jeg for en fejl hele tiden når jeg vil oprette en ny indberetning den siger (cannot focus a disabled or invisible window) er der noget jeg gøre forkert??
Er det ikke utroligt? SÅ meget besvær blot for at få lov til at betale til staten? Hver gang jeg har en skattesag kan jeg ikke lade være med at smile lidt over HVOR kompliceret det faktisk kan være.
For lidt tid siden besluttede jeg mig for at skrive om ejendomsavancebeskatning, bare sådan i noteform, og det blev uhørt langt. Så svært burde det helt reelt ikke være. Men det kan jeg selvfølgelig sagtens sige.
Jeg tror det er vigtigt også at holde sig klart, at ikke bare skal man indberette B-indkomst, MEN hvis honorar modtager i virkeligheden er ansat - d.v.s. f.eks. står under ens instruks, kun arbejder for en selv, måske modtager honorar af flere omgange (og mange andre kriterier), så burde han i skattevæsenets øjne ha været A-skattet - OG hvis honorar modtageren ikke betaler sin B skat, som man jo har indberettet, så vil firmaet i sidste instans være ansvarlig for den manglende skat, og blive opkrævet (med regres mod honorarmodtageren, men en klar risiko hvis han ikke kan eller vil betale, eller er udrejst af landet eller stendød
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det vil være klogt af dig at vente på Peter MEN mit bud kan du jo få. Generelt vil det være AM pligtigt
B indkomst kan - som du sikkert gætter være begge dele, så det afhænger af hvad der er omfattet. Er det betaling for et arbejde, så er det AM pligtigt, er det f.eks en forfatterrettighed eller immateriel rettighed du betaler, så er den ikke AM pligtig, men så er du med alt jeg ved heller ikke pligtig at anmelde, det står specifikt under ex forfatterhonorar, at det ikke er AM pligtig og at det er modtager der skal anmelde.
Når du svarer Peter, må du meget gerne sige om du mener vi skal anmelde en B indkomst hvis det er køb af en rettighed som forfatterrettighed.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Godt at se denne tråd. Jeg har gennem mange år, efter rådgivning fra Journalistforbundet, modtaget jeg ved ikke hvor mange B-honorarer. Men takket været Peter, Revisor, er det godt at få processen afdækket, set fra arbejdsgivers side.