Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Det eneste vi har at frygte, er frygten selv"

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Fed og "drengene" kæmpede en brav kamp i går for at holde S&P500 oven vande (læs over 200 dages gennemsnittet). Til gengæld faldt Nasdaq indekset under 200 dages gennemsnittet.

Man kan næsten mærke og høre, hvordan der bliver arbejdet og tænkt i "hjertet" af Fed, på hvordan de dog kan få banket markedet op igen. Så spændende og se, hvad de måtte have af "jokere" i ærmet.

For tag ikke fejl. De globale banker planlægger allerede nu udfra en kommende recession. Spørgsmålet er kun; hvad vil blive næste tiltag? Og hvordan planlægger de næste stimulipakke skal forløbe?

Deres helt kortsigtede fokus lige nu er at få indkapslet Grækenland, så smitten ikke breder sig (det kan meget vel vise sig at være for sent nu). I dag mødes Angela Merkel og Nicolas Sarkozy for at diskutere/nå til enighed omkring redningspakke for Grækenland.

For mig at se mangler der igen konsensus og helhed, og de har gjort alt for at male sig op i hvert sit hjørne. Så hvilke helhedsløsninger er det muligt at skabe NU?.

Jeg tænker, at vi ud i fremtiden vil komme til at se tilbage på dette øjeblik i verdenshistorien, og indse at verdens ledere havde alle muligheder for at løse tingene, men missede fælt. At man igen og igen forsøgte at bruge gamle traditionelle værktøjer, som ikke virker i det nye.

At EU/Europa missede at handle mens tid var. At de endnu engang ikke turde deres eget mod, og dermed handle på de reélle udfordringer, der eksisterer. At de prøvede med vage og kunstige tiltag (læs udskydninger) af problemerne i håb om, at nogle eller noget udefra, ville komme og redde det hele.

De forstod ikke at handling og ægte værdiskabelse kommer indenfra.

At de handlede eller var handlingslammede i deres egen frygt.

Det får mig til at tænke på, hvad Roosevelt sagde da han holdt sin tiltrædelsestale - midt under den Store Depression - "Det eneste vi har at frygte, er frygten selv"

Måtte vi alle blive inspireret af disse vise ord.

Vær opmærksom.

Forvent det bedste - forbered dig på det værste

Kh. Jens L. More

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:01

Så hvad er de vise sten Jens :) ?

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:15

På hvilket?Smile

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:18

Kan du iøvrigt hjælpe mig med at fortælle hvordan man retter i sit indlæg?. Kan se der er sneget sig en fejl ind i sidste linie, som skulle være "forvent det bedste - forbered dig på det værste

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:23

Klik på "Mere" og vælg "Ret indlæg"

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:23

Jamen løsningen på alle vore problemer :)

Du skriver bla.

"verdens ledere havde alle muligheder"

"missede at handle mens tid er"

"ægte handling kommer indefra"

Så jeg spørger blot - hvad er de vise sten - hvad skulle/skal de gøre ?

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:24

Overordnet set at vi alle tør vove vores eget mod, og være den vi er. At vi tør rejse os op og tage ansvar. At vi alle stiller os spørgsmålet; Hvad kan jeg bidrage med?

Meget enkelt og simpelt og dog gør vi det alligevel så svært.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 09:27

Hmmmm? når jeg trykker på mere, så står den bare og "arbejder" og kommer ikke ind tilo nogen menu?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:36

Jens L. More:

Hmmmm? når jeg trykker på mere, så står den bare og "arbejder" og kommer ikke ind tilo nogen menu?

Det gør den også hos mig tit , ved ikke hvorfor men klikker åben som om vil klikke kun ind i mere og så går siden op næste gang når jeg klikker mere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Skrevet kl. 10:53

Hej Jesper

Tak for dine fantastiske spørgsmål. Måtte der være flere som dig som søger svar på sin nysgerrighedYes.

Nedenstående kommentarer skal ses både i makro og mikro perspektiv. Dvs. både nationer, virksomheder og det individuelle.

Når jeg ser på 2010, så handlede det om, at "skære ind til benet" - skære alt det overflødige og ubrugelige væk. At vi som nation, virksomhed og det "individuelle Jeg" var inde og arbejde med sig selv. At finde frem til kernen af de værsier, vi ønsker at videregive og efterleve.

Når jeg ser på 2011, så ser jeg, at det handler om; Hvad er bæredygtigt og hvad er ikke bæredygtigt? Hvad skal have lov til at leve videre, og hvad må og skal nødvendigvis "dø".

Når jeg skriver "dø" og tænker på det individuelle, er det ikke ment som en fysisk død, men at mit gamle jeg, bliver udskiftet med det nye Jeg. Hvad er det for nogle værdier, vi hver især ønsker at efterleve hver dag. Hvad kan vi hver især bidrage med til det højere formål?

Jeg ser det som "den perfekte storm". Vi (læs samfundet) sejlede ud på det åbne hav, selvom vi godt vidste, der ville komme stormvejr. Vi "overlevede" den første stormbølge. I det sidste års tid har vi så ligget i "Orkanens øje" I smult vande og solskin. Nu er vi så nået frem til, at vi skal ud på den anden side af "Orkanen".

Her handler det om, at vi vælger at komme i de rigtige "både" - dem der er små og bevægelige (læs gerne mit indlæg fra den 14. juni "De store vil blive de små, og de små de store").

Valget er dit og husk at du til enhver tid kan vælge at hoppe over i en af de små bevægelige "både". Du kan træffe den beslutning lige NU.

Kh. Jens 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)