Jeg har købt 3 erhvervsejerlejligheder, de skal bruges til udlejning, og måske senere salg, formentligt enkelvis Jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage besværet og oprette et ApS, eller jeg skal udleje det i privat regi, hvad er fordelene og ulæmperne ?? De er betalt kontant, dvs. der skyldes intet i dem Det ene lokale er i rimelig stand, og kan benyttes til lager, showroom, klinik, kontor mv. Det andet lokale er i dårlig stand, og kan benyttes til lager, håndværker mm. Det tredie lokaler er et butikslokale som er i dårlig stand, dette kan pt. anvendes til lager, håndværker, men ved istandsættelse kan lokalet bruges til butik, cafe, take away, pizza, kontor, klinik osv. Jeg har en md. udgift på 4100 (ejerforening + ejendomsskatter) Som lokalerne er nu vil jeg kunne udleje det til lagerformål for ca. 8000 md Købsprisen er kr. 475.000 Ved istandsættelse af butikslokalet vil den samlede leje kunne hæves til min 15.000 -16.000 måske mere, jeg vil anslå at det kræver en omkostning på 100.000 -150.000 at sætte butikslokalet i stand (med håndværker udgifter) Hvad er fordele og ulæmper ved at købe dem privat eller i et ApS og udleje (skat, avance ved salg, evt. renoveringsomkostninger, osv)? Venlig hilsen Klaus
|
Hmm fordele ved privat selskab (går ud fra når ud siger privat så er det stadig med CVR nr osv.):
*Super let og hurtigt at komme igang
*Næsten omkostsningsfrist at komme igang
ApS:
*Du fremstår mere professionel
*Ansvar begrænset til de værdier der står i selskabet (de kan aldrig komme efter dig personligt)
*Mulighed for opsparing af værdier/likviditet
Hvis du har pengene, og dem har du, og i øvrigt forventer en fornuftig omsætning så vil jeg sige at ApS er en meget god ide. Kan ikke rigtig se hvorfor du ikke skulle køre det som ApS. Man kan, i dag, oprette et ApS næsten uden udgifter (nede i få tusinde kroner).
Personligt har jeg et ApS, det er primært for at opnå begrænset ansvar og for at kunne spare op i selskabet (jeg har en fuldtidsstilling ved siden af).