Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unges CV nu til dags.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej Gutter og Gutinder.

Jeg sad og læste denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/hej-jeg-mangler-penge-har-i-job-knuzzer

Kan du virkeligt være rigtigt at nogen skriver i sin ansøgning: "Hej jeg søger job pga jeg mangler penge knuzzzer" ?

Det synes jeg simpelthen er for latterligt. Så er man sgu ved at blive doven.

Forsat god torsdag!

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke derfor man søger et job?

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:19

Hej Emil,

Jeg har arbejdet med at ansætte til forskellige stillinger i mange år, og ja det er mange som skriver den slags ansøgninger..

Ved ikke om det er fordi de er forkælet og vandt til at få, som artiklen hentyder til, tror mere det er uvidenhed og at de ikke har lært i nu at skrive en ansøgning... Men igen jeg har også læst mange ansøgninger med ældre ansøgere som har være lige så håbløse...

Hvis du kommer til at skulle ansætte en dag, vil du blive overrasket over hvad som fremsendes af ansøgning...

/M

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 16:22

Man skal ikke tro på alt hvad pressen skriver :)

Det lader til at være et populært emne for tiden.

De unge er (indsæt rabial fordom).

Måske skulle man prøve at tale med de unge for at se om det står så galt til? Der er da masser af unge iværksættere herinde, som virker til at have masser af gå-på-mod, vilje og evner til at nå deres drømme. Der er da nok bøjede søm blandt de unge - meen, det er der også i min generation.

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Der er desværre noget om snakken.

Jeg fik forleden en ansøgning hvor i der stod:

"Hej søde

Mangler i en sød ungarbejder i sommerferien?

Knus

*Navn censoreret*"

Ikke så meget som et CV var vedhæftet, ikke engang en lille beskrivelse af tidligere erfaring. Personen fik ikke noget job, behøver jeg at sige det?

Tror det hænger sammen med de unges SMS og chat sprog. Man opfatter dem jo som værende for dovne til at fuldføre sætninger og ord.

En ansøgning, er et firmas første indtryk af en person.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 16:26

IværksætterGen:

Kan du virkeligt være rigtigt at nogen skriver i sin ansøgning: "Hej jeg søger job pga jeg mangler penge knuzzzer" ?

"'Hej. Jeg er en ung pige på 15 år, som leder efter et arbejde fordi jeg mangler penge. Ring, hvis I kan bruge mig. Knuzzer.'"

-åbenbart ;o)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:10

Jesper Breindal Kvols:

Jeg fik forleden en ansøgning hvor i der stod:

"Hej søde

Mangler i en sød ungarbejder i sommerferien?

Knus

*Navn censoreret*"

Pragteksempel :) Lyder ikke alt for godt.. Lidt syndt for dem faktisk.

Casper Poulsen:

Det jeg mente var om nogen af jer havde været ude for det :)

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 17:29

Jeg tror ikke det er noget generelt ungdomsproblem. Man kan jo bare læse de tråde på amino der handler om at finde en investor, (eller sågar en køber) - så får man uværgerligt tanken "hvad tænker de på?"

Som 51 årig synes jeg det er pudsigt at man kan opdatere sin Facebook profil med de mindste ting, og så alligevel gå kold når der skal sendes en ansøgning af sted. (Jeg tjekker ansøgernes FB profiler og lign.)

Det er dog næsten lige så slemt med dem der skriver at de søger nye udfordringer etc. når det handler om rutinejobs - så de helt unge har ikke noget specielt at skamme sig over.

Jeg tror at vi er kommet til en tid hvor tingene flyder sammen, - job & arbejde - fritid og selskab - og at de helt yngste måske så ikke får fornøjelsen af at opleve at noget er mere særligt end andet. At det er noget særligt når man søger job, f.eks. Fordi jobbet kan være biletten til ønsketingen. Hvis man så har oplevet at forældrene eller overtrækket på Dankortet også kan give ønsketingen - så sjusker man.

Ung som gammel.  

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 17:30

Mon ikke der altid har været unge idioter?

At sproget har udviklet sig i en forfærdelig retning, har vel egentlig ikke så forfærdeligt meget med intelligensniveauet hos ansøgerne at gøre.

Det ville for alvor have været interessant, hvis det var muligt at sammenligne nutidens unge jobansøgere med 80'ernes ditto. 

Personligt er jeg 18 år og har et CV, der er helt fantastisk, men de fleste teenagere har jo intet at fremvise, så at der ikke er vedhæftet et CV for en 16-årigs ansøgning, er der vel ikke så meget at sige til.

Det blev lidt rodet - men jeg er naturligvis enig i, at de ansøgninger BT har gravet frem, er helt til grin.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 17:37

Jeg tror ikke, at det kun gælder unge. Jeg har fået ligndende ansøgninger både fra voksne og unge.

I øvrigt skrev mr. Noma, René Redzepi, den anden dag på Twitter, at han havde fået følgende erfaringer med ansøgere for nylig:

• En ansøger skrev forkert navn på restauranten
  • En ansøger skrev, at han ikke ville røre ved råt kød
  • En ansøger tog sin mor med til samtale

:-)

Ofte tror jeg dog, at mange dårlige ansøgninger er med vilje pga de latterlige regler om, hvor mange ansøgninger,  ledige skal skrive. Ofte er det spild af både arbejdsgiverens og ansøgerens tid.

Dbh

Tommy 

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)