytte kendte huller og sårbarheder til at trænge ind i websystemer. Den slags programmer findes rundt omkring på nettet, så han behøver ikke at være den store "hacker-mester" for at det kan lade sig gøre.

Jeg tror umiddelbart heller ikke, at han (nødvendigvis) er gået efter det specifikke websted, men at han tester et sådan program af - vidende eller uvidende om, at det faktisk er ulovligt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:46

Rommy:
Sidste gang det skete, lykkedes det os at skaffe en IP på hackeren, og ved lidt snilde har vi fundet frem til bag"manden". Vi har fundet den præcise adresse, så normalt ville jeg ikke tøve med at indvolvere politiet samt sagsøge personen, men det viser sig nu at hackeren blot er 14 år.

Det er faktisk ikke andet end en lille måned siden jeg blev forsøgt defacet af en knægt på 15 år.
Min første respons var at politianmelde sagen, så angriberen kunne lokaliseres. Hertil udleveredes en adresse på den specifikke IP, hvorpå politiet kørte ud og opsøgte min angriber. Først der gik det op for mig - og de uniformerede - at det var en dreng på 15 der havde forsøgt sig med flere scripts at lægge mit site ned.

Det lykkedes dog ikke for ham, men principielt ønsker jeg sådanne ting stoppet hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde. Politiet gjorde det klart overfor drengen hvad 'alvorligheden' var i det han gjorde og jeg fik lov til at trække min anmeldelse tilbage.

Som du selv er inde på, lavede man selv nogle dumme ting i sine unge dage - så jeg håber han fik sig en lærestreg og der har da været roligt siden.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:48
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 4 person

Lad dog barnet. Det er en naturlig process som enhver udvikler skal igennem. Desuden er det ikke sikkert at det er ham på den IP der leger. At gemme sig er normalt det første man læreBig Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hackere koster verdens samfundet milliarder og atter milliarder og millioner får stjålet sine data og kreditoplysninger.

Jer der sidder her og siger at man bare skal lade ham være, I må ganske simpelthen ikke tilhøre de skarpeste knive i skuffen.

Det koster trådstarter timer hver eneste uge og så skal, hvis det er ham, en knægt kunne skaffe sig et job bare fordi han prøver scripts af? hvor latterligt

Remydk - så det er ok at destruere dine dage fremadrettet med ulovligheder?

Køb ren argan olie her

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rommy:

Hej Aminoer.

Igennem længere tid har et af mine medier været udsat for hacking, cirka en gang om ugen.

Det er mega træls, for der skal bruges meget tid på at fixe problemet hver gang, og jeg mister både besøgende og derfor omsætning på det. Mediet er temmeligt stort, med mange besøgende. Der er oftest nogle hundrede online af gangen.

Sidste gang det skete, lykkedes det os at skaffe en IP på hackeren, og ved lidt snilde har vi fundet frem til bag"manden". Vi har fundet den præcise adresse, så normalt ville jeg ikke tøve med at indvolvere politiet samt sagsøge personen, men det viser sig nu at hackeren blot er 14 år.

Af erfaring ved jeg at man laver nogle dumme ting i den alder, så jeg ønsker egentlig ikke at indblande myndighederne i dette, da det ville kunne skade ham i lang tid efter.
Mit eneste ønske er egentlig blot at få hackering til at stoppe. 

Mit spørgsmål er så, om det ville være muligt for mig at sende et brev til ham/forældrene og forklare om konsekvenserne ved hacking, eller om jeg på en eller anden måde ville kunne komme i problemer ved dette?
Jeg vil nødigt selv ende i problemer ved at være flink, men ved af erfaring at dette tit sker i vores samfund.

Jeg håber på nogle gode input.

Tak på forhånd!

