:) ja, det er helt sikkert deres væsenligste udfordring.. Nej, mht. Grækenland-problematikken, så kan du være stensikker på at der kommer en løsning - alternativet er uoverskueligt (ny finanskrise, EURO-sammenbrud, osv af mulige skrækscenarier). Selvom det trækker ud på pga af at det er politiske beslutninger, så kommer der en løsning. ps L. More - er vel ikke fra spekulanten Jesse Livermore...? Bare en tanke jeg får hver gang jeg ser dit navn sammenholdt med temaet i dine indlæg..:) Mvh Christian
|
Fine ord og masser af patos; det lyder som noget Erik Rasmussen kunne have skrevet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på citatet: "Too bad that all the people who really know how to run the country are busy driving taxi cabs and cutting hair."
Så hvis ikke EU, Bernanke og resten af verdens frygtsomme og handlingslammede ledere ved, hvordan kagen skal skæres, skal de bare tage fat i Jens L. More? Kan det virkeligt helt udelukkes, at de politikere og eksperter som pt. arbejder på at løse verdensøkonomien ikke er tabt bag en vogn? :-)
Forvent det bedste - forbered dig på det værste? Hold humøret, selvom enden er nær? :-) Dette giver mig associationer til "prepper-bevægelsen", hvor forberedelse på "det værste" bliver ophøjet til livets centrale tema. Det kan der sikkert være en masse gode rationelle argumenter for, men livsglæde er i hvert fald ikke et af dem. Tværtimod.
På trods af historiens alle fejl, problemer, misforståelser og snik-snak, har vi det stadig bedre end nogensinde før, vi bliver konstant klogere, og vi har fortsat vores bedste dage foran os. Ingen kan alligevel forudsige fremtiden, så for mig er livet ikke hvad der sker eller ikke sker, men mere hvad jeg selv gør det til.
Når man har tag over hovedet, tøj på kroppen, mad på bordet, masser af velfærd og en meget høj gennemsnitslevealder, så har man ikke virkelige problemer, men problemer med ens virkelighedopfattelse. Hvordan FED, S&P500 og Nasdaq ellers udvikler sig, er mest af alt et luksusproblem.
Så giv pokker i mørke skyer, trusler og bange anelser, mennesket har en formidabel evne til at tilpasse sig - der har til enhver tid været muligheder i alt.