Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unges CV nu til dags.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Helbo:

Men på den anden side, hvorfor skal man så søge et arbejde hvis ikke man har brug for pengene. Bevares, man kunne godt skrive det på en lidt anden måde, men formålet med et arbejder er vel økonomisk, er det ikke?

Ja det jeg mener bare er at, man kunne godt gøre lidt ud af sådan en ansøgning. Jeg siger ikke en ordblind ikke kan få et job pga personen ikke kan stave. Men så kan man jo altid få hjælp til det.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:20

IværksætterGen:

Det kan du have ret i Simon, men ligefrem at tjekke folk facebook profil for at se dybere ind i det... hvad ville i gøre uden facebook, twitter, sociale medier osv osv ?

Jeg kan godt se hvis man har en ansat og har har accepteret dig som ven og ligesom lukket dig ind i hans private univers, at man så tjekker hvad manden har under neglene.

Mvh

Emil

Hvis folk ikke vil have jeg tjekker deres facebook, twitter m.m. findes der funktioner som kan lukke alle ude. Fx er det eneste, folk som jeg ikke er venner med på facebook, kan se, mit profilbillede.

Så de forbehold vælger man jo selv at tage... Men jeg googler stadigvæk folk :-) og jeg kender faktisk ingen, som ikke gør det.  

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:17

Linket virker ikke.. Hvad handlede det om?

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 17:27

Det var bare en tråd her på Amino. Den er slettet nu.

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:03

Anders Helbo:

Men på den anden side, hvorfor skal man så søge et arbejde hvis ikke man har brug for pengene. Bevares, man kunne godt skrive det på en lidt anden måde, men formålet med et arbejder er vel økonomisk, er det ikke?

Økonomi er i hvert fald for det meste et af formålene. Men selve formålet med en ansøgning er jo netop at skille sig positivt ud fra mængden, og hvis man så skriver noget, som er generelt for alle, er man en del af flokken. Når man som arbejdsgiver så sidder med en hel stak ansøgninger vil en sådan ansøgning bliver sorteret fra på tre sekunder.

Mit forslag til unge, der søger arbejde, er, at man virkeligt skal sætte sig ind i rollen hos den, der skal læse ansøgningen. Man har kun det ønske at finde de bedste kandidater til jobbet og alt, der forstyrrer dette formål ryger lige i papirkurven. Derfor kan det godt være, at økonomi er en gyldig grund hos 50 ansøgere, men hvis nr. 51 giver det indtryk, at vedkommende rent faktisk er motiveret (og kan begrunde det), så vil 99% af arbejdsgiverne vælge ham / hende.

Og i forhold til at have et CV, så er det selvfølgelig svært at skrive så meget på, hvis man ikke har haft et job før. Men så kan man lave et cv, hvor man fokuserer på sine kompetencer. Hvilke tre styrker og udfordringer har man? Hvad laver man i sin fritid? Hvad kan man bedst lide i skolen? Hvad vil man gerne med sit liv på længere sigt? Der er nok at skrive, hvor man kan skille sig positivt ud fra mængden.

Dbh

Tommy 

Hej med dig :-)

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 09:01

Det kommer an på, hvilket job personen søger. Man får ikke et professorat med dén ansøgning, men til en mindre krævende stilling kunne den sammen med et godt CV skille sig ud fra mængden på en sjov måde.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)