Hvis sitet er udviklet i PHP vil jeg godt kigge koden igennem for fejl, hvis det kan hjælpe dig. Har lavet / rettet flere sites for programmerings fejl, og kan også godt bruge noget tid på din. Kan gøre det for prisen af 0 kroner. Garantere ikke at jeg finder noget. Smid mig en PB hvis det har interesse.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:11

Hvis du har IP adressen på ham, er det så ikke bare at lave en DENY på netop den IP adresse ?

http://blamcast.net/articles/block-bots-hotlinking-ban-ip-htaccess

Der ud over undre det mig så at han kan blive ved med at vælte din side, det må da være muligt at lukke hullet uanset om det er et hjemmestrikket script eller ej.

Jeg er lidt forundret over at du kan finde frem til brugeren bag en IP adresse, jeg troede faktisk ikke den slags oplysninger bliver udleveret til andre end Politiet.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:16

Hej Rommy,

Det er så utroligt let at fare hårdt frem, politianmelde, sagsøge osv., men det er så utrolig sjældent, at det er tidsforbruget, humøret og ulejligheden værd. Jeg er selv blevet udsat for bedrageri, og jeg er rigtig glad for at tingene blev løst i mindelighed, for det har alle parter nemlig vundet meget ved. Det er egentligt blot et spørgsmål om at slå autopiloten fra, holde hovedet koldt og bruge sin sunde fornuft. Du tænker allerede i de baner, og det er positivt.

Du kan sagtens tillade dig at sende et brev, men jeg synes ikke du skal gøre det i første omgang. Sagen er speciel, og som du er inde på, så ønsker du jo heller ikke selv at komme i problemer. Derfor er dumt at begynde at få en masse på skrift, lege amatørjurist osv. Laver man en fejl på papir, er den meget vanskelig at gør god iden.

Langt de fleste problemer kan og bør løses mellem mennesker - dvs. ved et møde eller minimum i telefonen. I dit sted vil jeg ringe vedkommendes forældre op og få en snak. Dette vil i mange tilfælde løse problemet, og så har du jo altid flere skud i bøssen - som f.eks. et brev. Ved at fare frem med lempe, får både sønnike og forældre et billede af dig som menneske, og derfor vil du meget vel kunne få sympati for dit problem.

Skruer du bissen på, bliver du meget let til et (i deres øjne) dumt svin, som de måske vil prøve at genere på forskellige tænkelige og utænkelige måder. Det er mit indtryk, at der findes mange kreative muligheder for chikanere via nettet.

Jeg håber du får løst dit problem på en god måde.

Venlige hilsener,

Jens

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:18

Hvis du virkelig er 100% sikker på hvem det er, må du bestemme dig for om du vil anmelde det til politiet eller ej. Jeg ville ikke bruge tid på det.

Du har et problem: du bruger for meget tid på disse problemer. Det problem bliver ikke løst ved at du melder det til politiet; en anden vil kunne udnytte de samme huller. Du bliver nødt til at få lappet disse huller. Det vil typisk også være den mindst resursekrævende måde for dig at løse problemerne på, især på sigt.

Min pointe er.. Hvis der bliver begået kriminalitet mod dig, må du gøre op med dig selv om du vil melde det til politiet eller lade være. Hvis du vil undgå at bruge for meget tid på hacker-angreb, må du oppe sikkerheden. Det burde ikke være mange resurser der skal til for at sikre at en 14-årig ikke kan ligge din side ned. Jo mindre du selvfølgelig har et virkeligt usikkert system, men så har du jo bare så meget desto større et problem.

Så drop retfærdighedstankegangen, og tænk på hvad der er bedst for din virksomhed. Det vil være at få stoppet angrebene nu og i fremtiden...

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Viborg
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:26

Send et brev til forældrene, hvor du beder dem om at tage sig af barnets handling. Dertil kan du tillægge udgifterne på det han har forårsaget.

Respekterer din holdning mhs. at politiet ikke skal indblandes, det synes jeg er fedt, at du mener. Men det er jo noget kriminelt han har gjort, og når han gør det tit, er det jo en form for chikane.

Så det afhænger alt i alt, hvilket humør du er i.

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)